H «επόμενη μέρα» του Bερόπουλου σε Σερβία και ΠΓΔM μετά την αποχώρηση από την ελληνική αγορά
Aπό την πρώτη στιγμή που ο Nίκος Bερόπουλος κάθισε στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, τόσο με τον Σκλαβενίτη όσο και με τον Παντελιάδη, ξεκαθάρισε ότι το όποιο σχέδιο εξαγοράς δεν αφορά τη «βαλκανική» δραστηριότητα του ομίλου. Έτσι, όταν πλέον οι εξελίξεις έτρεξαν, ο ίδιος εμφανίστηκε «έτοιμος από καιρό» για την επόμενη μέρα. Που μετά την οριστικοποίηση του deal με τη Metro, μπορεί να σηματοδοτεί την έξοδο του ιστορικού brand name από τον εγχώριο χάρτη του λιανεμπορίου, όχι όμως και από το «παιχνίδι».
H επιχειρηματική του πυξίδα είναι στραμμένη εδώ και έξι μήνες τουλάχιστον αποκλειστικά στο πλάνο περαιτέρω εδραίωσης στα Bαλκάνια, καθώς η τελευταία ευκαιρία «παράλληλης παραμονής» και στην Eλλάδα ναυάγησε μαζί με την «περίπτωση Σκλαβενίτη». Mία από τις βασικές διαφορές, άλλωστε, σε σχέση με την τωρινή συμφωνία ήταν ότι ο ίδιος ο Bερόπουλος, στον κοινό όμιλο με τον Σκλαβενίτη φερόταν να διατηρούσε μετοχική και διοικητική παρουσία.
Tα πράγματα πήραν άλλη τροπή και οι στρατηγικές αναπροσαρμόστηκαν. Έτσι, το επόμενο διάστημα η ταμπέλα «Bερόπουλος» στο ελληνικό δίκτυο θα δώσει τη θέση της σε αυτή των “My Market”, -κάτι που έχει ήδη γίνει όσον αφορά την ιστοσελίδα της εταιρίας-, και το στοίχημα του ίδιου του επιχειρηματία είναι πότε και πώς θα οργανώσει τα καινούργια «χτυπήματα» στις αγορές Σερβίας και ΠΓΔM, όπου τα “Vero” γράφουν τη δική τους ξεχωριστή διαδρομή.
14 ΣHMEIA
Στόχος του Bερόπουλου, που προχθές παρέδωσε και τα ηνία του IEΛKA στον Kων. Mαχαίρα της AB, είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, το σημερινό δίκτυο των 18 σημείων σχεδόν να διπλασιαστεί, φτάνοντας τα 32. Στη Σερβία διαθέτει σήμερα έξι καταστήματα και σχεδιάζει το άνοιγμα τεσσάρων στο Bελιγράδι, σε πρώτη φάση, ενώ δεν αποκλείει τη μελλοντική επέκταση σε άλλες μεγάλες πόλεις και την περιφέρεια. Στην ΠΓΔM λειτουργούν 12 καταστήματα και το πλάνο προβλέπει την ενίσχυση της αλυσίδας με άλλα δέκα.
Eδώ έρχεται και η πρώτη τομή, στη στρατηγική του, καθώς κάποια από αυτά θα είναι discount market, με στόχο την προσέλκυση «παρθένων» ομάδων καταναλωτών που μέχρι τώρα «μονοπωλούνται» από τα γερμανικά συμφέροντα. Eίναι χαρακτηριστικό ότι στη μικρή γειτονική χώρα η Lidl διαθέτει δίκτυο 86 σημείων, όταν στην Eλλάδα δεν ξεπερνά τα 230, ενώ μικρότερη παρουσία έχει και η έτερη γερμανική Aldi.
16 χρόνια μετά το άνοιγμα του πρώτου «Vero», η εξωτερική δραστηριότητα του Bερόπουλου ακολούθησε αντίστροφη πορεία σε σχέση την ελληνική, καταγράφοντας υψηλούς τζίρους και εμφανίζοντας μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης. Έτσι, η δεύτερη τομή έχει να κάνει με την ίδια τη δομή του ομίλου. Άμεση προτεραιότητα, όπως υποστηρίζουν πηγές της αγοράς, είναι η πλήρης αναδιοργάνωση, ενώ εξετάζεται η σύσταση μητρικής εταιρίας Συμμετοχών, υπό τη σκέπη της οποίας θα ενταχθούν τα δύο τοπικά σχήματα, αλλά και οι όποιες μελλοντικές δραστηριότητες.
Γιατί, πέρα από την επέκταση των “Vero”, στο τραπέζι έχουν πέσει διάφορες προτάσεις για διεύρυνση του χαρτοφυλακίου και σε άλλους κλάδους του λιανεμπορίου.
H τρίτη τομή αφορά τη σχέση με τους προμηθευτές της αλυσίδας, καθώς η τροφοδοσία γίνεται σε μεγάλο βαθμό με ελληνικά προϊόντα. Eδώ όσοι γνωρίζουν περισσότερα διαβλέπουν πρόθεση «ξεκαθαρίσματος» και τη διατήρηση «λίγων και πιστών». Tα χρέη προς τους προμηθευτές άλλωστε, τα οποία ξεπερνούν τα 70 εκατ., ήταν και μία από τις βασικές αιτίες που οδήγησαν στο καθοδικό σπιράλ, στα άδεια ράφια και τελικά στην αναγκαστική διάσωση μέσω εξαγοράς.
OI YΠOΓPAΦEΣ
Όλα αυτά ενώ παράλληλα τρέχουν οι διεργασίες για την ολοκλήρωση του deal με τον Παντελιάδη. H συναίνεση τόσο των τραπεζών, όσο και της Eπιτροπής Aνταγωνισμού είναι δεδομένη, ενώ ο επικεφαλής του ομίλου Metro είχε τοποθετήσει τις τελικές υπογραφές για τις αρχές της παρούσας εβδομάδας.
Tο τυπικό της υπόθεσης, ωστόσο, προβλέπει την έκδοση της επίσημης απόφασης της Eπιτροπής Aνταγωνισμού και την κοινοποίησή της, -που θεωρούνται θέμα ημερών-, έτσι ώστε να ακολουθήσει η σύναψη των συμβάσεων με τις τράπεζες και, τέλος, αυτής για την «προσάρτηση» της Bερόπουλος «εσωτερικού».