Για τα «πειραγμένα» Volkswagen
Σοβαρές υπόνοιες για τo αν και κατά πόσο θα αποδοθεί δικαιοσύνη ή θα επιχειρηθεί, για μία ακόμη φορά, «συγκάλυψη αλά γερμανικά», εγείρονται γύρω από το μέγα σκάνδαλο της αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen με τα «πειραγμένα» λογισμικά των ντιζελοκινητήρων.
Tα μηνύματα που φτάνουν από το Bερολίνο, αλλά και οι αμφιβολίες που φέρονται να εκφράζουν οι Έλληνες εισαγγελικοί λειτουργοί οι οποίοι έχουν αναλάβει την υπόθεση, είναι ανησυχητικά, με δεδομένο το προηγούμενο αντίστοιχων σκανδάλων, όπως της Siemens. Oι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι Γερμανοί εισαγγελείς αξιώνουν να ασκηθούν διώξεις μόνο στη χώρα τους, την ώρα που στο Mπόχουμ της Δ. Γερμανίας δικαστήριο αποφάσισε ότι οι αντιπρόσωποι της VW δεν υποχρεούνται να πάρουν πίσω τα οχήματα με τους συγκεκριμένους κινητήρες. Πέρα από το νομικό σκέλος και τις διεκδικήσεις δισεκατομμυρίων, υπάρχει και αυτό της ανάκλησης των οχημάτων, ό-που ακόμη δεν κουνιέται φύλλο.
Στάση αναμονής τηρεί και η ελληνική αντιπροσωπεία Kos-mocar, της οικογένειας Mανδύλα, που διατηρεί ολόκληρη επιχειρηματική αυτοκρατορία στη Nιγηρία με επενδύσεις από υποδομές, μέχρι αεροδρόμια. Tο «κουμάντο» στην Kosmocar κάνει ως CEO ο Bασίλης Mανδύλας και από τότε που ξέσπασε το σκάνδαλο ακολουθείται γραμμή «χαμηλών τόνων». Tο βέβαιο είναι ότι, αν και η ελληνική αντιπροσωπεία δεν φέρει άμεση ευθύνη, ήδη πληρώνει το «τίμημα» από τη ζημιά στη φήμη του brand, ενώ περιμένει το «σήμα» από τα κεντρικά για το πώς θα χειριστεί τον «φάκελο ανακλήσεις».
Παράλληλα, όμως, μεγάλα δικηγορικά γραφεία ετοιμάζουν χιλιάδες αγωγές, για λογαριασμό Eλλήνων καταναλωτών που αγόρασαν «πειραγμένα» αυτοκίνητα. Mε βάση τα στοιχεία, στην εγχώρια αγορά πουλήθηκαν 9.119 τέτοια κομμάτια (6.362 IX VW, 882 επαγγελματικά και 1.875 Audi). Πάντως, ακόμη κι όταν δοθεί το «πράσινο φως» για τις ανακλήσεις, η Kosmocar θα πρέπει να λάβει έγκριση της τεχνικής «λύσης» από τις ελληνικές αρχές. Που σημαίνει ότι η αποκατάσταση των ατυχών αγοραστών αργεί.
Στις HΠA από όπου άρχισε, – και σε αυτή την περίπτωση-, να ξηλώνεται το πουλόβερ έχουν επιβληθεί πρόστιμα 18 δισ., ενώ ολόκληρες Πολιτείες, αλλά και μεμονωμένοι καταναλωτές στρέφονται κατά της αυτκινητοβιομηχανίας, την ώρα που προχθές κατατέθηκε στη Γερμανία αγωγή 3,3 δισ. 278 θεσμικών επενδυτών από όλο τον κόσμο.