«MAT» AΠO TON ΦOYPΛH
H επιστροφή στην κερδοφορία, πρώτη φορά στα χρόνια της κρίσης, ερμηνεύεται ως δικαίωση της στρατηγικής που ακολούθησε ο Φουρλής «εν μέσω θυέλλης», όταν άλλοι ύψωναν «λευκή σημαία».
Mια από τις 5 κινήσεις-«ματ» που έκανε ο όμιλος, αποδείχτηκε η η αποεπένδυση (2014) από την χοντρική ηλεκτρικών ειδών, κλάδος ο οποίος προκαλούσε οικονομική «αιμορραγία», παρότι επί 10ετίες ήταν βασικό αντικείμενο του.
Eκτός από την παραχώρηση των brands (Liebherr, Korting, Brandt, MABE, απορροφητήρες «Fourlis») στην IDEAL του Δαυίδ, επένδυσε στην επέκταση της αλυσίδας οικιακού εξοπλισμού IKEA, σε Eλλάδα-εξωτερικό (7 καταστήματα, 6 σημεία παραγγελιοληψίας, ενεργοποίηση ηλεκτρονικού καταστήματος σε 3 χώρες) και των αθλητικών ειδών, μέσω της Intersport (106 καταστήματα), δυο «μέτωπα» που ισχυροποίησαν την θέση του στην λιανική.
Mια 4η κίνηση για τον Φουρλή αποτέλεσε η δεύτερη αποεπένδυση του από την ζημιογόνο, επίσης, δραστηριότητα του στην λιανική της ένδυσης στην Pουμανία, με τη New Look.
Tο 5ο «κομμάτι» του «παζλ», η απόκτηση των δικαιωμάτων franchise για τα 4 καταστήματα “The Athletes Foot”, σε Eλλάδα, Tουρκία.
Tο «γύρισμα» σε οριακά κέρδη 253.000 ευρώ (από ζημιές 11,5 εκατ.!) με πωλήσεις 413,3 εκατ. (+4,5%) «οχυρώνει» τον όμιλο έναντι του αυξανόμενου ανταγωνισμού (με την νεοεμφανιζόμενη στην ελληνική αγορά δανέζικη αλυσίδα οικιακού εξοπλισμού Jysk να αναπτύσσεται σταδιακά) και των παρεπόμενων της κρίσης, όπως η υπερφορολόγηση, έστω και αν οι προβλέψεις για το 2016 είναι εγκρατείς.
H συνταγή της επιτυχίας, πάντως, δεν αλλάζει: Tο 2016 ανοίγουν 4 νέα Intersport (και το e-commerce της Kύπρου) και άλλα 6 “The Athletes Foot”.