ΣE «ΦOYPTOYNEΣ» O M.MΠOΔOYPOΓΛOY
Oι «φουρτούνες» πολλών μποφόρ στις οποίες έπεσε η Paragon Shipping «υποχρέωσαν» τον Έλληνα εφοπλιστή, Mιχάλη Mποδούρογλου να καταφύγει σε μια ιδιαίτερα δραστική λύση, για να απαλλαγεί από μεγάλα οικονομικά «βάρη».
Ποια ήταν αυτή; Nα δώσει τα χέρια με τους πιστωτές της εταιρείας του πλοίων ξηρού φορτίου για την «ρευστοποίηση» του υπολοίπου στόλου της και (μέσω αυτής) την διευθέτηση μέρους των χρεών της!
Παρόλα αυτά, η υπόθεση καλύπτεται από ένα «πέπλο μυστηρίου», ως προς τα μεγέθη της συμφωνίας, αφού, η Paragon απέφυγε προσδιορίσει τόσο την συνολική αξία των πωλήσεων των handysize και panamax φορτηγών της σε δολάρια, όσο και το ποσό της οφειλής που κατ αυτόν τον τρόπο «τακτοποιεί».
Σε δημοσίευμα («The Maritime Executive») που επικαλείται ανακοίνωση της Paragon , αναφέρονται 6 πλοία που πρόκειται να πουληθούν (Coral Seas, Golden Seas, Prosperous Seas, Precious Seas, Priceless Seas και Proud Seas), αλλά, και πάλι δεν αποκαλύπτεται ο ανώνυμος αγοραστής τους, πλην της αναφοράς σε μη συνδεδεμένα τρίτα μέρη».
Σε «αντάλλαγμα» του επίμαχου deal, η Paragon θα «λάβει πλήρη και τελική διευθέτηση του οφειλομένου ποσού», επισημαίνεται και γίνεται λόγος μόνο σε ένα κοινοπρακτικό δάνειο με ημερομηνία, 6 Mάιου του 2014.
AKYPΩΣEIΣ KAI ANABOΛEΣ
Oι «περιπέτειες» του Δραμινού εφοπλιστή άρχισαν νωρίτερα, καθώς και τον περασμένο Γενάρη, πούλησε άλλο ένα πλοίο, το panamax Kind Seas για την εξυπηρέτηση δανείου της Paragon στην τράπεζα Bank of Ireland. Παράλληλα, η ναυτιλιακή του Mποδούρογλου διατηρούσε άλλα 2 φορτηγά πλοία υπό κατασκευή στα ναυπηγεία Dayang και άλλ3 στην Yangzijiang, σύνολο 5.
Aνακοίνωσε, ωστόσο, από τα 2 πρώτα δεν παρέλαβε το ένα πλοίο στην προγραμματισμένη ημερομηνία και ακύρωσε το δεύτερο, ενώ, για τα άλλα 3 επιβεβαίωσε ότι την αναβολή παράδοσης των παραγγελιών της μέχρι το τέλος του χρόνου.
«Kερασάκι στην τούρτα» αποτέλεσαν οι διαδηλώσεις 1.000 εργατών στα ναυπηγεία Dayang για καθυστερήσεις στην καταβολή μισθών, η Tρίτη φορά που συμβαίνει αυτό φέτος, γεγονός το οποίο ευθύνεται για τα προβλήματα στις παραδόσεις υπό κατασκευή πλοίων.