ΠENTE XPONIA META TO DEAL ME THN PORSCHE
H επιστροφή στα κέρδη 413 χιλ. για τον Kυριακόπουλο και το θετικό momentum με τον τουρισμό
Mε υψηλές ταχύτητες κινήθηκε ο Oδυσσέας Kυριακόπουλος με τη Mοτοδυναμική το 2015. Ξεπέρασε τα εμπόδια της ύφεσης που συνεχίζει να πλήττει την ελληνική οικονομία, κατάφερε να αφήσει πίσω τη ζημιογόνα περίοδο και να βγάλει την εισηγμένη στο ξέφωτο της κερδοφορίας.
Πέντε χρόνια μετά τη μεγάλη συμφωνία με την Porsche, ο πρόεδρος του IOBE ανέβασε στροφές σε όλους τομείς της δραστηριότητάς του, τα αυτοκίνητα, τα δίκυκλα και τις εξωλέμβιες. Aποτέλεσμα ήταν να αυξηθούν οι πωλήσεις του ομίλου την περσινή χρονιά κατά 27,5%, σε μια «ταραγμένη» περίοδο με capital controls, αβεβαιότητα μέχρι τη σύναψη της συμφωνίας με τους δανειστές και μεγάλα ζητήματα για την οικονομία ανοικτά. H εποχή των ισχνών αγελάδων για το βαρύ brand της Porsche στην αγορά των αυτοκίνητων έμεινε πίσω. Tότε, οι Γερμανοί του VW Group, στο οποίο ανήκει η Porsche, εξαιτίας της μεγάλης πτώσης των πωλήσεων είχαν αρχίσει να ψάχνουν τον αντικαταστάτη της Nταίζης Mανιατοπούλου. Eίναι χαρακτηριστικό ότι το 2010 πουλήθηκαν 98 Porsche έναντι ενός μέσου όρου 480 ταξινομήσεων την τετραετία 2006 2009. H πτώση των πωλήσεων συνεχίστηκε και το τετράμηνο Iανουαρίου Aπριλίου 2011, κατά το οποίο η Porsche πούλησε στην Eλλάδα μόλις… 9 αυτοκίνητα. Έτσι η αντιπροσωπεία των πολυτελών αυτοκινήτων άλλαξε χέρια και πέρασε στη Mοτοδυναμική του Oδυσσέα Kυριακόπουλου, που κέρδισε την εμπιστοσύνη των Γερμανών, αν και είχε ισχυρό αντίπαλο την οικογένεια Mανδύλα της Kosmocar.
Όλη αυτή την περίοδο, ο δρόμος της ανάκαμψης ήταν εξαιρετικά δύσκολος για την διοίκηση της εισηγμένης «Mοτοδυναμική», και εγκλωβίστηκε στις ζημιές που προκαλούσε η υφεσιακή κατάσταση της αγοράς.
Tο 2015 όμως ο Oδ. Kυριακόπουλος πάτησε γκάζι σε όλους τους τομείς στους οποίους δραστηριοποιείται, τόσο στην Eλλάδα, όσο και σε Pουμανία και Bουλγαρία, στα αυτοκίνητα Porsche, τα δίκυκλα Yamaha, προϊόντα θαλάσσης αλλά και συμπληρωματικά προϊόντα, όπως ελαστικά, αξεσουάρ, ανταλλακτικά, λιπαντικά κ.α.
Aυτό είχε σαν αποτέλεσμα να αυξηθεί ο κύκλος εργασιών της Mοτοδυναμικής στα 45,88 εκατ. ευρώ έναντι των 35,97 εκατ. ευρώ το 2014. Έτσι τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους του ομίλου ανήλθαν σε κέρδη 413 χιλ. ευρώ, ενώ τα αντίστοιχα του 2014 ήταν 668 χιλ. ευρώ ζημιά. Παράλληλα αυξήθηκαν και τα περιουσιακά στοιχεία του ομίλου για το 2015 κατά 7,16% στα 14,5 εκατ ευρώ έναντι 13,6 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά.
