Απλώνει τα επιχειρηματικά «δίχτυα» ο κινεζικός κολοσσός
Να διευρύνει τις δραστηριότητές της στη χώρα μας επιχειρεί για άλλη μια φορά η COSCO, καθώς μετά την προσφορά της για τον ΟΛΠ αλλά και για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο, «γλυκοκοιτάζει» και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Διαβάστε επίσης: Συνέχεια επενδύσεων της Cosco επί ελληνικού εδάφους
Μια ενδεχόμενη εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του ΟΛΠ θα έδινε στην COSCO θαλάσσια διασύνδεση με τη διώρυγα του Σουέζ και πρόσβαση μέσω σιδηροδρόμου στις αγορές των Βαλκανίων και της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης.
Μετά και την συγχώνευσή της με την China Shipping Group, η COSCO επιθυμεί να αυξήσει την παρουσία της στην Ελλάδα, τη στιγμή που ο ναυτιλιακός κλάδος υφίσταται έντονες πιέσεις λόγω υπερπροσφοράς.
Επίσης, οι κινήσεις αυτές συμπληρώνουν το παζλ για έναν νέο «Δρόμο του Μεταξιού» που επιθυμεί το Πεκίνο για να ενισχύει το εμπόριο, αντισταθμίζοντας την ηπιότερη ανάπτυξη που αναμένεται στην Κίνα.
Ωστόσο, η κινεζική εταιρεία ενδέχεται να βρει ανταγωνισμό στη μάχη για την απόκτηση του ελληνικού σιδηροδρόμου, ενδεχομένως από την αμερικανική εταιρία του κλάδου, Watco.
«Η COSCO και η Watco ενδιαφέρονται για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ», αναφέρει μια πηγή. «Επίσης, υπάρχει και ένας ελληνικός όμιλος που δείχνει ενδιαφέρον και αναζητά στρατηγικό εταίρο».
Οι δυο εταιρίες αλλά και Έλληνες αξιωματούχοι δεν θέλησαν να σχολιάσουν. Ωστόσο, το Reuters υπογραμμίζει ότι η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι αναπόφευκτη, καθώς σε διαφορετική περίπτωση η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα αναγκαστεί να επιστρέψει κρατικές επιδοτήσεις εκατομμυρίων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Παράλληλα, ένας Κινέζος επενδυτής ενδιαφέρεται για την κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλι Κρήτης, ενισχύοντας έτσι ακόμα περισσότερο την κινεζική παρουσία στην ελληνική αγορά.