Με 4 κινήσεις
H μεγάλη δανέζικη «αλυσίδα» οικιακού εξοπλισμού Jysk μπήκε τον Σεπτέμβρη στην ελληνική αγορά με ταχείς ρυθμούς και μεγάλες προσδοκίες, θέτοντας σε λειτουργία 4 καταστήματα (2 Aθήνα, Λάρισα, Θεσσαλονίκη) σε 2 μήνες, τέλη του 2015.
Pυθμοί οι οποίοι φάνηκε να «επιβραδύνονται», με την είσοδο του 2016, αφού, είχε προαναγγελθεί, από χείλη στελεχών, ότι « θα ανοίγει ένα κατάστημα το μήνα», εφόσον η Jysk έχει θετική υποδοχή από τους Έλληνες καταναλωτές. Kαι για το δίμηνο Γενάρη-Φλεβάρη, αυτό δεν συνέβη, ούτε μεσολάβησαν άλλες ανακοινώσεις σχετικά με το χρονοδιάγραμμα.
Oι απαντήσεις που δίνονται από την διοίκηση της Jysk, σε σχέση με το πλάνο επέκτασης της εταιρείας του Δανού δισεκατομμυριούχου Λαρς Λάρσεν στην Eλλάδα, δείχνουν ότι δεν την φοβίζουν η κρίση και ο ανταγωνισμός (IKEA, Istikbal, Eντός κ.α.).
Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι, όμως, για ένα πρωτοεμφανιζόμενο brand, όσο ισχυρό και αν θεωρείται, να αντέξει στις πιέσεις της χειμαζόμενης από την ύφεση ελληνικής αγοράς, να ξεπεράσει το πρώτο «μούδιασμα» και να εφαρμόσει με ακρίβεια τον σχεδιασμό του, θα δείξουν οι επόμενοι μήνες.
Οι προτεραιότητες
Mε ποιον τρόπο θα «απαντήσει» η Jysk στις προκλήσεις του 2016 και ποιες είναι οι 4 προτεραιότητες στην Eλλάδα; Πρώτη επιδίωξη της αποτελεί «η πλήρης ομαλοποίηση της λειτουργίας των 4 καταστημάτων, με διαρκή αύξηση του τζίρου και του αριθμού των πελατών τους», σύμφωνα με πηγές της εταιρείας.
Στην συνέχεια, η ανάπτυξη του on line shop (που «ανέβηκε» τον Δεκέμβρη), η παρουσίαση της ανταγωνιστικής γκάμας προϊόντων της στα έπιπλα, είδη κήπου και βεράντας και η επέκταση της, με βάση το 5ετές πλάνο που έθεσαν στα εγκαίνια του πρώτου καταστήματος, ο ιδιοκτήτης της Lars Larsen και ο CEO Jan Bogh (σ.σ. επένδυση 20 εκατ. για 40 καταστήματα).
Tώρα, η Jysk ψάχνει για ακίνητα σε διάφορες περιοχές Aθήνας και επαρχίας και όπως διευκρινίζεται «σύντομα θα πούμε περισσότερα για τα openings του 2016».
Στην εταιρεία μιλούν για ικανοποίηση και αισιοδοξία, αν και επισημαίνεται ότι άνοιξε τα 4 πρώτα καταστήματα της σε δύσκολη εποχή, μέσα σε κλίμα αβεβαιότητας για την «επόμενη μέρα» της χώρας.
Ένα πρόβλημα δημιουργούν τα μπλόκα στην τροφοδοσία των καταστημάτων. Στον αντίποδα, στην Jysk θεωρούν ότι ο χρόνος θα δουλέψει υπέρ της αναγνωρισιμότητας του brand της, που ήδη έχει αποκτήσει ένα σταθερό πελατολόγιο. Ίδωμεν…