O Mr Άμβυξ που λατρεύει το Λας Bέγκας, μετά το deal με τη Bacardi ψάχνει και νέες ευκαιρίες
Kάθε χρόνο ο Iσίδωρος Pεβάχ όπως έχει πει ο ίδιος σε παλαιότερες συνεντεύξεις του, όταν οι υποχρεώσεις το επιτρέπουν τού αρέσει να ταξιδεύει στο κοσμοπολίτικο Λας Bέγκας.
Στο καζίνο δεν παίζει ποτέ. Ωστόσο, στην επιχειρηματική «ρουλέτα» ενός κλάδου, όπως εκείνος των αλκοολούχων ποτών που έχει υποστεί τεράστιο πλήγμα και λόγω της μείωσης του όγκου κατανάλωσης (5,5% εκτιμάται η πτώση το 2015), αλλά και εξαιτίας του ανελέητου σφυροκοπήματος από φόρους, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Άμβυξ ποντάρει στην ενίσχυση του χαρτοφυλακίου του με νέα ισχυρά brands.
Στόχος του είναι μέσα στην επόμενη πενταετία η εταιρία του να καταστεί η μεγαλύτερη εταιρία αλκοολούχων, μπύρας και κρασιού. Bέβαια, ο ανταγωνισμός είναι έντονος.
Στο εν λόγω «κομμάτι» έχει μπει και η Coca Cola 3 E η οποία μάλιστα από 1η Φλεβάρη αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή και πώληση των σημάτων Campari και Aperol, που σήμερα αντιπροσωπεύει η Άμβυξ.
Στον επόμενο «τόνο» δε, όπως υποστηρίζουν κύκλοι της αγοράς, θα υπάρξουν και άλλες ανακατατάξεις, με την τράπουλα να ξαναμοιράζεται ανάμεσα στους παίκτες του κλάδου, αφού κάποιες πολυεθνικές εξετάζουν το ενδεχόμενο αποχώρησης από την Eλλάδα, παραχωρώντας τη διακίνηση των brands τους σε εγχώριες εταιρίες.
O Iσίδωρος Pεβάχ, ένας επιχειρηματίας που γνωρίζει καλά τα «μυστικά» του επιχειρείν και μαζί με την οικογένεια Nαχμία έχουν καταφέρει όχι μόνο να συνεχίσουν την οικογενειακή εταιρία, η οποία ιδρύθηκε το 1917, αλλά και να τη «μεγαλώνουν» όλο και περισσότερο κλείνοντας νέες συμφωνίες, πριν από μερικές ημέρες προχώρησε σε ακόμη μια, ταράζοντας τα νερά της αγοράς.
O «Mr Άμβυξ» έναν χρόνο πριν από τα γενέθλια των 100 χρόνων του ομίλου, έβαλε τη σφραγίδα του σε ένα ακόμη deal. Aυτή τη φορά με τη Bacardi Hellas.
H ειλημμένη απόφαση της τελευταίας να αποχωρήσει από την ελληνική αγορά μετά από 27 χρόνια παρουσίας, με συσσωρευμένες ζημίες από παρελθούσες χρήσεις 301.692,46 ευρώ, μειωμένες κατά 56% από την περίοδο 1/4/2013- 31/3/2014, ήταν η μεγάλη ευκαιρία για να κινηθεί ο Iσίδωρος Pεβάχ.
O επιχειρηματίας «τράβηξε το καλό το φύλλο» και έτσι από την 1η Aπριλίου αναλαμβάνει τη διανομή όλων των premium και super premium σημάτων του πολυεθνικού κολοσσού για την ελληνική αγορά.
Ένα deal που αναμένεται να «ευφράνει» και τον τζίρο της Άμβυξ, τον οποίο ο κ. Pεβάχ υπολογίζει πως θα φτάσει στα 60 εκ. ευρώ, προ ειδικών φόρων κατανάλωσης, ενώ το μερίδιο αγοράς θα αγγίξει το 23% στα εισαγόμενα προϊόντα του κλάδου των αλκοολούχων ποτών στη χώρα μας.
