Βαρόμετρο Συναλλακτικής Συμπεριφοράς της Αtradius
Οι καθυστερήσεις στην εξόφληση των τιμολογίων μεταξύ των εγχώριων επιχειρηματικών συναλλαγών (Β2Β) φαίνεται αν είναι ένα από τα μεγάλα προβλήματα της επιχειρηματικότητας, όπως προκύπτει από το «Βαρόμετρο Συναλλακτικής Συμπεριφοράς» της εταιρείας Ασφάλισης πιστώσεων Αtradius.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, το 87% των επιχειρήσεων που απάντησαν στο σχετικό ερωτηματολόγιο (σε αντίθεση με μόλις 57,9% στη Δυτική Ευρώπη), δηλώνουν ότι οι εγχώριοι Β2Β πελάτες τους εξοφλούν τα τιμολόγια με καθυστέρηση λόγω προβλημάτων ρευστότητας.
Το 30% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα (με αντίστοιχο ποσοστό 18,8% στην Δυτική Ευρώπη), δήλωσαν απώλεια εσόδων λόγω της καθυστερημένης πληρωμής των τιμολογίων από τους B2B πελάτες τους, ενώ 3 στους 5 ερωτηθέντες στην Ελλάδα (ποσοστό 61%) αναμένουν σημαντική επιδείνωση σε ό,τι αφορά στις πρακτικές πληρωμών των B2B πελατών που δραστηριοποιούνται στη βιομηχανία τροφίμων κατά τους επόμενους 12 μήνες.
Όπως σημειώνεται, οι ελληνικές επιχειρήσεις είναι εκτεθειμένες στον εγχώριο κίνδυνο της καθυστέρησης πληρωμής και αναφέρουν ως το μεγαλύτερο πρόβλημα που θα επηρεάσει την κερδοφορία της επιχείρησής τους την είσπραξη των ανεξόφλητων τιμολογίων. Αυτό το πρόβλημα είναι, κατά μέσο όρο, που ανησυχεί περισσότερο τους ερωτηθέντες στην Ελλάδα (17,5%) από ότι σε άλλες χώρες της Δυτικής Ευρώπης (11,9%).
Δυτική Ευρώπη
H καθυστέρηση πληρωμών επηρεάζει το 90% των επιχειρήσεων στην Δυτική Ευρώπη, όπως αποκαλύπτει η σχετική έρευνα της Atradius.
Σχεδόν το 40% της αξίας των Β2Β τιμολογίων στην Δυτική Ευρώπη πληρώθηκαν με καθυστέρηση, ενώ τα εκπρόθεσμα τιμολόγια καταβάλλονται, κατά μέσο όρο, εντός τριών εβδομάδων από την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας.
Ακόμη, 1 στους 4 ερωτηθέντες εξόφλησαν τους προμηθευτές τους με καθυστέρηση εξαιτίας της καθυστερημένης πληρωμής τους από τους B2B πελάτες τους ενώ το 35% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι θα ελέγξει την πιστοληπτική ικανότητα των πελατών τους με μεγαλύτερη συχνότητα φέτος.