Συντονισμένο «μπλόκο» στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ

Επιδεινώνεται το κλίμα στον Πειραιά, με τους εργαζόμενους στο λιμάνι να προσπαθούν να μπλοκάρουν την ιδιωτικοποίηση, σε αγαστή συνεργασία με τις δημοτικές Αρχές και τον τοπικό εμπορικό κόσμο

 

Την ώρα που το ΤΑΙΠΕΔ διαπραγματεύεται το καλύτερο δυνατό τίμημα για το 67% του μετοχικού κεφαλαίου της εισηγμένης, οι εργαζόμενοι ετοιμάζουν απεργιακές κινητοποιήσεις, που αναμένεται να παγώσουν την δραστηριότητα στο εμπορικό τμήμα του λιμανιού, συνδικαλιστές βάζουν σε σημερινό διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας θέμα νομιμότητας της σύμβασης παραχώρησης, αυτοδιοικητικοί παράγοντες δεσμεύουν λογαριασμούς της εταιρείας αξιώνοντας δημοτικά τέλη, ο υπουργός ναυτιλίας θέτει εμμέσως ζήτημα διαγωνιστικής διαδικασίας εξαιτίας της ύπαρξης ενός μόνον υποψηφίου και το ΠΑΣΟΚ με ανακοίνωσή του μέμφεται συνολικά την διαδικασία.

 

Όσοι γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα στο λιμάνι δεν εκπλήσσονται, αναφέρει η Καθημερινή. Το θερμόμετρο θα ανέβει περαιτέρω όσο προχωρά η ιδιωτικοποίηση καθώς όλες οι πλευρές που επιδιώκουν την διατήρηση της κατάστασης και την προάσπιση συμφερόντων τους, ανεξαρτήτως της ιδεολογικής απόστασης που τους χωρίζει, μοιάζουν να δίνουν μάχη οπισθοφυλακής και μάλιστα ενορχηστρωμένης.

 

O δήμος Κερατσινίου – Δραπετσώνας επέβαλε δέσμευση τραπεζικών λογαριασμών του ΟΛΠ για την είσπραξη 6,8 εκατ. ευρώ για δημοτικά τέλη πρόστιμα και προσαυξήσεις των ετών 1995 – 1999, που σύμφωνα με τη διοίκηση της υπό ιδιωτικοποίηση εταιρείας, «αυθαίρετα επέβαλε και υπολόγισε χωρίς να έχει παράσχει καμιά υπηρεσία ανταποδοτικού τέλους στην χερσαία λιμενική ζώνη του λιμανιού».

 

Αυτή βρίσκεται εκτός αρμοδιότητας του δήμου, οι δε υπηρεσίες καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού σε αυτήν οργανώνονται και παρέχονται αποκλειστικά από τον ΟΛΠ. Ως εκ τούτου, «ουδεμία πραγματική οφειλή υφίσταται όπως πάγια και αμετάκλητα έχει κρίνει η Ελληνική Δικαιοσύνη με σωρεία αποφάσεων που ακυρώνουν όμοιες χρεώσεις του Δήμου» αναφέρει η ΟΛΠ ΑΕ.

 

Μόνο που η αξίωση αυτή του δήμου Κερατσινίου δίδει ένα πρόσθετο αντικίνητρο στον υποψήφιο επενδυτή να αυξήσει το τίμημα που προσφέρει. Πρόσθετο διότι ήδη έχουν διατυπωθεί θέσεις ξένων μετόχων και υποψηφίων επενδυτών κατά της εξαίρεσης της παραλιακής ζώνης της Δραπετσώνας από την σύμβαση παραχώρησης, η οποία τελικά έγινε.

 

Ο Δήμος Δραπετσώνας όμως, όπως και όλοι οι όμοροι του λιμανιού δήμοι, θα λαμβάνουν πλέον -επιμεριστικά- το 3,5% του ετησίου κύκλου εργασιών της ΟΛΠ με βάση τη νέα σύμβαση που εκχωρεί σε αυτούς το αυξημένο (από το 2%) έσοδο που εισέπραττε μέχρι τώρα το ελληνικό δημόσιο.

