Η οικειοθελής αποχώρηση από το μοναδικό δημόσιο έργο που είχε μείνει στην Άττικατ και η επόμενη μέρα.
«Η καταγγελία συμβάσεων, ο αποδεκατισμός του προσωπικού και οι υψηλές υποχρεώσεις συνθέτουν τη δεινή θέση της εισηγμένης».
Οικειοθελή αποχώρηση από το μοναδικό δημόσιο έργο που της είχε απομείνει, δήλωσε η Άττικατ του Παναγιώτη Πανούση. Πριν από λίγες ημέρες, στενοί συνεργάτες του επιχειρηματία ζήτησαν από το υπουργείο Υποδομών να αντικατασταθεί η Άττικατ από άλλη τεχνική εταιρεία στο έργο της κατασκευής του τμήματος του εθνικού οδικού άξονα Αγία Μαρίνα Στυλίδας – Ράχες.
Ένα από τα μεγαλύτερα έργα που δημοπρατήθηκαν μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, ύψους 103 εκατ. ευρώ και το οποίο έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί και παραδοθεί από τον περασμένο Σεπτέμβριο, αλλά λόγω των οικονομικών προβλημάτων του ανάδοχου, υπήρξε καθυστέρηση.
Η εταιρεία, παρά την ένταξή της στο άρθρο 99 του Πτωχευτικού Κώδικα φαίνεται πως… πετά λευκή πετσέτα, αφού οι ακυρώσεις συμβάσεων που διέθετε με το κράτος, η δεινή οικονομική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει, αλλά και η απώλεια μεγάλου μέρους του στελεχιακού δυναμικού της, συνθέτουν το «εκρηκτικό κοκτέιλ» το οποίο… απειλεί και τη βιωσιμότητά της, όπως λένε στους κατασκευαστικούς κύκλους. Η «παραίτηση» από το έργο του ΠΑΘΕ δεν είναι η μοναδική. Είχε προηγηθεί η λύση των συμβάσεων με τις κοινοπραξίες- παραχωρησιούχους της Ιονίας Οδού και του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας.
Η ολοκλήρωση το προηγούμενο διάστημα των έργων στην Εγνατία οδήγησαν στον… αποδεκατισμό και του στελεχιακού δυναμικού της εταιρείας. Ο άλλοτε κραταιός όμιλος με τους 500 εργαζόμενους στα τέλη του 2009 έχει απομείνει να λειτουργεί με μόλις 60 άτομα περίπου.
Αυτή δεν είναι η μόνη απώλεια για την εισηγμένη. Πέρυσι, έχασε και το πτυχίο της ανώτερης εργοληπτικής κατηγορίας και κατετάγη στην 6η θέση του ΜΕΕΠ, από την 7η όπου ανήκε από το 2003, ενώ το καλοκαίρι του 2010 υποχρεώθηκε να πουλήσει κι ένα από τα σημαντικότερα περιουσιακά της στοιχεία, το 10% της Αττικής Οδού, το οποίο απέκτησε έναντι του τιμήματος των 113 εκατ. ευρώ η Αγροτική Τράπεζα.
Οι υποχρεώσεις
Μπορεί η πώληση του ποσοστού της στην Αττική Οδό να βοήθησε την Άττικατ στο να μειώσει το σύνολο των υποχρεώσεών της από τα 280 εκατ. ευρώ που ήταν το 2009 στα 172 εκατ. ευρώ το 2010, όμως οι ληξιπρόθεσμες οφειλές της παρέμειναν σε υψηλά επίπεδα, αφού διαμορφώθηκαν στα 45,3 εκατ. ευρώ από 61,5 εκατ. ευρώ που ήταν στα μέσα του περσινού έτους.
Το μεγαλύτερο μέρος των ληξιπρόθεσμων χρεών της αφορούν σε επιταγές και γραμμάτια, ένα ποσό που ανέρχεται στα 19,7 εκατ. ευρώ, ενώ ακολουθούν οι φορολογικές υποχρεώσεις, της τάξεως των 15,8 εκατ. ευρώ και οι υποχρεώσεις προς τα ασφαλιστικά ταμεία με 5,2 εκατ. ευρώ.
Μάλιστα, η αδυναμία εξυπηρέτησης των συγκεκριμένων οφειλών είχε ως αποτέλεσμα η ΑΤΕ Leasing να προχωρήσει σε καταγγελία ορισμένων χρηματοδοτικών μισθώσεων, που είχε συνάψει με την εταιρεία του Παναγιώτη Πανούση. Η δεινή οικονομική κατάσταση της εισηγμένης αποτυπώθηκε και στα οικονομικά της μεγέθη του 2010, καθώς ο κύκλος εργασιών της κατέγραψε τεράστια μείωση που έφτασε το 90% και διαμορφώθηκε μόλις στα 10,3 εκατ. ευρώ, από 113,3 εκατ. ευρώ που ήταν τη χρήση του 2009. Οι ζημίες της από την άλλη, διευρύνθηκαν και άγγιξαν τα 49,4 εκατ. ευρώ από 29 εκατ. έναν χρόνο νωρίτερα.