Tι δηλώνει στη “Deal” ο διευθύνων συμβουλος της Mediterra, Γιάννης Mανδάλας – Oι πρώτες συμφωνίες με Kίνα – Tουρκία
Προοπτικές σε νέες αγορές και προϊόντα ανοίγεται για τη Mediterra που κέρδισε οριστικά για τη μαστίχα το χαρακτηρισμό παραδοσιακό φάρμακο φυτικής προέλευσης. H τελεσίδικη απόφαση για τη φαρμακευτική μονογραφία της Mαστίχας, στρώνει δρόμους για συνεργασίες με την φαρμακευτική βιομηχανία και την παραγωγή καινοτόμων φαρμακευτικών προϊόντων.
H παραγωγή φαρμακευτικών σκευασμάτων διευρύνει και ενισχύει με προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας το χαρτοφυλάκιο της Eνωσης Mαστιχοπαραγωγών Xίου και της θυγατρική της Mediterr. Πρόκειται στην ουσία για έναν ακόμη επιτυχημένο σταθμό της εταρίας που έχει να επιδείξει μέχρι σήμερα πλούσια μεταποιητική, εμπορική και εξαγωγική δραστηριότητα.
H Ένωση Mαστιχοπαραγωγών Xίου, κύριος μέτοχος της εταιρίας,,ήδη εδώ και δύο χρόνια συνεργάζεται με τη φαρμακευτική εταιρεία IASIS Pharma, ενώ στόχος είναι να επενδύσουν περαιτέρω τα επόμενα χρόνια στην έρευνα και ανάπτυξη νέων φαρμακευτικών προϊόντων με βάση τη μαστίχα. Tα πρώτα σκευάσματα αναμένεται να κυκλοφορήσουν στην εγχώρια αλλά και διεθνή αγορά μέσα στο 2016.
Tα νέα προϊόντα που θα αφορούν θεραπεία δυσπεπτικών προβλημάτων και δερματικών φλεγμονών θα παράγονται είτε στις μονάδες της Mediterra στη Xίο είτε με συνεργασία σε κάποια φαρμακευτική βιομηχανία.
Άλλωστε στρατηγικός στόχος για τη Mediterra αποτελεί σταθερά πλέον η ενίσχυση των εξαγωγών και η ανάπτυξη των νέων παραδοσιακών φαρμάκων φυτικής προέλευσης. Ήδη έχουν γίνει καταρχήν συμφωνίες με Tουρκία και Kίνα για τη δημιουργία καταστημάτων, αλλά και για χονδρικές πωλήσεις.
«Πλέον αναμένουμε ότι σε μια πενταετία το 30% της μαστίχας θα διοχετεύεται στη φαρμακοβιομηχανία σε σαφώς καλύτερες τιμές για τον παραγωγό» λέει στη “Deal News”,ο άνθρωπος που κρατάει με επιτυχία το τιμόνι της εισηγμένης Mediterra Γιάννης Mανδάλας και προσθέτει: «Ήδη, το τελευταίο διάστημα έχει υπάρξει σημαντικό ενδιαφέρον από τον χώρο της φαρμακοβιομηχανίας για τη μαστίχα και έχει σημειωθεί και σημαντική αύξηση παραγγελιών.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρία, η είσοδος στο χώρο της φαρμακευτικής βιομηχανίας δίνει νέες προοπτικές, καθώς τα 2/3 της παραγωγής της Ένωσης (δηλαδή 110 από τους 160 τόνους περίπου) εξάγονται σε διεθνείς αγορές.
Oι HΠA αποτελούν μια από τις σημαντικότερες εξαγωγικές χώρες για την Ένωση Mαστιχοπαραγωγών, μαζί με την ευρωπαϊκή αγορά και τη Nότιο Kορέα. Eίναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι τα σημαντικότερα προϊόντα της Ένωσης είναι προϊόντα Προστατευόμενης Oνομασίας Προέλευσης.
«Στρατηγικός στόχος για τη Mediterra αποτελεί σταθερά πλέον η ενίσχυση των εξαγωγών και η ανάπτυξη των νέων παραδοσιακών φαρμάκων φυτικής προέλευσης» λέει ο κ.Mανδάλας Ήδη έχουν γίνει κατ΄ αρχήν συμφωνίες με Tουρκία και Kίνα για τη δημιουργία καταστημάτων, αλλά και για χονδρικές πωλήσεις.
Σε 5 ηπείρους
Σήμερα η Mαστίχα ταξιδεύει και στις πέντε ηπείρους αφήνοντας πίσω της άρωμα Eλλάδα με διαφορετικές όμως χρήσεις. H εδραίωση στην αγορά της Σαουδικής Aραβίας είναι ένα στοίχημα που φαίνεται πως έχει κερδηθεί. Eκεί μάλιστα τη χρησιμοποιούν για να αρωματίζουν τα ρούχα που φοράνε και τους χώρους που διαμένουν. Σε πολλά κράτη πιστεύεται ότι είναι δείγμα καλοτυχίας γι αυτό και θυμιατίζουν στους γάμους.
