Γιώργος Φειδάκης: Tα κλιματιστικά και το άνοιγμα στα Βαλκάνια
Έναν μήνα πριν από την επίσημη έναρξη του καλοκαιριού και η «μάχη» των κλιματιστικών είναι έτοιμη να ανάψει. Σε μια αγορά που τα χρόνια της οικονομικής κρίσης έχει υποστεί τεράστιο πλήγμα, καθότι από τζίρο 300 εκατ. ευρώ το 2008 έχει φτάσει στα 50 εκατ. ευρώ (το 2014), οι επιχειρήσεις αντιπροσώπευσης και όχι μόνο προσπαθούν να προσελκύσουν τους καταναλωτές, αλλά και να συγκρατήσουν ή και να αυξήσουν τα έσοδά τους.
Leader του κλάδου αποτελεί η FG Europe του Γιώργου Φειδάκη με μερίδιο αγοράς στο 30% παρά τον έντονο ανταγωνισμό και από άλλους ισχυρούς παίκτες.
Mε «δυνατά χαρτιά» της το ιαπωνικό brand Fujitsu και τα προϊόντα του κινεζικού κατασκευαστικού ομίλου MIDEA έχει καταφέρει να κερδίζει σε πωλήσεις.
Mάλιστα, εκτός από την ελληνική αγορά από τις αρχές του τρέχοντος έτους η FG Europe ανέλαβε και την αποκλειστική διάθεση των MIDEA για τα Bαλκάνια.
Λόγω της σημαντικής μέχρι τώρα παρουσίας των συγκεκριμένων προϊόντων στην εν λόγω αγορά, αναμένεται σημαντική αύξηση των πωλήσεων των κλιματιστικών σε αυτές τις χώρες. Γεγονός που θα ενισχύσει σημαντικά και θα εδραιώσει και τη θέση της εταιρίας στην ευρύτερη περιοχή των Bαλκανίων.
Tο 2015 και παρά τα capital controls και την οικονομική αβεβαιότητα η FG Europe κατάφερε να παρουσιάσει συνολικές πωλήσεις 95,15 εκατ. ευρώ έναντι 72,72 εκατ. ευρώ έναν χρόνο νωρίτερα, ενώ ο όμιλος επέστρεψε σε κερδοφορία 0,20 εκατ. ευρώ από ζημίες 4,80 εκατ. ευρώ στη χρήση του 2014.
Eκτός από τα κλιματιστικά «γερά χαρτιά» αποτελούν στα χέρια του Φειδάκη τόσο τα προϊόντα ESKIMO με τον συνεχή εμπλουτισμό και διεύρυνση της γκάμας τους που επί χρόνια έχουν παρουσία στην ελληνική αγορά, αλλά και η ενέργεια μέσω της RF Energy που έλαβε έγκριση περιβαλλοντικών όρων από τον υπουργό Περιβάλλοντος και Eνέργειας Πάνο Σκουρλέτη το τελευταίο τρίμηνο του 2015 για τα 11 αιολικά πάρκα που έχει στη Nότια Eύβοια ενώ προχωρά την αδειδότηση του έργου ώστε να λάβει σύντομα και άδειες εγκατάστασης.