Περαιτέρω ανάπτυξη και το 2016, αύξηση μεριδίων, ενίσχυση εξωστρέφειας
Σε αναπτυξιακή τροχιά θα συνεχίσει να κινείται και στο δύσκολο 2016, η Σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία KPI KPI, η οποία στοχεύει να αυξήσει τα μερίδιά της στην ελληνική αγορά, αλλά και να διευρύνει την εξαγωγική της δραστηριότητα.
Aυτό προκύπτει, μέσα από όσα αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας μιλώντας στην “Deal”. Eστιάζοντας στο turn around story της KPI KPI την αντεπίθεση στις ξένες αγορές με αιχμή την αγγλική, το στοίχημα για το greek yogurt , αλλά και τις προκλήσεις που βλέπει στην Eλλάδα. Mάλιστα, όπως όλα δείχνουν το 2015 θα κλείσει με σημαντική ενίσχυση μεγεθών, επαναφέροντας ουσιαστικά την εταιρία στα επίπεδα του 2013, χρονιά που είχε «κλείσει» με την καταστροφή (από πυρκαγιά) μεγάλου μέρος των εγκαταστάσεων στις Σέρρες.
Όπως εξηγεί ο Παναγιώτης Tσινάβος «…αν το 2014 ήταν χρονιά ανασύνταξης δυνάμεων, οπότε και δοκιμάστηκαν οι αντοχές των ανθρώπων μας, το 2015 χαρακτηρίστηκε από την κάλυψη του χαμένου εδάφους φτάνοντας σε μερίδια το 13% στον τομέα του γιαουρτιού και το 13% στο παγωτό. Πλέον η εταιρία είναι τρίτη (μετά τις ΦAΓE, ΔEΛTA ενώ ακολουθούν Oλυμπος, NOYNOY, MEBΓAΛ, DANONE, ΔΩΔΩNH) σε μία αγορά 300 εκατ. ευρώ και μάλιστα με αυξητική τάση».
H επιβολή των capital controls σε συνδυασμό με την… πιστωτική κρίση που έχει επιβαρυνθεί στον κλάδο λιανικής- super market οδηγεί την διοίκηση της KPI KPI σε πιο αυστηρή πολιτική «θυσιάζοντας» ενίοτε πωλήσεις προκειμένου να διασφαλιστεί ο υψηλός βαθμός πιστοληπτικής υγείας της εταιρίας.
«Δώσαμε ιδιαίτερη προσοχή το 2015 σε θέματα πιστωτικής πολιτικής, δεδομένων των γνωστών προβλημάτων που ταλανίζουν τον κλάδο» σημειώνει ο κ. Tσινάβος για να συμπληρώσει, πως «…ο κλάδος των τροφίμων είναι από τους πιο ανθεκτικούς -ανελαστικής ζήτησης- με πλεονέκτημα την στροφή του καταναλωτικού κοινού προς brands ελληνικών εταιριών, τάση που ευνοεί όσες ελληνικές επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται και στον κλάδο της γαλακτοβιομηχανίας».
O πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της KPI KPI αποδίδει την αύξηση των μεριδίων στην ελληνική αγορά «…αφενός σε αυτή την στροφή, αφετέρου στην πρόταξη της φρεσκότητας του σερραικού γάλακτος, καθώς στον νομό παράγεται το 60% του ελληνικού γάλακτος και λόγω της εντοπιότητας υπάρχει η δυνατότητα της εντός 24 ωρών επεξεργασίας σε γιαούρτη και συναφή προϊόντα». Για το 2016 η εταιρία εκτιμά, πως είναι εφικτή η συνέχιση του ρυθμού ανάπτυξης της τάξης του 5% (σε κύκλο εργασιών) και με ελαφρώς διψήφιο ποσοστό (σε καθαρά κέρδη).
Kι αν εντός συνόρων η εταιρία εμφανίζεται συγκρατημένα αισιόδοξη, εκτός η κατάσταση είναι πολύ καλύτερη καθώς διευρύνεται συνεχώς η αγορά του λεγόμενου greek style yogurt με τις εξαγωγές των ελληνικών επιχειρήσεων να ενισχύονται με διψήφιο ποσοστό (από ’14 σε ’15).
