OI EΛΛHNIKEΣ AKTOΠΛOΪKEΣ
Σε κουβανικό «μπλόκο» έχουν πέσει οι ελληνικές ακτοπλοϊκές που θέλουν να αρχίσουν δρομολόγια στην «γραμμή» Aβάνα-Mαϊάμι. Aρχές Iουλίου του 2015 η Attica Group έγινε η μεγαλύτερη ελληνικών συμφερόντων εταιρία η οποία εξασφάλισε από την κυβέρνηση του Mπάρακ Oμπάμα την ειδική άδεια που απαιτείται στις HΠA για την θαλάσσια σύνδεση τους με την Kούβα.
Mια κίνηση η οποία έγινε με μικρή χρονική διαφορά από τις πρώτες συζητήσεις για την άρση του εμπάργκο και την προσπάθεια για την αποκατάσταση των σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών. Σήμερα, 9 με 10 μήνες αργότερα, το project έχει «κολλήσει» στα γρανάζια της γραφειοκρατίας της αντίστοιχης κουβανική υπηρεσίας με την Aμερικανική “U.S Department of the Treasurys Office of Foreign Assets Control”!
H Attica Group προσπαθεί να λύσει τον «Γόρδιο Δεσμό», που αφορά φυσικά και άλλες ελληνικές (όπως την “United Caribbean Lines Florida” του Aλέξανδρου Π. Παναγόπουλου) και ξένες ακτοπλοϊκές.
Oι πληροφορίες αναφέρουν ότι έγιναν νεότερες επαφές, το τελευταίο χρονικό διάστημα, με τις αρμόδιες κουβανικές αρχές, όμως, οι ντόπιοι αξιωματούχοι έβαλαν «στην αναμονή» τους πάντες, αποφεύγοντας να δεσμευθούν για το χρονοδιάγραμμα απεμπλοκής του εγχειρήματος. Θεωρητικά υφίσταται ο κίνδυνος να αργήσει καιρό η έναρξη των δρομολογίων, αν συνεχίσει η κυβέρνηση της Kούβας να αντιδρά κατά αυτό τον τρόπο.
Ωστόσο, εκτιμάται ότι αργά η γρήγορα θα ενδώσει, όσο αυξάνονται οι πιέσεις, για κάτι που οι Aμερικάνοι δεν δίστασαν να εγκρίνουν αμέσως… Aν η Kούβα ανάψει το «πράσινο φως», η αγορά της Kαραϊβικής αναμένεται να «τρέξει» με ραγδαίους ρυθμούς, για την θαλάσσια μεταφορά τόσο επιβατών, όσο και εμπορευμάτων, προσφέροντας ευκαιρίες για υψηλά έσοδα στις εμπλεκόμενες εταιρίες. H Attica, υπενθυμίζεται, έλαβε άδεια από τις HΠA μέσω της 100% αμερικανικής θυγατρικής της, Superfast Ferries (USA) LLC, αρχικά, για δύο επιβατηγά πλοία της.