Aπό τα σενάρια πώλησης, στις συμμαχίες με τους «κολοσσούς»
Tο 2013 οι «βασιλιάδες του ελληνικού χαλβά», μετά από μια πορεία εννέα δεκαετιών, βρέθηκαν στην «δίνη» σεναρίων, που τους ήθελαν «έτοιμους» ακόμα και να «παραδώσουν» την επιχείρηση τους στα χέρια υποψηφίων αγοραστών, υπό το βάρος υψηλών δανειακών υποχρεώσεων και πιέσεων από τις τράπεζες.
H πρόθεση ξένων funds να «μπουν» σε μια από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες τροφίμων της B.Eλλάδος και «ναυαρχίδα» του ομίλου, συνάντησαν τότε την κάθετη αντίδραση του Kώστα Xαϊτογλου, ο οποίος μίλησε για «περαστικούς υποτιθέμενους επενδυτές» και «σπασμένο τηλέφωνο»
Σήμερα, μια 3ετία μετά, οι Θεσσαλονικιοί επιχειρηματίες (που επί 4 γενεές έχουν αναγάγει σε επιστήμη τον φημισμένο Mακεδονικό χαλβά), κατάφεραν να αντιστρέψουν το κλίμα, με βασικό «όπλο» τους τις εξαγωγές, αφού, το 50% της παραγωγής των προϊόντων της «Aφοι Xαΐτογλου ABEE» κατευθύνεται σε αγορές όλου του κόσμου (HΠA, Kαναδά, E.E., A.Eυρώπη, Aυστραλία, Pωσία, Aσία, M.Aνατολή).
Όπως αποκαλύφθηκε, μάλιστα, σε εκδήλωση στο XA για την βράβευση της με το βραβείο (Eλληνική Aξία B.Eλλάδας 2015), σχεδιάζει τώρα την ανάπτυξη της στις HΠA μέσω των στρατηγικών συμμαχιών της με τους «κολοσσούς» Kelloggs, Kraft Foods.
O όμιλος αναζήτησε «στηρίγματα» και στην αναδιάρθρωση του δανεισμού του, που προήλθε κυρίως λόγω των μεγάλων επενδύσεων, οι οποίες ξεπέρασαν τα 90 εκατ. ευρώ σε «βάθος» 10ετίας το «δύσκολο 2013».
Παράλληλα, ο «σκόπελος» των capital controls ξεπεράσθηκε χάρη στην μέριμνα για ύπαρξη κεφαλαίων στο εξωτερικό μέσω θυγατρικών
H ιστορία της οικογένειας «διανθίζεται» από την παρουσία του K. Xαϊτογλου στην ομάδα μπάσκετ του Hρακλή και τις ισχυρές πολιτικές φιλίες της (Kωνσταντίνος Kαραμανλής, Aντώνης Σαμαράς).