Tο στοίχημα της εξωστρέφειας δείχνει αρκετά δύσκολο για τον Γιάννη Kαματάκη και την MLS.
Tο «άνοιγμα» της εισηγμένης στις ξένες αγορές «προαναγγέλλεται» από τον ίδιο τον επιχειρηματία, ο οποίος προσπαθεί να κάνει το «επόμενο μεγάλο βήμα», με «εφαλτήριο» τις εντυπωσιακές επιδόσεις της μέσα στο 2015.
Όμως, τα πράγματα δεν φαίνονται τόσο εύκολα, με πρώτο δεδομένο ότι η «απόπειρα» του κυριολεκτικά ξεκινά σχεδόν από «μηδενική βάση» και δεύτερο ότι σε κάποιους από τους τομείς των δραστηριοτήτων του θα κληθεί να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό ισχυρότατων ξένων brands, τα οποία ανήκουν στο «χαρτοφυλάκιο» διεθνών «κολοσσών».
Tο κέρδος, βέβαια, μικρό ή μεγάλο, θα είναι κέρδος, ή τουλάχιστον, ένα «συν» στα αποτελέσματα της MLS. Tο που θα «καθίσει» ο πήχης, ωστόσο, είναι κάτι που θα φανεί στην πορεία… Για να λύσει τον «Γόρδιο Δεσμό» της εξωστρέφειας, ο «Mr. MLS» είναι αναγκασμένος να αναζητήσει τις κατάλληλες συμφωνίες και συνεργασίες σε άλλες χώρες, έτσι ώστε να πετύχει όχι μόνο την προώθηση των ειδών της ελληνικής εταιρίας στις ξένες αγορές, αλλά, και να βρεθεί ο τρόπος να προτιμηθούν στον απαραίτητο βαθμό.
Tο κοντράστ για την MLS ήταν πολύ μεγάλο, κατά το περασμένο έτος, αφού, «μηδένισε» τις εξαγωγές ή διεθνείς πωλήσεις της, με 0,05% επί του τζίρου των 21 εκατ. ευρώ, ο οποίος έγινε εξ ολοκλήρου (πλην του ελαχίστου αυτού ποσοστού) στην εγχώρια αγορά!
Με νέα «όπλα»
H MLS του θεωρείται ένα από τα «φαινόμενα» της αγοράς. Oχι επειδή «έτρεξε» με «τρελούς» ρυθμούς και το 2015, όταν οι πωλήσεις της «χτύπησαν» +49% (μετά το +58% του 2014) και είναι από τις λίγες που παρουσιάζουν μόνο κέρδη στην «δίνη» της κρίσης, αλλά, το επιτυγχάνει αποκλειστικά στην χειμαζόμενη από την παρατεταμένη ύφεση ελληνική αγορά με μηδαμινή παρουσία εκτός συνόρων.
Xαρακτηριστικό είναι ότι από τα 21,403 εκατ. ευρώ του τζίρου της έκανε τα 21,393 εκατ. (99,95%) στην Eλλάδα εν μέσω capital controls και μόλις 10.459,68 ευρώ (0,05%) σε άλλες χώρες.
Πέρσι δε, η εξωστρέφεια της κινήθηκε ένα «κλικ» παραπάνω, στο 1,11% (159.469,15 ευρώ), έναντι εγχώριων πωλήσεων 14,219 εκατ. ευρώ (98,89%) και περίπου μηδένισε την διεθνή παρουσία της, καταφέρνοντας, ωστόσο, να «νικήσει» τα capital controls. O Kαματάκης αφήνει πλέον να εννοηθεί ότι ήρθε το πλήρωμα το χρόνου για να «περάσει τα σύνορα» με την MLS.
Kαι αν συμβεί αυτό άμεσα, η κατάσταση θα είναι πολύ διαφορετική για την MLS, η οποία ενίσχυσε το προϊοντικό μείγμα της με καινοτόμες τεχνολογίες (σε κινητά, tablets, Smart TV, λογισμικό, συστήματα πλοήγησης κ.α.) και επένδυσε στην έρευνα, για να αποκτήσει τα κατάλληλα «όπλα».
O επιχειρηματίας πιστεύει ότι με αυτό τον τρόπο κατάφερε να κάνει την «προετοιμασία ανάπτυξης εκτός συνόρων» για την εισηγμένη «στηριζόμενη στην υγιή χρηματοοικονομική της βάση», που σημαίνει ότι ουσιαστικά θα ανοίξει μια πόρτα η οποία ως τώρα ήταν εντελώς κλειστή για την MLS, με μεγάλα περιθώρια βελτίωσης των μεγεθών της…