Κατευθύνσεις στις επιχειρήσεις λιανεμπορίου ώστε να αντιμετωπίσουν με επιτυχία τις νέες προκλήσεις επαναπροσδιορίζοντας τη σχέση τους με τους καταναλωτές έδωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Delhaize Πιερ – Ολιβιέ Μπέκερς, από το βήμα εκδήλωσης που διοργάνωσε σήμερα σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας η Boussias Communications και το περιοδικό “σέλφ σέρβις” με θέμα: “The Future of Selling Consumer Goods”.
Όπως ανέφερε ο κ. Μπέκερς “τα τελευταία χρόνια βιώνουμε μια οικονομική κρίση που έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό την αγοραστική δύναμη του καταναλωτή. Παράλληλα είχε ως αποτέλεσμα να κάνει τον καταναλωτή πιο προσεκτικό και απαιτητικό από ποτέ στις αγορές του. Η κρίση αποτέλεσε για τον όμιλό μας ευκαιρία να επαναπροσδιορίσουμε τη στρατηγική μας. Συνεχίσαμε τις επενδύσεις μας στοχεύοντας στη μελλοντική ανάπτυξη του ομίλου και αφουγκραστήκαμε τις αγωνίες και τις επιθυμίες των καταναλωτών που έχουν πλέον αλλάξει. Προμηθευτές και λιανεμπόριο θα πρέπει να επιβιώσουμε και ο μόνος τρόπος είναι να απαντήσουμε στις εναλλασσόμενες ανάγκες των καταναλωτών”.
Η πιο σημαντική αλλαγή, σύμφωνα με τον κ. Μπέκερ είναι η μεγάλη ανάπυξη των διαδικτυακών πωλήσεων και προς αυτή τη κατεύθυνση ο όμιλος κινείται με ταχύτατους ρυθμούς υιοθετώντας όλες εκείνες τις πρακτικές που θα βοηθήσουν τον καταναλωτή χρησιμοποιώντας τη τεχνολογία να κάνει ευχάριστα ηλεκτρονικές αγορές από τα καταστήματα του ομίλου.
Ανταποκρινόμενος στις σύγχρονες ανάγκες του καταναλωτή ο όμιλος αναπτύσσει διεθνώς δίκτυο μικρών καταστημάτων της γειτονιάς, καθώς επίσης και πράσινα καταστήματα ενώ επιλέγει να παρέχει στους καταναλωτές προϊόντα φιλικά προς το περιβάλλον, δηλαδή προϊόντα που αφήνουν μικρό αποτύπωμα άνθρακα στο περιβάλλον.
“Οι καταναλωτές είναι πλέον ευαισθητοποιημένοι σε θέματα περιβάλλοντος και ενδιαφέρονται να βλέπουν εταιρείες στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης να υιοθετούν πράσινες πρακτικές που δεν βλάπτουν το περιβάλλον” ανέφερε ο κ. Μπέκερς.
Αναφερόμενος στις προσδοκίες των καταναλωτών για χαμηλότερες τιμές ο κ. Μπέκερς επεσήμανε ότι οι καταναλωτές περιμένουν κάθε μέρα ανταγωνιστικές τιμές από το λιανεμπόριο. “Πρέπει να βρούμε τρόπο να έχουμε διαφορετική ποικιλία τιμών για να αυξήσουμε το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των μαρκών που διακινούμε” επεσήμανε ο κ. Μπέκερς στους παρευρισκόμενους στο πλαίσιο της εκδήλωσης και συνέχισε: “Αυτό που επιδιώκουμε στον όμιλο είναι να παρέχουμε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που συνδυάζουν ποιότητα και ανταγωνιστική τιμή”.
Σύμφωνα με τον κ. Μπέκερς το 2011 βρίσκει τον όμιλο στρατηγικά τοποθετημένο στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Ειδικότερα, μετά την εξαγορά της αλυσίδας Delta Maxi Group με έδρα τη Σερβία και σε συνδυασμό με τις ήδη υπάρχουσες δραστηριότητες στην Ελλάδα (ΑΒ Βασιλόπουλος) και στη Ρουμανία (Mega Image) ο όμιλος αναμένει σημαντική αύξηση των εσόδων του. Όπως ανέφερε ο κ. Μπέκερς, η συγκεκριμένη περιοχή εξακολουθεί να είναι πολλά υποσχόμενη όσον αφορά στην οικονομία και την αύξηση των καταναλωτικών δαπανών. Η αγορά αυτή αποτέλεσε, σύμφωνα με τον κ. Μπέκερς ένα σημαντικό βήμα για την εξισορρόπηση του γεωγραφικού χαρτοφυλακίου του Ομίλου ανάμεσα στις δραστηριότητές του στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και την Ασία.