Στο 1,316 δισ. ευρώ διαμορφώθηκαν στο α’ τρίμηνο του 2016 τα καθαρά έσοδα της Coca – Cola HBC, ενώ ο όγκος των πωλήσεων ενισχύθηκε οριακά κατά 0,1% στα 439,6 εκατ. κιβώτια.
Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο ανήλθαν στα 3 ευρώ, ενώ τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση διαμορφώθηκαν επίσης στα 3 ευρώ.
Τα καθαρά έσοδα στις αναπτυγμένες αγορές υποχώρησαν κατά 3,6% στα 534,5 εκατ. ευρώ, ενώ στις αναπτυσσόμενες σημείωσαν πτώση κατά 1,9% στα 224,1 εκατ. ευρώ. Όσον αφορά τις αναδυόμενες αγορές, τα καθαρά έσοδα συρρικνώθηκαν κατά 2,1% στα 558,4 εκατ. ευρώ.
Τα βασικά οικονομικά μεγέθη πρώτου τριμήνου:
– Ο όγκος πωλήσεων στη διάρκεια του τριμήνου1 παρέμεινε σταθερός ενώ καταγράφηκε βελτίωση στην υποκείμενη τάση αύξησης του όγκου πωλήσεων στις αναπτυγμένες και αναδυόμενες αγορές.
– Καλές επιδόσεις καταγράφηκαν σε Νιγηρία, Ρουμανία και Πολωνία, οι οποίες αντιστάθμισαν τις χαμηλές επιδόσεις στη Ρωσία.
– Τα κύρια σήματα ανθρακούχων αναψυκτικών καθώς και τα εμφιαλωμένα νερά και ποτά ενέργειας κατέγραψαν καλές επιδόσεις.
– Σημαντική βελτίωση σημείωσαν τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, αυξανόμενα κατά 2,0%. Αρνητικό αντίκτυπο στα καθαρά έσοδα από τις πωλήσεις είχαν τα υποτιμούμενα νομίσματα των αναδυόμενων αγορών καθώς και το ισχυρό Ευρώ.
– Στις αναπτυγμένες αγορές, ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 2,7% ενώ συνεχίστηκε η θετική πορεία των πωλήσεων στην Ιταλία. Σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, οι τιμές των προϊόντων μας αυξήθηκαν οριακά στη συγκεκριμένη αγορά σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι, παρά τη διατήρηση του περιβάλλοντος αποπληθωρισμού που επικράτησε σε ορισμένες χώρες.
– Στις αναπτυσσόμενες αγορές, αύξηση κατέγραψε ο όγκος πωλήσεων σε σχεδόν όλες τις κατηγορίες και τις χώρες, οδηγώντας σε συνολική αύξηση 1,9%, παρά την υψηλότερη συγκριτική βάση. Οι ενέργειες αύξησης των τιμών των προϊόντων μας εξακολουθούν να αποφέρουν περιορισμένα αποτελέσματα, ειδικά στη Δημοκρατία της Τσεχίας και την Πολωνία.
– Στις αναδυόμενες αγορές, ισχυρές επιδόσεις κατέγραψε ο όγκος πωλήσεων με τη σημαντική συνδρομή της Νιγηρίας η οποία σημείωσε αύξηση του όγκου πωλήσεων στο χαμηλό επίπεδο του εύρους 10-20% σε ένα εποχιακά σημαντικό τρίμηνο. Στη Ρωσία, οι πωλήσεις μας μειώθηκαν με χαμηλότερο ρυθμό από αυτόν της αγοράς που συνεχίζει να συρρικνώνεται, ενώ ο όγκος πωλήσεων μας συνεχίζει να υποχωρεί σε όλες τις κατηγορίες με την εξαίρεση της Coke Zero και των ποτών ενέργειας.