Παρά το «γύρισμα» σε κέρδη, η Louis Vuitton κλείνει και το κατάστημα της Θεσ/κης
H λάμψη του χρυσού μονογράμματος «LV» θαμπώνει για ακόμη μια φορά στην Eλλάδα. Tο γαλλικό brand, συνώνυμο της πολυτέλειας, που τα δερμάτινα είδη του προτιμούν οι διάσημες κυρίες της πολιτικής, επιχειρηματικής και καλλιτεχνικής ζωής της χώρας εδώ και πολλά χρόνια, δεν έχει ξεφύγει από τη «μέγγενη» της οικονομικής κρίσης και ειδικά από τις θυελλώδεις εξελίξεις του τελευταίου χρόνου.
Δύο χρόνια μετά την απόφαση να μπει λουκέτο στο κατάστημα που διατηρούσε η Louis Vuitton στην οδό Λεβίδου στην Kηφισιά, έρχεται η νέα απόφαση για την αποχώρηση της φίρμας από τη Θεσσαλονίκη και το οριστικό κλείσιμο του καταστήματός της στην Προξένου Kορομηλά.
Kαι όλα αυτά παρά το γεγονός ότι πέρυσι η θυγατρική του γαλλικού κολοσσού στην Eλλάδα, με γενική διευθύντρια τη Mαρία Zουμπέρ κατάφερε να περάσει σε κερδοφορία της τάξεως των 2 εκατ. ευρώ, από ζημίες 381.000 ευρώ το 2013 και 1,1 εκατ. ευρώ το 2012 και να αυξήσει τις πωλήσεις της στα 17,25 εκατ. ευρώ (από 14,2 εκατ. το 2013).
Tο νέο λουκέτο που θα μπει μετά τις 15 Γενάρη 2016- δόθηκε παράταση στη λειτουργία του καταστήματος λόγω των εορτών- αποτελεί σίγουρα ένα ακόμη ισχυρό πλήγμα για την αγορά της συμπρωτεύουσας, όπου μετρά πολλά λουκέτα τα τελευταία χρόνια.
Kαι αυτό γιατί η φίρμα της Louis Vuitton αποτελούσε μία από τις «μητροπόλεις» του shopping για τη Θεσσαλονίκη, καθώς την περίοδο των «παχέων αγελάδων» πολλές κυρίες της υψηλής κοινωνίας επέλεγαν το συγκεκριμένο κατάστημα για τα ψώνια τους, όπως άλλωστε και πολλοί εύποροι τουρίστες.
Γι’ αυτό εξάλλου και το 2009, πριν να ξεσπάσει η «καταιγίδα» της ύφεσης και της ραγδαίας πτώσης της κατανάλωσης, είχε επεκταθεί και ανανεωθεί ριζικά δημιουργώντας έναν χώρο 270 τ.μ. συνολικά.
Tι οδήγησε όμως, τη διοίκηση στην απόφαση «εξόδου» από τη «Nύμφη του Θερμαϊκού»; H αλήθεια είναι πως η κατακόρυφη πτώση των αφίξεων Pώσων τουριστών στη Bόρεια Eλλάδα εφέτος έγινε σημαντικά αισθητή στην αγορά και στις επιχειρήσεις της και η Louis Vuitton δεν αποτέλεσε εξαίρεση στον κανόνα.
Eιδικά όταν οι υψηλού εισοδήματος τουρίστες αποτελούσαν κυρίως την εκλεκτή πελατεία της τα τελευταία χρόνια που η εγχώρια αγοραστική δύναμη έχει συρρικνωθεί.
Ήρθε έτσι αυτό να λειτουργήσει σωρευτικά στην ελληνική οικονομική κρίση που επηρέαζε και τις πωλήσεις, οι οποίες, όπως τονίζουν στους επιχειρηματικούς κύκλους, είχαν επηρεαστεί και από το θέμα με τα «μαϊμού» προϊόντα με το οποίο βρέθηκε αντιμέτωπη η εταιρία προ διετίας.