 

Όμως αυτή η νέα σύμβαση κατά το ΠΑΣΟΚ αλλά και εκπροσώπους εργαζομένων και συνεπείς πολέμιους της αποκρατικοποίησης όπως ο Γ. Ανωμερίτης, «δεν ολοκληρώθηκε με βάση τις νόμιμες διαδικασίες». Και έτσι οι εκπρόσωποι των εργαζομένων σε σημερινό διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ επιζητούν και πάλι –μετά από μια αμφιλεγόμενη συνεδρίαση της Δευτέρας- απόφαση που να κλείνει το μάτι σε αυτό τον ισχυρισμό.

 

Βασίζουν μάλιστα την επιχειρηματολογία τους -μεταξύ άλλων- και σε επιστολή του πρώην επικεφαλής της εισηγμένης και παλαιού κορυφαίου στελέχους του ΠΑΣΟΚ Γιώργου Ανωμερίτη, που αναφέρει εν ολίγοις πως δεν έγινε πραγματική διαπραγμάτευση από την, προβλεπόμενη από την πρώτη σύμβαση, τριμερή επιτροπή υπουργείων ναυτιλίας, οικονομικών και ΟΛΠ.

 

Κάπου εδώ βρίσκουν απέναντί τους τον υπουργό ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα ο οποίος την Τετάρτη το πρωί σε δηλώσεις του –αφού ξεκαθάρισε πως «μία μόνο προσφορά για ένα διεθνή διαγωνισμό, δεν είναι ότι καλύτερο»- υπεραμύνθηκε των αλλαγών στη νέα σύμβαση λέγοντας πως «εξαιρετικά σημαντικής διάστασης βελτιώσεις (σ.σ. στην σύμβαση παραχώρησης), έγιναν όλο αυτό το διάστημα με χειρισμούς της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού». Καταρρίπτει δηλαδή έμμεσα , και ίσως αθέλητα, τους ισχυρισμούς πως δεν υπήρξε διαπραγμάτευση για τη σύμβαση παραχώρησης και πως αυτή την έφτιαξαν οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ.

 

Αν όλα τα παραπάνω φαντάζουν στους ψυχραιμότερους ως επικοινωνιακά ή δευτερεύουσας σημασίας πολιτικά παιχνίδια, δεν ισχύει το ίδιο και για την απεργία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας που θα γίνει την ερχόμενη εβδομάδα, την Τετάρτη και Πέμπτη 20 και 21 Ιανουαρίου. Η σαρανταοκτάωρη πανελλαδική απεργιακή κινητοποίηση σε όλες τις κατηγορίες πλοίων σημαίνει πως θα δέσουν μαζί τους και αυτά των πλοηγών. Υπηρεσία εκ των ων ουκ άνευ για την προσέγγιση και πρόσδεση των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στους προβλήτες του εμπορικού λιμένα του Πειραιά αλλά και σε όλα τα ελληνικά λιμάνια.

 

Η προηγούμενη φορά που έγινε ανάλογη συνδικαλιστική κινητοποίηση ήταν τη πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου. Τότε περισσότερα από 15 μεγάλα πλοία εμπορευματοκιβωτίων δεν μπόρεσαν να πιάσουν στον τερματικό σταθμό του Πειραιά εξαιτίας της απεργίας. Περισσότερα από 25.000 container δεν ξεφορτώθηκαν ενώ μεταξύ αυτών ήταν και πολλά μεγάλης ξένης εταιρείας ηλεκτρονικών ειδών που θα δοκίμαζε τον Πειραιά ως πύλη εισόδου στην Ευρώπη μεταφορτώνοντας τα σε τραίνο με προορισμό την κεντρική Ευρώπη. Η απεργία βέβαια αφορά και τα κρουαζιερόπλοια, την ακτοπλοΐα και τα πλοία που μεταφέρουν πρόσφυγες.

 

Τα ίδια αναμένεται να επαναληφθούν και τώρα. Οι πλέον απαισιόδοξοι εκτιμούν πως όλα αυτά είναι πρόγευση του τι μέλλει γενέσθαι τους επόμενους μήνες. Όταν η σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ, εφόσον βέβαια τελικά γίνει δεκτή η προσφορά του επενδυτή, θα περνάει από την ολομέλεια της Βουλής. Αλλά και αργότερα όταν το νέο management θα αναλαμβάνει την ΟΛΠ ΑΕ και θα επιχειρήσει την αναδιάρθρωσή της…

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