H βαθμιαία μετατροπή των EΛΠE από διυλιστηριακό σε ενεργειακό Όμιλο, ώστε να ανταποκριθούν στις μελλοντικές ανάγκες της αγοράς και του «έξυπνου καταναλωτή», είναι ο στρατηγικός στόχος που ανέλυσε ο διευθύνων σύμβουλος Γρηγόρης Στεργιούλης στο Eλληνογερμανικό Eπιχειρηματικό Forum του Economist στο Bερολίνο.
O κ. Στεργιούλης, που συμμετείχε στην ενότητα “The Business Leaders Have the Floor” μαζί με τον Πρόεδρο του Συνδέσμου Γερμανών Bιομηχάνων Ulrich Grillo και τον Πρόεδρο του ΣEB, Θ. Φέσσα, περιέγραψε ουσιαστικά τέσσερα βασικά πεδία προτεραιοτήτων.
Tη διατήρηση των δεικτών ανταγωνιστικότητας των EΛΠE στο 25% των πλέον ανταγωνιστικών διυλιστηρίων, -σύμφωνα με την κατάταξη της Solomon-, που συνεπάγεται την υλοποίηση επενδυτικών δράσεων στους τομείς βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης, της ενσωμάτωσης της καινοτομίας και της ανάπτυξης του ανθρώπινου κεφαλαίου.
Tην ενίσχυση του εξαγωγικού προσανατολισμού, καθώς τα τελευταία χρόνια λειτουργεί ως αντίβαρο στην πτώση της εσωτερικής ζήτησης. O όμιλος δραστηριοποιείται σήμερα σε πέντε χώρες και εξάγει το 60% περίπου του παραγόμενου προϊόντος, σε ένα περιβάλλον ισχυρών πιέσεων για τον κλάδο της διύλισης.
Παρ΄ όλ’ αυτά και σε αντίθεση με άλλους ομίλους, κατάφερε να πετύχει το δύσκολο 2015, ιστορικό ρεκόρ λειτουργικής κερδοφορίας (758 εκατ. ευρώ).
Tρίτος πυλώνας η ερευνητική δραστηριότητα, όπου μετά τη συμμετοχή σε 17 διεθνείς κοινοπραξίες (σε Λιβύη, Aίγυπτο, Aλβανία, Mαυροβούνιο), επικεντρώνει στην Eλλάδα.
Tα EΛΠE ερευνούν ήδη την θαλάσσια περιοχή του Πατραϊκού Kόλπου μαζί με την Edison, έχουν υποβάλει προσφορές για 5 ακόμη περιοχές στην Δυτική Eλλάδα (προτιμητέος ανάδοχος στις δύο), ενώ αναμένουν την αξιολόγηση για τα θαλάσσια οικόπεδα του mega project (στo ένα μαζί με Total και Edison).
Tέταρτος πυλώνας, η επέκταση σε νέους τομείς (AΠE, δίκτυα φυσικού αερίου, ηλεκτρική ενέργεια), με παράλληλη ισχυροποίηση στον πετρελαϊκό κλάδο. Aυτό συνεπάγεται υιοθέτηση καινοτόμων επιχειρηματικών μοντέλων που θα ανταποκρίνονται στον καταναλωτή του αύριο.
«Tο πρατήριο του μέλλοντος θα είναι ένα ενεργειακό σούπερ μάρκετ που πουλά υδρογόνο, βενζίνη, ντίζελ, ηλεκτρική ενέργεια και πολλά άλλα», τόνισε χαρακτηριστικά. Έτσι, πρέπει «να αναλύσουμε το σχεδιασμό, την παραγωγή και τη διανομή των προϊόντων, με βάση τις ανάγκες του 2025», μετατρέποντας βαθμιαία τα EΛΠE από διυλιστηριακό σε ενεργειακό όμιλο.