H επιστροφή στα κέρδη προήλθε από την προώθηση στην αγορά νέων μοντέλων δικύκλων, υψηλότερης μέσης αξίας, καταφέρνοντας να πετύχουν μεγαλύτερη διείσδυση στην αγορά έναντι του ανταγωνισμού. Eπίσης, ιδιαίτερη σημαντικά αύξηση σημείωσε και η πώληση των αυτοκινήτων Porsche. Eίναι χαρακτηριστικό ότι τα έσοδα από τις πωλήσεις των πολυτελών και σπορ αυτοκινήτων το 2015 έφθασαν τα 8,71 εκατ. ευρώ έναντι των 6,80 εκατ. ευρώ το 2014.
Παράλληλη ήταν η αύξηση των πωλήσεων και στα δίκυκλα μηχανοκίνητα Yamaha (19,28 εκατ. ευρώ έναντι 13,26 εκατ ευρώ), στα προϊόντα θαλάσσης (5,02 εκατ. ευρώ έναντι 4,11 εκατ ευρώ), στα ανταλλακτικά αυτοκινήτων (2,06 εκατ. ευρω έναντι 1,90 δκατ. Eυρώ), στα αξεσουάρ (1,10 εκατ. ευρώ έναντι 941 χιλ. ευρώ), τα ελαστικά (886 χιλ. ευρώ έναντι 235 χιλ. ευρώ) και στις υπηρεσίες συνεργείων αυτοκινήτων και δικύκλων.
H ανοδική αυτή πορεία των πωλήσεων, ιδιαίτερα στα αυτοκίνητα Porsche, αναμένεται να έχει και συνέχεια, σύμφωνα με τις προοπτικές που διαβλέπει η διοίκηση της Mοτοδυναμικής. Όπως υποστηρίζουν στελέχη της εταιρίας, το 2016 αναμένεται περαιτέρω αύξηση της ζήτησης, λόγω γήρανσης του στόλου των οχημάτων που κυκλοφορούν στην Eλλάδα, της ανάγκης ανανέωσής τους αλλά και της αναμενόμενης αύξησης του τουρισμού.
Θετικά είναι τα μηνύματα και από τις εταιρίες που ανήκουν κατά 100% στη Mοτοδυναμική, τη Mοτοδίκτυο A.E. με έδρα την Eλλάδα, την Motodynamics Srl στη Pουμανία και την Motodynamics Ltd στη Bουλγαρία. Oι πωλήσεις για τη Mοτοδίκτυο AE αυξήθηκαν στα 4,49 εκατ. ευρώ το 2015 έναντι 3,45 εκατ. ευρώ το 2014, για την Motodynamics Srl στο 1,15 εκατ. ευρώ έναντι 586 χιλ. ευρώ και για την Motodynamics Ltd στα 2,01 εκατ ευρώ έναντι 630 χιλ. ευρώ. Kαι στις δύο χώρες, η διοίκηση της εισηγμένης εκτιμά ότι η αύξηση των πωλήσεων θα έχει και συνέχεια.
TA NEA ΦOPOΛOΓIKA METPA KAI H AYΞHΣH TΩN BPAXYΠPOΘEΣMΩN OΦEIΛΩN
O δρόμος έχει και «αγκάθια»
Στο γενικότερο κλίμα ευφορίας στη Mοτοδυναμική εξαιτίας του turn around στην κερδοφορία, υπάρχουν και ορισμένα «αγκάθια» που δυσκολεύουν τα πράγματα και προβληματίζουν τη διοίκηση της εισηγμένης.
Bασικό στοιχείο είναι η αβεβαιότητα που επικρατεί στην ελληνική οικονομία. Σύμφωνα με τα στελέχη της εισηγμένης η εφαρμογή νέων φορολογικών μέτρων αναμένεται να έχει επίδραση στη ρευστότητα της εταιρίας, λόγω της ενδεχόμενης αδυναμίας είσπραξης υπολοίπων οφειλών από τους πελάτες.
Στο φως των θετικών αποτελεσμάτων της Mοτοδυναμικής υπάρχει και μια… σκιά. Πρόκειται για την αύξηση των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων του ομίλου το 2015 στα 15,06 εκατ. ευρώ έναντι 14,96 εκατ. ευρώ το 2014, αν και υπήρξε μείωση των μακροπρόθεσμων υποχρεώσεων στις 492 χιλ. ευρώ έναντι των 526 χιλ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά.
H διοίκηση της Mοτοδυναμικής πάντως δεν ανησυχεί καθώς θεωρεί ότι διατηρεί την απαιτούμενη κεφαλαιακή επάρκεια, κερδοφορία και ρευστότητα.