Ευκαιρίες τόσο σε εμπορικό όσο και σε επιχειρηματικό επίπεδο στην Ελλάδα διακρίνει η διοίκηση του ομίλου Σαράντη για το 2016, επενδύοντας στο distress σενάριο. Από τη μια πλευρά, ενσωματώνει θετική πρόβλεψη για τις πωλήσεις στην εγχώρια αγορά, μεταβάλλοντας τη συντηρητική παραδοχή που διατηρούσε έως το 2015 και από την άλλη, εκτιμά ότι θα υπάρξουν δυνατότητες απορρόφησης νέων εταιρικών οντοτήτων στην Ελλάδα, εφόσον προχωρήσει η διαδικασία διαχείρισης των κόκκινων δανείων και η συνακόλουθη αναδιάρθρωση επιχειρήσεων και κλάδων.
«Ενόψει της διευθέτησης του ζητήματος των κόκκινων επιχειρηματικών δανείων, ανοίγει ο δρόμος για απορροφήσεις και συγχωνεύσεις εταιριών,που θα μπορούσαν να αναδιαρθρωθούν και να διασωθούν υπό νέα υγιή ιδιοκτησία», δήλωσε ο CFO του ομίλου, κ. Κ. Ροζακέας, εκφράζοντας ευθαρσώς το ενδιαφέρον του ομίλου για εταιρίες που θα είχαν δυνατότητες επιβίωσης (ικανή λειτουργική κερδοφορία και ένα εύλογο κούρεμα υποχρεώσεων).
Στο πλαίσιο ενημέρωσης των αναλυτών για τα αποτελέσματα του 2015 και για τις προβλέψεις του 2016 στην ΕΘΕ, ο κ. Ροζακέας, πέρα από τη συγκεκριμένη εκδοχή ανάπτυξης, ανέφερε πως η διοίκηση του ομίλου συνεχίζει να παρακολουθεί τις αγορές της ΝΑ Ευρώπης, όπου εδράζεται και ο κύριος όγκος των εργασιών της, προκειμένου να εντοπίσει πιθανούς στόχους εξαγορών. Σύμφωνα με τον κ. Ροζακέα, ήδη υπάρχουν δύο-τρεις στόχοι σε Ρουμανία, Τσεχία και Πολωνία, με τους οποίους ο όμιλος διατηρεί επαφές, οι οποίες «ενδεχομένως θα καταλήξουν εντός του έτους».
Πέρα από τη στρατηγική εξαγορών και συγχωνεύσεων, ο όμιλος αναμένει ανάπτυξη και από την υφιστάμενη εμπορική του δραστηριότητα. Ειδικότερα, προβλέπει αύξηση πωλήσεων κατά 4% στην Ελλάδα το 2016 -ακόμη και σε ομοειδή βάση- μεταβάλλοντας την περυσινή συγκρατημένη παραδοχή του για την εγχώρια αγορά.
Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρίας, υπάρχει και μια «άτυπη» υποστήριξη των επώνυμων προϊόντων και ειδικά εκείνων του ομίλου Σαράντη από τα οργανωμένα λιανικά δίκτυα. Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε πως τα προϊόντα του ομίλου πωλούνται με έκπτωση προς τον τελικό καταναλωτή, η οποία προέρχεται κατά ένα μέρος από τον όμιλο και κατά το υπόλοιπο από τα σούπερ μάρκετ, τα οποία επιχειρούν να ανακόψουν τη διαρροή καταναλωτών προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και τα hard discount λιανικά δίκτυα.
Αντιστοίχως, αναμένει αύξηση κατά 5% σε ομοειδή βάση και στη ΝΑ Ευρώπη. Ωστόσο, η συνολική πρόβλεψη του ομίλου κάνει λόγο για ανάπτυξη πωλήσεων κατά 11,2% στο τρέχον έτος, καθώς υπολογίζει το όφελος από την ενσωμάτωση της προσφάτως εξαγορασθείσας πολωνικής Polipack αλλά και την πλήρη ενσωμάτωση των πωλήσεων του AVA στην τρέχουσα χρήση. Σημειώνεται ότι ο όμιλος υπολογίζει ότι ο κύκλος εργασιών της Polipack θα ανέλθει σε 15 εκατ. ευρώ το 2016 (από 13,5 εκατ. ευρώ το 2015), καθώς και επιπλέον τζίρο από το AVA, το οποίο άρχισε να ενοποιείται τον περασμένο Μάιο. Επιπλέον, σύμφωνα με τις ενδείξεις του πρώτου διμήνου του 2016, οι πωλήσεις κινούνται εναρμονισμένες με την παραπάνω πρόβλεψη.
Σε ό,τι αφορά στις επενδύσεις στην τρέχουσα χρήση, ο όμιλος αναμένεται να δαπανήσει 1,5 εκατ. ευρώ για την παραγωγική επέκταση του εργοστασίου της Polipack (το οποίο δουλεύει στο 100% του capacity και σε τρεις βάρδιες), ώστε να καλύψει τη ζήτηση, ενώ σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου αναμένεται να υπάρξουν και νέες επενδύσεις στο συγκεκριμένο εργοστάσιο και τα επόμενα χρόνια. Ο όμιλος επίσης σχεδιάζει να μεταφέρει την παραγωγή του AVA σε νέα εργοστάσια σε Ελλάδα ή Ιταλία, κίνηση που εκτιμά ότι θα του εξοικονομήσει υπολογίσιμο κόστος.