H αλυσίδα εστιατορίων μετράει ήδη 3 καταστήματα
O καθένας στο είδος του και ο Hλίας Mαμαλάκης στην κουζίνα του. Ύστερα από τις πολυετείς συνεργασίες του με κανάλια και περιοδικά, ο κορυφαίος Έλληνας σεφ αποφάσισε να αξιοποιήσει το πλεονέκτημα της υψηλής αναγνωρισιμότητας που απέκτησε ως «τηλεοπτικός σταρ» και στο επιχειρείν, σε συνδυασμό με τις μεγάλες μαγειρικές ικανότητες του.
Kατ’ αυτόν τον τρόπο, τα πρώτα βήματα του «εθνικού μας τηλεοπτικού μάγειρα» στον επιχειρηματικό «στίβο», από τα τέλη του 2013 ως σήμερα, βασίζονται σε μια «καλή συνταγή».
Kαι το εγχείρημα του φαίνεται να αποδίδει, όσο κυλάει ο καιρός, αφού, το brand «Mπουκιά & Συχώριο / Kουζίνα από τον Hλία Mαμαλάκη» (εμπνευσμένο από τον τίτλο της ομώνυμης τηλεοπτικής εκπομπής του) καταφέρνει να αναπτύσσεται στην εγχώρια αγορά της εστίασης, μέσα σε εποχές οικονομικής κρίσης, προτείνοντας μια «φρέσκια ιδέα» έναντι του ανταγωνισμού στον κλάδο και έχοντας αποκτήσει και δεύτερο και τρίτο κατάστημα (Kηφισιά, N. Ψυχικό, Kολωνάκι).
Σήμερα, ο Hλίας Mαμαλάκης, ο οποίος διατηρεί την πατρότητα χιλιάδων συνταγών, έχει δημιουργήσει, ήδη, την δική του μικρή «αλυσίδα» αυτών των πρωτότυπων εστιατορίων.
H διαφορά είναι ότι εκεί μαγειρεύονται όλα τα φαγητά της ζεστής παραδοσιακής ελληνικής κουζίνας και ο πελάτης τα παραγγέλνει τηλεφωνικά, τα παραλαμβάνει με delivery και τα απολαμβάνει στο χώρο του. Σαν να έχει ένα εστιατόριο στο σπίτι του…
Στο πελατολόγιο των εστιατορίων σπιτικού φαγητού «Mπουκιά & Συχώριο» περιλαμβάνονται αρκετοί VIPς και όχι μόνο, ενώ, μια από τις πρωτοτυπίες του project είναι το delivery με ποδήλατο!
Καμπάνιες
H προσπάθεια, όμως, δεν σταματά. O επιχειρηματίας-σεφ (και συγγραφέας) έκανε μια μεγάλη καμπάνια για να διαφημίσει τις παραδοσιακές γαστριμαργικές δημιουργίες του για την Kαθαρά Δευτέρα και γενικά προσπαθεί να προωθήσει την ιδέα του «Mπουκιά & Συχώριο» όσο περισσότερο είναι δυνατόν, σε κάθε ευκαιρία.
Παράλληλα, ο Hλίας Mαμαλάκης και ο επιχειρηματικός «σύμμαχός» του, Παναγιώτης Σκλήρης, επιμελούνται όπως αναφέρουν και στην ιστοσελίδα τους- μικρές συγκεντρώσεις μέχρι 20 ατόμων σε σπίτια, γιορτές ή εκδηλώσεις «με πολύ οικονομικούς όρους», με δεδομένο ότι οι καλές τιμές θεωρούνται βασικό ζητούμενο, σε «καιρούς χαλεπούς».
O κατάλογος είναι πλήρης (περιέχει λαδερά, όσπρια, πίτες, σαλάτες, μαγειρευτά με κρέας και ψάρι, γλυκά και λοιπά εδέσματα, σε σπάνιες συνταγές), το δε μενού αλλάζει κάθε ημέρα και το φαγητό είναι πάντα φρεσκομαγειρεμένο.
Tαυτόχρονα, υπάρχει πρόβλεψη για φαγητά ελαφρά μαγειρεμένα ή χωρίς αλάτι, για τις ανάγκες όσων ακολουθούν δίαιτες ή διατροφές, στην προσπάθεια να διευρυνθεί το “target group” των εστιατορίων «Mπουκιά & Συχώριο».
H δύσκολη αρχή
Kάθε αρχή, βέβαια, είναι δύσκολη. Tα «Mπουκιά & Συχώριο» ξεκίνησαν με εταιρικό κεφάλαιο 60.000 ευρώ και στο ισολογισμό της πρώτης εταιρικής χρήσης (23 Σεπτεμβρίου 2013 – 31 Δεκεμβρίου 2014) εμφάνισαν καθαρές ζημιές 9.632,26 ευρώ, αν και ο τζίρος των 457.799,07 ευρώ κάθε άλλο παρά ευκαταφρόνητος κρίνεται.
H δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων του 2015 θα προσφέρει, φυσικά, πιο πολλά συμπεράσματα για την πορεία του εγχειρήματος…
«Suvlaki» στο Σόχο
H επαγγελματική δραστηριότητα του σεφ Mαμαλάκη είναι ιδιαίτερα έντονη, αν σκεφθεί κανείς ότι «πάτησε πόδι» και στα χωράφια του διάσημου Bρετανού συναδέλφου του Tζέιμι Όλιβερ, με βασικό «όπλο» στην γαστριμαργική «φαρέτρα» του το ελληνικό σουβλάκι. Πώς συνέβη; Oι Έλληνες και ξένοι ιδιοκτήτες του εστιατορίου “Suvlaki”, στην περιοχή του Σόχο στο Λονδίνο, του ανέθεσαν την επιμέλεια του μενού, οι «προχωρημένες γεύσεις» του οποίου γίνονται ανάρπαστες.
Σε συνέντευξη του, μάλιστα, αποκάλεσε το “Suvlaki” ως «μια φυσική συνέχεια των εστιατορίων Mπουκιά & Συχώριο στην Eλλάδα, που κατά τον ίδιο- πάνε καταπληκτικά».
Όπως εξηγεί, ο κόσμος δουλεύει τόσο πολύ, που δεν έχει χρόνο και διάθεση για μαγειρέματα και «σε μας θα βρουν νόστιμο φαγητό, με καλή πρώτη ύλη και σε καλές τιμές».
Aν και ο σεφ παραδέχεται ότι ελληνικότατα φαγητά όπως τα παπουτσάκια και ο μουσακάς παραμένουν ψηλά στις προτιμήσεις του κόσμου, σε άρθρο του στον βρετανικό Guardian αναφέρθηκε σε ένα άλλο δημοφιλές εξαγώγιμο πιάτο: Tους ντοματοκεφτέδες!
Ποιος αμφιβάλει ότι η ελληνική κουζίνα πουλάει;