Mετεξέλιξη σε εταιρία τροφίμων, με άνοιγμα νέων αγορών και διεύρυνση της προϊοντικής γκάμας
«ΔIABATHPIO» TO «EN EΛΛAΔI» ΓIA TOYΣ AΔEΛΦOYΣ ΔOMAZAKH
H καινοτομία και η έρευνα που ακολουθεί η Creta Farms, η οποία σταθερά στηρίζεται στη δημιουργία νέων υψηλής διατροφικής αξίας προϊόντων, με 22 διεθνώς κατοχυρωμένες πατέντες, «επιβραβεύτηκε» με τον καλύτερο τρόπο, μέσω της χρηματοδότησής της από την ETEπ με 15 εκατ.ευρώ στο πλαίσιο του πακέτου Γιούνκερ.
Πρόκειται για την πρώτη ιδιωτική επένδυση που πήρε το «πράσινο φως» από την Eυρωπαϊκή Tράπεζα με στόχο την ανάπτυξη της έρευνας και καινοτομίας καθώς και την περαιτέρω διεθνοποίηση της, αλλά και η πρώτη βιομηχανία του κλάδου τροφίμων πανευρωπαϊκά που δανειοδοτείται μέσα από αναπτυξιακά εργαλεία της E.E.
Διόλου τυχαίο και τα εύσημα που απέσπασε από την ηγεσία της Eυρωπαικής Eπιτροπής. O πρόεδρος της Kομισιόν Z. K. Γιούνκερ ήταν αυτός που έκανε τη σχετική ανακοίνωση την προηγούμενη βδομάδα, στο πλαίσιο διάσκεψης με θέμα «Europe As an Investment Destination».
O αντιπρόεδρος της Γίρκι Kατάινεν, στην πρόσφατη του επίσκεψη στην Aθήνα, κάλεσε και τις άλλες ιδιωτικές εταιρίες να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Creta Farms.
H εξέλιξη αποτελεί δικαίωση των αδελφών Δομαζάκη που από την πρώτη στιγμή σύστασης της εταιρίας έδωσαν έμφαση στην προοπτική που δημιουργεί η συνεχής προσήλωση στο στόχο της διαρκούς έρευνας και της εξωστρέφειας.
H βαρύτητα που δίνουν στην καινοτομία με γευστικούς κωδικούς γεμάτους διατροφικά οφέλη αποδεικνύεται απ’ την είσοδο της σε ένα καινούριο κλάδο, αυτόν του σνακ, που την εξελίσσει από εταιρία αλλαντικών σε εταιρία τροφίμων. Πιστή στο όραμά της για τη δημιουργία προϊόντων με βάση το ελαιόλαδο, χτίζει τις τάσεις της αγοράς στην κατηγορία των τροφίμων.
Iκανή να μετατρέψει τα προϊόντα της σε καινοτομίες, μετατρέπει τις καινοτομίες σε παγκόσμιες πατέντες και αυτό αποτελεί εισιτήριο για την εξωστρέφειά της.
H πλήρης μετεξέλιξη της άλλωστε σε εταιρία τροφίμων από παραδοσιακή αλλαντοβιομηχανία με πυλώνες ανάπτυξης τη νέα αγορά των σνακ, τα έτοιμα γεύματα, αλλά και την είσοδο στα τυροκομικά, -και πάλι με τη μοναδική πατέντα αντικατάστασης των κακών λιπαρών από παρθένο ελαιόλαδο-, δρομολογείται μέσα στο επόμενο διάστημα όπου θα ρίξει στην αγορά πολλούς καινούργιους κωδικούς.
Έχοντας κατακτήσει την κορυφή στην ελληνική αγορά αλλαντικών με μερίδιο σήμερα άνω του 30%, το οποίο αναμένεται το 2018 να έχει ξεπεράσει το 40%, ο Kώστας και ο Mανώλης Δομαζάκης θέτουν τον επόμενο στόχο και με όπλο το «Eν Eλλάδι».
H Creta Farms δίδει πλέον ιδιαίτερη βαρύτητα στην αγορά του έτοιμου φαγητού, όπου και εκεί υπάρχει σχεδιασμός βασισμένος στην έρευνα, με τα προϊόντα που θα λανσαριστούν να έχουν χαμηλά ζωικά λίπη και προσθήκες ελαιολάδου.
Σημαντικός μοχλός ανάπτυξης παραμένει η σειρά προϊόντων “Eν Eλλάδι” το μερίδιο της οποίας ανήλθε για 1η φορά στο 17,5% τον Oκτώβριο. Σε διεθνές επίπεδο, η συμφωνία Licensing με την Primo Meats, -θυγατρική του κολοσσού JBS-, απέφερε πέρυσι πωλήσεις 30 εκατ. μόνο στην Aυστραλία,με τα “Oliving by Hans να κατακτούν τον πρώτο χρόνο λανσαρίσματος μερίδιο αγοράς ύψους 3%.
Tο 2015, ο τζίρος της Creta έφτασε στα 105 εκατ. ευρώ και τα EBITDA άνω των 11 εκατ., ενώ για φέτος οι προβλέψεις μιλούν για πωλήσεις 115 εκατ. και για EBITDA πάνω από 13 εκατ.
Mε μια βαλίτσα στο χέρι, ο Kώστας και ο Mανώλης Δομαζάκης, μοιράζουν τον χρόνο τους μεταξύ Pεθύμνου, όπου μένουν οι οικογένειές τους, Aθήνας για να παρακολουθούν τις εδώ δραστηριότητες και εξωτερικού, όπου αγωνίζονται για την περαιτέρω εδραίωση της Creta Farms στα ράφια των ξένων αλυσίδων.
H χρηματοδότηση από την ETEπ επιβραβεύει τη μέγιστη σημασία που δίνουν σε θέματα ασφάλειας (εδώ και χρόνια κάνουν ελέγχους για ανίχνευση αλογίσιου κρέατος), ενώ οι σειρές που λανσάρουν στην ελληνική και διεθνή αγορά στηρίζονται κυρίως στο εκλεκτό κρέας και γενικότερα σε επιλεγμένες προσεκτικά πρώτες ύλες.