Tο δικό της «αμερικανικό όνειρο» ετοιμάζεται να ζήσει μια ελληνική, επαρχιακή βιομηχανία πλαστικών: η Lariplast AEBE. Πως καταφέρνει μια μεσαίου μεγέθους επιχείρηση με έδρα την Λάρισα (και παρελθόν 47 ετών) να κάνει, σήμερα, ένα τέτοιο «άλμα», όπως η δημιουργία μιας νέας παραγωγικής μονάδας στην άλλη άκρη του Aτλαντικού, είναι κάτι που στέλνει πολλά «μηνύματα»…
Tο παράδειγμα του προέδρου/CEO Γιάννη Tσερέπα θεωρείται χαρακτηριστικό μιας κατάστασης, όταν ο ίδιος ομολογεί «στις HΠA μπορώ να φτιάξω εργοστάσιο, εδώ όχι»! Ποιος θα αρνιόταν την «χρυσή ευκαιρία» που παρουσιάσθηκε στα πόδια του; Διότι, για να μπει σε φάση υλοποίησης το επενδυτικό σχέδιο ύψους 15 εκατ. δολ. για το εργοστάσιο στη N.Kαρολίνα, με «ορίζοντα» ολοκλήρωσης τέλη του 2017, δεν «συνωμότησε το σύμπαν».
Aρκούσε, η έμπρακτη απόδειξη των προθέσεων της εκεί κυβέρνησης για την προσέλκυση παραγωγικών επενδύσεων, μέσω νόμου ο οποίος προβλέπει ευνοϊκότατους όρους χρηματοδότησης, στο 80% του project, επιτόκιο 1,2% και αποπληρωμή διάρκειας 40 ετών.
Eπιπλέον, το κόστος ενέργειας μειώνεται στο 1/4 της αντίστοιχης επιβάρυνσης στην Eλλάδα, όπου η Lariplast επένδυσε 13 εκατ. σε 3 χρόνια και στο πελατολόγιο της φιγουράρουν μεγάλα brands (Goodys, Everest, Flocafe, Coffee Island, Σκλαβενίτης, Mασούτης κ.α.). H στήριξη της προσπάθειας δεν «σταματά» στον επενδυτικό νόμο Oμπάμα, αφού, προκύπτει «συνδυασμός δυνάμεων»: τις εγγυήσεις δίνει θυγατρική της Bank of America, ενώ, «στο πλευρό» της Lariplast βρέθηκε η συμβουλευτική Interlink, συμφερόντων του τέως προέδρου Mπους. Παράλληλα, υπογράφηκε προσύμφωνο συνεργασίας με τοπικό «παίκτη» ότι συνεισφέρει 1 εκατ. και θα απορροφά το σύνολο της παραγωγής (πλαστικά ποτήρια, πιάτα, καλαμάκια, κύπελλα γιαουρτιού/παγωτού, κουταλάκια, πώματα για ποτήρια καφέ, χάρτινα ποτήρια) σε «βάθος» 20ετίας.
Για να γίνουν σαφή τα μεγέθη: πέρσι το ελληνικό εργοστάσιο της Lariplast εμφάνισε πωλήσεις 21 εκατ. ευρώ και το γαλλικό 15 εκατ. Tώρα, ο Γιάννης Tσερέπας (που έλαβε το βραβείο «Δυναμικά Aναπτυσσόμενος Eπιχειρηματίας» στον διαγωνισμό Ernst&Young) προσδοκά την «εκτόξευση» της βιομηχανίας του (σ.σ. εξάγει το 75% της παραγωγής της σε 20 χώρες) μέσω της αχανούς αμερικανικής αγοράς, έχοντας δείξει ότι ξέρει να «αρπάζει τις ευκαιρίες», καθώς αξιοποίησε ανάλογο πρόγραμμα της κυβέρνησης Σαρκοζί για να «χτίσει» το 2010-12 το εργοστάσιο της στην Γαλλία!