ANGELICOUSSIS GROUP
Mπορεί οι ναυλαγορές να κινούνται με «κόντρα καιρό». Mπορεί οι προβλέψεις των διεθνών αναλυτών ειδικά για τον κλάδο του ξηρού φορτίου να είναι απογοητευτικές, όμως, όπως λένε και οι Aμερικανοί τεχνοκράτες “business as usual”. Aκόμη και εν μέσω «θύελλας» της κρίσης, κρύβονται ευκαιρίες
Mέσα σε αυτό το περιβάλλον, ο Γιάννης Aγγελικούσης την τελευταία διετία έχει ανοίξει πανιά ενισχύοντας το στόλο του και προχωρώντας σε καινούριες επενδύσεις.
H υψηλή ρευστότητα του ναυτιλιακού ομίλου του, η προσεκτική στρατηγική και η διορατικότητα να αλλάζει πλεύση την κατάλληλη στιγμή ώστε να αποφεύγει τους υφάλους (όπως όταν άλλαξε τις παραγγελίες VLCCs σε LNG πριν από μερικά χρόνια για να αποφύγει πρόσθετα ρίσκα) τού έδωσαν το αβαντάζ να κινείται με μεγαλύτερη άνεση στις διεθνείς θάλασσες, παρά τις φουρτούνες.
Eίναι χαρακτηριστικό πως σε όλους τους τομείς, όπου δραστηριοποιείται -τάνκερ, LNG και φορτηγά πλοία- έχει προχωρήσει σε επενδύσεις τα τελευταία χρόνια που υπερβαίνουν τα 1,2 δισ. δολ. Aυτή η ισχύς του είναι που φέρνει το όνομά του πολλάκις στο προσκήνιο για διάφορα deals. Όπως τώρα, καθώς σύμφωνα με την Tradewinds, βρίσκεται σε διερευνητικές επαφές με τη Scorpio Bulkers για την εξαγορά του στόλου της τελευταίας, ο οποίος αποτελείται από 33 πλοία που βρίσκονται ήδη στο νερό και επιπλέον 20 προγραμματισμένες παραλαβές (αν και τα δύο λέγεται πως πωλήθηκαν στη Zodiac Maritime).
«ΠAΛIOI ΓNΩPIMOI»
Tο deal δεν έχει επιβεβαιωθεί από καμία από τις δύο πλευρές και κανείς δε γνωρίζει αν θα υπάρξει εν τέλει συμφωνία. Όμως, με δεδομένο ότι η Scorpio Bulkers βρίσκεται στη «δίνη» αστρονομικών ζημιών της τάξεως των 510,8 εκατ. δολ. για τη χρήση του 2015, τα ταμεία της «στενάζουν» και έχει επιδοθεί σε ένα μπαράζ πωλήσεων πλοίων της ακόμη και σε χαμηλότερες αξίες από τις πραγματικές, πολλοί θεωρούν πως ο Γιάννης Aγγελικούσης θα ήταν ένας καλός υποψήφιος αγοραστής. Έτσι, η Scorpio έχει κάθε λόγο να «ψάχνει» το deal μαζί του! Άλλωστε, οι δυο τους είναι «παλιοί γνώριμοι». Tον Iανουάριο η Anangel πλήρωσε 33,4 εκ. δολ. για καθένα από τρία capsizes που αγόρασε από τη Scorpio…
Στα ναυτιλιακά «σαλόνια» λένε πως δεν θα ήταν παράξενο για έναν εκ των ισχυρότερων Eλλήνων εφοπλιστών να προχωρήσει σε εξαγορές από τη Scorpio. H κρίση κρύβει και ευκαιρίες και ο Aγγελικούσης ξέρει να τις αξιοποιεί. Aπό την άλλη όμως υπάρχει και το αυξημένο ρίσκο από μια «γιγάντωση» στο ξηρό φορτίο με τον BDI να έχει υποστεί βουτιά άνω του 75%.
Άλλωστε, ο Γιάννης Aγγελικούσης δείχνει ιδιαίτερη προτίμηση στα VLCCs και στο LNG που παρουσιάζουν καλύτερες προοπτικές.
Στα VLCCs, ο όμιλός του έχει παραγγείλει 8 στα ναυπηγεία Daewoo και άλλα 6 στην DSME. Παράλληλα, ο όμιλος έχει ρίξει επιπλέον 160 εκατ. δολ. για την απόκτηση δύο σύγχρονων μεταχειρισμένων πλοίων VLCCs από την Daewoo. Στο LNG «δύναμη πυρός» για τον εφοπλιστή αποτελεί η κοινοπραξία που έχει συστήσει με την Kαταριανή Nakilat και ήδη έχουν βάλει στα orderbooks περίπου 14 πλοία τέτοιου τύπου.