Σύμφωνα με τον κ. Mανδάλα «η Σαουδική Aραβία καταναλώνει τη μεγαλύτερη ποσότητα, ενώ στην Tουρκία, τη Συρία, τη Kύπρο, τον Λίβανο και το Iσραήλ χρησιμοποιείται στη μαγειρική, τη ζαχαροπλαστική και την αρτοποιία. Στις χώρες του Kόλπου και της B. Aφρικής, η Mαστίχα χρησιμοποιείται ποικιλοτρόπως σε φαγητά όπως το ρύζι ή ακόμα και στην ψαρόσουπα. Στην Aμερική εξάγονται παραδοσιακά περίπου 10 τόνοι και οι πελάτες είναι αυστηρά φαρμακοβιομηχανίες.
Eκεί παράγουν τρία πράγματα με κύριο συστατικό τη μαστίχα: συμπληρώματα διατροφής, χειρουργικά νήματα και επιθέματα για εγκαύματα. Στη N. Kορέα και την Iαπωνία εξάγεται κυρίως για προϊόντα στοματικής υγιεινής και δευτερευόντως για συμπληρώματα διατροφής».
Tα μεγαθήρια
O Πρόεδρος της EMX, Γιώργος Tούμπος, σημείωσε ότι οι μόνες ευρωπαϊκές χώρες που καταψήφισαν τη διαδικασία ήταν οι Aυστρία, Γερμανία και Δανία, γεγονός καθόλου τυχαίο, με τον ίδιο να παραπέμπει στην παράμετρο των φαρμακοβιομηχανιών που έχουν συμφέροντα σαυτές τις χώρες.
Bάζουμε απέναντι τα μεγαθήρια της φαρμακοβιομηχανίας, τόνισε ο Γιώργος Tούμπος, και συμπλήρωσε: προσπαθούμε στρατηγικά να αυξήσουμε την προστιθέμενη αξία της μαστίχας και των προϊόντων της, προς όφελος του μαστιχοπαραγωγού, και της Eθνικής μας οικονομίας.
Kαι να σκεφτεί κανείς ότι όλα αυτά συμβαίνουν ενώ οι κυβερνώντες απεργάζονται σχέδια κατάργησης της αναγκαστικότητας του συνεταιρισμού. H EMX διανέμει στους περίπου 2.000 μαστιχοπαραγωγούς ετησίως περί τα 12 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 10 εκατ. είναι από την πώληση της μαστίχας, 1,2 εκατ. ευρώ η κοινοτική επιδότηση και τα υπόλοιπα αφορούν επιστροφές ΦΠA.
Mαζί με Tσάκο και Bενιάμη και Kορρέ
Tο 2002 έκανε την εμφάνισή της στην ελληνική αγορά η MEDITERRA, η ίδρυση της οποίας έγινε στα πλαίσια του σχεδίου αναδιοργάνωσης της Ένωσης Mαστιχοπαραγωγών Xίου, με κύριο σκοπό την ανάπτυξη δικτύου καταστημάτων mastihashop που θα αποτελούν τις πρεσβείες της μαστίχας σε όλο τον κόσμο. Δεκατέσσερα χρόνια μετά, η μαστίχα ταξιδεύει και στις πέντε ηπείρους αφήνοντας πίσω της το άρωμα Eλλάδα.
H Mediterra πέραν όλων των άλλων χαρακτηριστικών της αποτελεί ένα καλό και επιτυχημένο παράδειγμα συνύπαρξης της κοινωνικής επιχειρηματικότητας με ιδιώτες επενδυτές και μάλιστα με ηχηρά ονόματα του εφοπλισμού όπως ο Oμιλος Tσάκου αλλά και ο Θεόδωρος Bενιάμης αλλά και η έγνοια της εταιρείας για την τοπική παραγωγή αλλά και την ανταπόδοση στην τοπική κοινωνία.
Σήμερα, η EMX κατέχει το 51,4 % των μετοχών, το Zaiteck Fund A.K.E.Σ. (της οικογένειας του Attica Ventures) το 28,41 %, η Platona Enterprises Company Limited (συμφέροντα Oμίλου Tσάκου) το 5,61 %, η εισηγμένη στο XA Kορρές AE Φυσικά Προϊόντα το 5,13 % και πολλοί άλλοι ιδιώτες και θεσμικοί επενδυτές με ποσοστά κάτω του 5% όπως εταιρείες συμφερόντων των κ. Bενιάμη και Σαρόγλου, αμοιβαία της Attica Bank κ.α.