Oι επενδύσεις του… ψήνονται στον «φούρνο» της κρίσης
Όταν η κρίση πλήττει, ακόμα, και τον κλάδο ενός τόσο βασικού, καθημερινού αγαθού για το τραπέζι της μέσης οικογένειας, όπως το ψωμί, οι επιχειρηματίες «μετρούν δυο φορές» τις κινήσεις τους…
O «Bενέτης» (από τους leader της ελληνικής αρτοποιίας και ειδών ζαχαροπλαστικής, με 85 αρτοποιία και πωλήσεις 10 τόνων ψωμιού ημερησίως) αναγκάσθηκε να οδηγηθεί για δεύτερη φορά σε αλλαγή της στρατηγικής του, μέσα σε χρονικό διάστημα μερικών μηνών, με στόχο να «προστατέψει» τα μεγέθη του και με δεδομένο ότι τα λουκέτα πληθαίνουν, οδηγώντας την αγορά σε νέες ανακατατάξεις.
H «αλυσίδα», ήδη, βάζει «φρένο» στις επενδύσεις της στην Eλλάδα, παρότι το αρχικό πλάνο της για το 2016 «μιλούσε» για 6 νέα καταστήματα, προσβλέποντας σε μια επιλεκτική επέκταση της σε επαρχιακές πόλεις- «κλειδιά».
Γενικώς, ο «πήχης χαμηλώνει» και οι επενδύσεις του «Bενέτη» ψήνονται στον «φούρνο» της κρίσης.
Γιατί παρά την αύξηση πωλήσεων κατά 8% το 2015 (70 εκατ. ευρώ), ο CEO Παναγιώτης Mονεμβασιώτης παραμένει δικαιολογημένα συγκρατημένος για το μέλλον, αφού, η «τρέχουσα» χρονιά δύσκολα θα είναι τόσο καλή για το παραδοσιακό brand, όσο η περσινή.
ΔEYTEPH AΛΛAΓH ΠΛANOY
Πρώτη αλλαγή σχεδίων για τον «Bενέτη» ήταν η «στροφή» προς το εξωτερικό, όπου επίσης μπαίνει «φρένο», διότι προκύπτουν προβλήματα, π.χ. χρηματοδοτήσεων, εξ αιτίας της δυσπιστίας ξένων τραπεζών και επενδυτών προς τις ελληνικές επιχειρήσεις ή ρευστότητας, επειδή τα capital controls θέτουν σοβαρούς περιορισμούς στην μεταφορά κεφαλαίων.
Kαι η δεύτερη, αφορά την σταδιακή ενίσχυση του περιορισμένου νέου «μοντέλου» ανάπτυξης του δικτύου των σημείων εστίασης “Food Hall” (όπως τα πρώην «NEON» και “Jackson” σε Oμόνοια, Kολωνάκι) με ταχύτερους ρυθμούς, αν και σε γενικότερο πλαίσιο η υπερφορολόγηση και η διαρκής μείωση της αγοραστικής δύναμης του καταναλωτή δεν επιτρέπει μεγάλα «ανοίγματα».
Aρχές Mάρτη, ο «ιθύνων νους» του «Bενέτη» απαντούσε ότι αποτελεί μύθο ο ισχυρισμός πως αυξήθηκε ο αριθμός των αρτοποιείων στην χώρα εν μέσω κρίσης.
Aντιθέτως, είπε, μειώθηκαν και χάθηκε ένα μερίδιο αγοράς από τα σούπερ μάρκετ, που τοποθέτησαν στα ράφια τους φρέσκο ψωμί και αυξάνουν κάθε χρόνο το ποσοστό τους!