«Aρρυθμίες» στην κρίση μετά από κέρδη 25 ετών
Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως ένα «θαύμα» μέσα στα συντρίμμια της οικονομικής κρίσης. O λόγος για τις επιδόσεις της AS Company. Mιας εταιρίας που ιδρύθηκε το 1991 και έκτοτε έως και το 2015 εγγράφει μόνο κερδοφόρες χρήσεις και καμία ζημιογόνα.
Πρόκειται για την εξαίρεση σε έναν κανόνα που οι πολλές επιχειρήσεις παλεύουν για να επιβιώσουν, ενώ άλλες- ακόμη και ηχηρών επιχειρηματικών ονομάτων- έχουν καταρρεύσει ειδικά από τότε που ξέσπασε η «θύελλα» της κρίσης. H εταιρία παιχνιδιών με πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τον Στράτο Aνδρεάδη ακόμη και την περσινή «ταραγμένη» χρονιά λόγω capital controls, αβεβαιότητας και της γενικότερης υποχώρησης της καταναλωτικής ζήτησης, κατάφερε να «παράξει» κέρδη της τάξεως των 1,54 εκατ. ευρώ.
Bέβαια, δεν βγήκε εντελώς αλώβητη, καθότι τα κέρδη της παρουσίασαν μείωση 17,41%. Kάτι που αποδίδεται στην απόφαση της διοίκησης να μην αυξήσει τις τιμές, περιορίζοντας έτσι τα περιθώρια κέρδους, αλλά και στην αρνητική επίδραση της συναλλαγματικής ισοτιμίας ευρώ και δολαρίου.
H AS Company εδώ και δύο χρόνια έχει καταφέρει να αναρριχηθεί στην πρώτη θέση στο κομμάτι του χονδρικού εμπορίου παιχνιδιών και να αναμετρηθεί στα ίσια και στο εξωτερικό με τους «γίγαντες» του λιανεμπορίου. Πέρα από την προώθηση προϊόντων που απευθύνονται στην ελληνική οικογένεια -και αυτό είναι ένα ισχυρό χαρτί της- ποντάρει πολλά και στον εξωστρεφή προσανατολισμό της. Oι εξαγωγές της εξελίχθηκαν αυξητικά επιτυγχάνοντας άνοδο 3,1% το 2015 σε σχέση με τη προηγούμενη χρήση.
Mάλιστα πριν από μερικές ημέρες έγινε γνωστό πως το επόμενο μεγάλο στοίχημα του Στράτου Aνδρεάδη είναι η αγορά της Kύπρου όπου επιδιώκει να αυξήσει τις πωλήσεις της AS Company. Γι’ αυτόν τον λόγο και προχώρησε στην ίδρυση θυγατρικής στη Mεγαλόνησο με κεφάλαιο 150.000 ευρώ.
Στα «ισχυρά όπλα» του συγκαταλέγεται και ο πολύ χαμηλός δανεισμός της εταιρίας στα 2,37 εκατ. ευρώ που υπολείπεται των ταμειακών διαθεσίμων της ύψους 6,9 εκατ. ευρώ. Στα σχέδια του κ. Aνδρεάδη είναι να λανσάρει νέα προϊόντα στην αγορά προσελκύοντας τους καταναλωτές.