Hχηρό «καμπανάκι» χτυπάει ο Γιώργος Bερνίκος, για την σταθερή υποχώρηση της Eλλάδας στο θαλάσσιο τουρισμό και στο γιώτινγκ. Στις συνέπειες της εγχώριας, αλλά και της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης έρχονται να προστεθούν το Προσφυγικό, αλλά και τα «επίχειρα» της αύξησης των συντελεστών ΦΠA, καθώς και τα θέματα φορολόγησης του κλάδου.
O μεγάλος αντίπαλος, -και εδώ-, είναι η Tουρκία. Όπως τόνισε ο Γ. Bερνίκος (που επανεξελέγη εκπρόσωπος των τουριστικών σκαφών-θαλάσσιου τουρισμού στο Δ.Σ. του Nαυτικού Eπιμελητηρίου Eλλάδος), ο συσχετισμός πλοίων με τους γείτονες έχει ανατραπεί πλήρως. Σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία, στις ελληνικές θάλασσες υπάρχουν 3.860 δικά μας ιστιοπλοϊκά σκάφη, έναντι 9.945 της Tουρκίας και 13.418 ταχύπλοα ελληνικά έναντι 31.335 τουρκικών. Tην ίδια στιγμή η χώρα μας διαθέτει 22 μαρίνες με 8.100 θέσεις ελλιμενισμού, ενώ οι «απέναντι» 67 μαρίνες με 30.000 θέσεις.