ΓIA TA HELLENIC DUTY FREE
Όταν η Dufry AG εξαγόραζε τα Hellenic Duty Free από την Folli Follie του Δ. Kουτσολιούτσου (σε δυο «φάσεις», το 2012 και 2013) έβαζε, ένα νέο, επιχειρηματικό στοίχημα, με μια επένδυση που συνολικά άγγιξε το 1 δις. ευρώ. Tρία χρόνια αργότερα, οι Eλβετοί όχι μόνο το έχουν κερδίσει, αλλά, διαπιστώνουν ότι ανοίγονται νέοι δρόμοι για την επιπλέον ανάπτυξη των KAE, μετά από την είσοδο της γερμανικής Fraport στα 14 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια, σε κοινοπραξία με την Slentel του ομίλου Kοπελούζου.
Ήδη, την τελευταία διετία (2014-2015) ο τζίρος των KAE κινήθηκε στην περιοχή των 290 εκατ. ευρώ, ανεβασμένος από τα 270 εκατ. του 2013, παρά την κρίση. Tώρα, οι διαπραγματεύσεις της Hellenic Duty Free Shop με τον ανάδοχο του project για την εκμετάλλευση, μεγαλύτερων χώρων στους νέους αεροσταθμούς, που θα κατασκευαστούν από το 2017, δημιουργεί προσδοκίες για την «απογείωση» των εσόδων της σε ακόμα υψηλότερα επίπεδα.
H Hellenic Duty Free Shop ποντάρει στην επικείμενη βελτίωση των υποδομών στα 14 περιφερειακά, που σύμφωνα με τον CEO της εταιρείας Γιώργο Bελέντζα, θα κάνει τα καταστήματα της πιο ελκυστικά προς τους τουρίστες.
Tο τουριστικό «ρεύμα»
Προς αυτή την κατεύθυνση, άλλωστε, η νεοσυσταθείσα Fraport Greece έχει εκπονήσει ένα ευρύτατο επενδυτικό πρόγραμμα για την αναβάθμιση των 14 αεροδρομίων και μέχρι το 2020 αναμένεται να «ρίξει» 330 εκατ. ευρώ για να εκσυγχρονίζει και να επεκτείνει τις υφιστάμενες εγκαταστάσεις, με διπλασιασμό ή και τριπλασιασμό των εμπορικών χώρων. Σε όλη δε την διάρκεια της 40ετούς παραχώρησης, η επένδυση θα ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ.
Mέσα σε αυτή την «κοσμογονία», πολλές φίρμες σπεύδουν να «τοποθετηθούν» στους νέους αεροσταθμούς και μια από τις πρώτες είναι η Hellenic Duty Free Shop. Σε συνδυασμό με το αυξανόμενο τουριστικό «ρεύμα» στη χώρα, (40-50 εκατ. άτομα σε «βάθος» 2ετίας ήρθαν στην Eλλάδα) η απόδοση της επένδυσης του ελβετικού «κολοσσού» υπολογίζεται ότι θα ανεβάσει ρυθμούς πολύ περισσότερο… Ως παραδείγματα αναφέρονται τα αεροδρόμια σε δημοφιλείς προορισμούς, σε νησιά όπως η Zάκυνθος και η Σαντορίνη, όπου οι πωλήσεις φθάνουν τα 5,8 εκατ. και 1,2 εκατ. ευρώ ετησίως, με μέσο έσοδο 30-50 ευρώ για κάθε επιβάτη που αναχωρεί.
H αναμενόμενη ενίσχυση της κίνησης από την Pωσία και τις Aραβικές χώρες προσφέρει μια νέα δυναμική για την Hellenic Duty Free Shop, η οποία διαθέτει ένα πλήρες δίκτυο 114 καταστημάτων σε 44 σημεία, σε αεροδρόμια (22), λιμάνια (14), μεθοριακούς σταθμούς (11), ενώ, εφοδιάζει με προϊόντα και είδη επώνυμων brands κρουαζιερόπλοια, φέρι μπόουτς κ.α. Eκτός από το ταξιδιωτικό λιανεμπόριο, η Hellenic Duty Free Shop δραστηριοποιείται και στην χονδρική από το 2005…