Χάνουν τη νέα τουριστική σεζόν – Η γραφειοκρατία στραγγαλίζει 4 χρόνια μία πολλά υποσχόμενη επένδυση
Σχέδιο πτήσης περιμένει τα τελευταία 4 χρόνια η επένδυση των υδροπλάνων κάτι το οποίο όπως φαίνεται θα χάσει και τη φετινή τουριστική σεζόν, μαζί της και την ευκαιρία να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στη μετακίνηση τουριστών εντός του πλέγματος των ελληνικών νησιών.
Ενώ το αρμόδιο υπουργείο είχε «υποσχεθεί» ότι η προηγούμενη σεζόν ήταν η τελευταία που θα κρατούσε τα υδροπλάνα καθηλωμένα, η γραφειοκρατία, η ελάχιστη πρόοδος στο ζήτημα της αδειοδότησης του υδατοδρομίου στην Αθήνα και η ατολμία έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων στραγγαλίζουν το ενδιαφέρον των εταιρειών.
Σημειώνεται ότι για την κατασκευή ενός υδατοδρομίου απαιτούνται κεφάλαια έως 100 χιλ. ευρώ, μια σχετικά μικρή θαλάσσια επιφάνεια και αντίστοιχες παράκτιες υποδομές. Όπως αναφέρουν στελέχη των ενδιαφερόμενων εταιρειών, πρόκειται για εγκαταστάσεις με μικρό βαθμό δυσκολίας, αλλά με τεράστια συμβολή στην ανάπτυξη του τουρισμού.
Ωστόσο, μια χώρα σαν την Ελλάδα, με εκτεταμένη ακτογραμμή 13,6 χιλιάδων χιλιομέτρων, με ιδανικές δηλαδή συνθήκες ανάπτυξης των μεταφορών μέσω υδροπλάνων, κωλυσιεργεί σκανδαλωδώς και δεν πράττει τα δέοντα, αφού, από το 2012 που βελτιώθηκε το νομοθετικό πλαίσιο, η μοναδική αδειοδότηση υδατοδρομίου που σημειώθηκε ήταν αυτή στην Κέρκυρα.
Ακόμη και ο νόμος 4146/2013, για τη διαμόρφωση φιλικού αναπτυξιακού περιβάλλοντος για τις στρατηγικές και ιδιωτικές επενδύσεις, δεν εφαρμόζεται.
Κι αυτό, επειδή το αποτέλεσμα και η πρόοδος προς αυτήν την κατεύθυνση είναι αμελητέα. Το πρόβλημα είναι κυρίως γραφειοκρατικό. Το ανώτατο χρονικό όριο των 65 ημερών από την υποβολή προς αδειοδότηση ενός φακέλου δεν τηρείται.
Η κυβέρνηση το 2015 παρουσίασε μηδενικό έργο στα υδατοδρόμια, αλλά τώρα προσανατολίζεται στην αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου του 2013, με στόχο την επιτάχυνση της διαδικασίας -γεγονός που αναμένεται να προσθέσει περαιτέρω καθυστέρηση στην εκκίνηση των υδροπλάνων. Έτσι ούτε κατά τη φετινή θερινή σεζόν πρόκειται να δραστηριοποιηθούν τα υδροπλάνα, καθώς οριακά μέχρι τον Ιούνιο θα μπορούσε να καταστεί δυνατή η αδειοδότηση ενός ακόμη υδατοδρομίου.