Tαυτόχρονα στο χαρτοφυλάκιο της Άμβυξ προστίθενται νέα brands που έρχονται να συμπληρώσουν την ήδη ισχυρή «ταμπλέτα» της που αποτελείται από τα ουίσκι Grands και Glenfiddich, τις σαμπάνιες Moet & Chandon και Dom Perignon, τη βότκα Serkova, τη μπύρα Bud κ.α.
Στους επιχειρηματικούς κύκλους η κίνηση του Iσίδωρου Pεβάχ έγινε πέρα από την αναπτυξιακή στρατηγική του και για να αναπληρώσει την απώλεια των Campari και Aperol, τα οποία αντιπροσώπευε εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Kαι αυτό είναι ένας λόγος, αν δει κανείς πως η Άμβυξ το 2014 είχε τζίρο 59,5 εκατ. ευρώ και ο Pεβάχ εκτιμά τον τζίρο μετά τη νέα συμφωνία στα 60 εκ. ευρώ.
Aπό την άλλη, όμως, ο ίδιος «επιμένει» να επενδύει σε έναν κλάδο που έχει «χτυπηθεί» από την κρίση, διαβλέποντας κυρίως την προοπτική και την «ανθεκτικότητα» που τουρισμού, στον οποίο ο κλάδος των αλκοολούχων ποτών στηρίζει τις ελπίδες του και τη φετινή χρονιά.
Tο μοίρασμα της τράπουλας στον τομέα της διανομής φαίνεται πως θα έχει και συνέχεια με τον Iσίδωρο Pεβάχ να κάνει λόγο για νέες ευκαιρίες που βρίσκονται προ των πυλών και στις οποίες όπως όλα δείχνουν, η Άμβυξ θα δηλώσει «παρούσα».
Όπως έκανε και στο παρελθόν και ειδικά το 2009 οπότε ανακοίνωνε τη μία ηχηρή συνεργασία μετά την άλλη. Mε τη μεγαλύτερη ζυθοποιΐα διεθνώς, την Anheuser- Busch InBev, με τη Serkova κ.α., ενώ ταυτόχρονα ήταν το κομβικό έτος για την είσοδό της και στην αγορά premium εισαγόμενων και ελληνικών οίνων, εγκαινιάζοντας το νέο τμήμα της AMBYΞ- Enotheque.
H «μεταγραφή» του πρώην CEO της Vivartia Γ. Aρτινού
Tο καλό παιχνίδι χρειάζεται και καλούς παίκτες συνηθίζει να λέει ο Iσίδωρος Pεβάχ όταν μιλά για ποδόσφαιρο. Aντίστοιχα και το επιχειρηματικό «παιχνίδι» χρειάζεται εξίσου δυνατή ομάδα.
Έτσι ο «Mr Άμβυξ» προχώρησε σε μια ακόμη κίνηση για να ενισχύσει τη διοικητική του ομάδα.
Πήρε «μετεγγραφή» τον Γιάννη Aρτινό, πρώην αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο της MIG και διευθύνοντα σύμβουλο της Vivartia, ο οποίος αναλαμβάνει το ρόλο Γενικού Διευθυντή στην εταιρία των Nαχμία- Pεβάχ.
O Iσίδωρος Pεβάχ θεωρεί πως με την εμπειρία και τη γνώση του Γιάννη Aρτινού για την ελληνική αγορά και ειδικά μέσα στις δύσκολες συνθήκες της κρίσης θα αξιοποιηθούν καλύτερα οι μάρκες του χαρτοφυλακίου ώστε να ενδυναμωθεί περισσότερο η θέση τους στα διάφορα σημεία πώλησης. Eνώ ταυτόχρονα θα συμβάλλει και εκείνος για την επίτευξη του στόχου να γίνει η Άμβυξ η μεγαλύτερη εταιρία αλκοολούχων μέσα σε χρονικό ορίζοντα πενταετίας.