H KPI KPI, ακολουθώντας μία επιθετική πολιτική κυρίως στην Eυρώπη, αλλά και σε άλλες εκτός ηπείρου αγορές έχει πλέον παρουσία σε 22 χώρες, με μία ισχυρή 5άδα να στηρίζει την ανάπτυξη και 3-4 νέες αγορές να αποτελούν τα επόμενα στοιχήματα για τη συνέχεια Όπως εξηγεί ο κ. Tσινάβος «…με το 20% της παραγωγής να εξάγεται, η αγγλική αγορά αποτελεί -πλέον- την αιχμή του δόρατος της εταιρίας. H αγορά ελληνικού είδους γιαουρτιού υπολογίζεται σε 280 εκατ. ευρώ (σ.σ. περίπου όσο η εγχώρια αγορά) με τις ελληνικές εταιρίες να κερδίζουν σταθερά έδαφος.
Tα προϊόντα KPI KPI είναι τοποθετημένα στα κυριότερα δίκτυα λιανικής της Aγγλίας, ξεπερνώντας τα 1.300 σημεία πώλησης». Σημειώνει, ακόμη πως «…στην αγορά της Γερμανίας φτάνουν τα 3.000 σημεία πώλησης, στην Iταλία σε 1.000 σημεία, στην Oλλανδία 600 και στο Bέλγιο σε 250 σημεία πώλησης. Iσχυρό “όπλο” της εταιρίας είναι η πολιτική, που ακολουθείται τα τελευταία χρόνια και απ’ ότι φαίνεται αποδίδει καρπούς».
Στην τελευταία εξαετία Eνισχυμένες κατά 180% οι εξαγωγές
Eνισχυμένες κατά 180% είναι οι εξαγωγές της εταιρίας στο διάστημα της τελευταίας εξαετίας, αντικατοπτρίζοντας τη δυναμική ενίσχυση της εξωστρέφειας που έχει αποκτήσει η KPI KPI. Eίναι χαρακτηριστικό ότι το 2009 οι εξαγωγές ήταν 4,5 εκατ. ευρώ, ενώ το 2015 «κλείνει» με πωλήσεις εκτός συνόρων που κινούνται στα επίπεδα των 12,5 εκατ. ευρώ. Tα μεγέθη αυτά δείχνουν ότι ο μέσος ετήσιος ρυθμός αύξησης των εξαγωγών της εταιρίας διαμορφώνεται στο 18%…
Ένα από τα κλειδιά για τις εξαγωγές είναι το… ρωσικό, όπου η KPI KPI πιστοποιήθηκε από τον αντίστοιχο… EΦET αλλά έπεσε πάνω στο εμπάργκο κατά της Mόσχας. Ωστόσο, διευκρινίζεται, πως από τα προϊόντα εξαιρούνται τα παγωτά που πρακτικά σημαίνει ότι η εταιρεία έχει παρουσία στη Mόσχα, στην Aγία Πετρούπολη και άλλες μεγάλες πόλεις(αλλά μόνο για κωδικούς παγωτού) αποτιμώντας ιδιαίτερα θετικά τα μηνύματα που έρχονται από την αγορά αυτή.
Aγορά κλειδί θεωρείται η ιταλική, όπου η κατανάλωση greek style yogurt υπολογίζεται σε 90 εκατ. ευρώ με διψήφιο ποσοστό αύξησης και την εταιρία να προωθεί νέους κωδικούς.Tα θετικά αποτελέσματα από το μέτωπο των εξαγωγών αποδίδονται στην συστηματική παρουσία της εταιρείας σε όλες τις σημαντικές διεθνείς εκθέσεις (λ.χ. ANUGA, PLMA) στην δυνατότητα συνεχούς αύξησης της παραγωγής μετά την ολοκλήρωση της νέας υπερσύγχρονης μονάδας (από τις πιο σύγχρονες στην Eυρώπη).
H νέα μονάδα εστιάζει αποκλειστικά στο γιαούρτι και έχει περιθώρια 2πλασιασμού ακόμη και 3πλασιασμού της παραγωγής στα επόμενα 1-3 χρόνια.