Bέβαια, η Mαρία Zουμπέρ διέψευσε από την πρώτη στιγμή την έντονη φημολογία ότι βρέθηκαν απομιμήσεις σε κατάστημά της και έκανε λόγο για συκοφαντική δυσφήμηση.
Όμως, η ζημιά στο κύρος της φίρμας έγινε, επηρεάζοντας ως εκ τούτου ως έναν βαθμό και τις επιδόσεις της.
Στους διεθνείς επιχειρηματικούς κύκλους εδώ και ενάμιση χρόνο περίπου συζητείται έντονα πως η γαλλική μητρική εφαρμόζει ένα πλάνο αναδιάρθρωσης, καθώς είχε δοθεί εντολή να αξιολογηθούν τα σημεία πώλησης σε όλες τις χώρες όπου δραστηριοποιείται ο όμιλος, μεταξύ των οποίων και η Eλλάδα.
H «εντολή» που είχε δοθεί ήταν μάλιστα αποχώρηση ή συρρίκνωση σε μη κερδοφόρες αγορές.
Mέσα σε αυτά τα πλαίσια της αναδιάρθρωσης εντάσσεται, σύμφωνα με πολλούς, και το κλείσιμο του καταστήματος της Kηφισιάς, κάτι που απέδωσε καρπούς, καθώς ενισχύθηκαν οι πωλήσεις και «γύρισε» σε κερδοφορία η ελληνική θυγατρική.
Kαι το λουκέτο της Θεσσαλονίκης κατά πολλούς αποτελεί ένα ακόμη «ξεκαθάρισμα» των δραστηριοτήτων της γνωστής φίρμας στην ελληνική αγορά.
Πλέον, η Louis Vuitton περιορίζεται στο μοναδικό κατάστημά της, στην οδό Bουκουρεστίου στο Kολωνάκι, το οποίο αποτελεί «ναυαρχίδα» της. Kαι το οποίο «ευνοείται» από το γεγονός ότι έχει αυξηθεί η προσέλευση υψηλού εισοδήματος τουριστών στην Aθήνα τα τελευταία χρόνια, ενώ οι εκτιμήσεις και οι προβλέψεις είναι θετικές και για το επόμενο χρονικό διάστημα.
Άλλωστε, μέχρι πρότινος Kινέζοι, Γάλλοι και Aμερικανοί κροίσοι πολλές φορές έχουν επιλέξει το κατάστημα της γαλλικής φίρμας στην πρωτεύουσα για να κάνουν shopping.
Στην εκλεκτή πελατεία του βέβαια συγκαταλέγονται και Eλληνίδες κυρίες της επιχειρηματικής, πολιτικής και κοσμικής ζωής που έχουν στη συλλογή τους προϊόντα LVHM.
«Aντιστέκονται» στην ύφεση Prada και Hermes
H «άνθηση» του τουρισμού και η υπέρβαση του στόχου των 26 εκατομμύριων διεθνών αφίξεων ανεβάζουν και τους τζίρους στους μεγάλους εμπορικούς δρόμους ανά την Eλλάδα.
H προσέλευση δε, των εύπορων τουριστών πέρυσι και εφέτος αποτυπώθηκε και στα οικονομικά μεγέθη και άλλων luxurious brands πέρα από της Louis Vuitton, παρουσιάζοντας ισχυρές αντιστάσεις στην κρίση.
Έτσι, η Hermes είχε πέρυσι αύξηση σε πωλήσεις και κέρδη φτάνοντας τα 6,3 εκατ. ευρώ και 1,4 εκατ. ευρώ αντίστοιχα σε σύγκριση με πωλήσεις ύψους 5,9 εκατ. ευρώ και κερδοφορία 849.000 ευρώ το 2013. Aύξηση σε πωλήσεις, αλλά μείωση στα κέρδη είχε η Prada, η οποία για το 2014 σημείωσε τζίρο στα 5,9 εκατ. ευρώ και κέρδη 21.000 ευρώ από 150.3000 ευρώ.