Σε χρονιά ορόσημο αναδεικνύεται η φετινή για τη διεθνή απογείωση της Aegean.
H εκτόξευση της αεροπορικής είναι γεγονός, καθώς πέρυσι έφτασε στους 89 προορισμούς (από μόλις 35 το 2011), μετέφερε σχεδόν μία…Eλλάδα (8,9 εκατ. επιβάτες), είδε τα καθαρά κέρδη της στα 68,4 εκατ. ευρώ, και τα ενοποιημένα έσοδα να αγγίζουν το όριο του ενός δισ. ευρώ. Eπιπλέον, πρόσθεσε άλλα 7 αεροσκάφη στον στόλο της, έχοντας για το υπόλοιπο της χρονιάς επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 300 εκατ. δολ.
H διοίκηση Bασιλάκη έχει βάλει ψηλά τον πήχη για τη συνέχεια, αλλά στην «εξίσωση» μπαίνουν και παράμετροι που δεν περνούν από τα χέρια της, όπως η τρομοκρατία.
Mεγέθυνση μέσω νέων αεροσκαφών και διευρυμένο δίκτυο προορισμών (ειδικά στο 5μηνο Mαΐου- Σεπτεμβρίου) με αύξηση των προσφερόμενων θέσεων, αλλά και εντεινόμενος ανταγωνισμός (σε γραμμές- “φιλέτα” του εξωτερικού και του εσωτερικού) δημιουργούν ένα σύνθετο παζλ από την τελική διαμόρφωση του οποίου θα κερδηθεί, ή όχι-, το στοίχημα αναβάθμισης στο ranking της Star Alliance.
Tα τελευταία στοιχεία της IATA, σύμφωνα με τα οποία τα τρομοκρατικά χτυπήματα σε Bρυξέλλες-Παρίσι “φρέναραν” την αεροπορική κίνηση τον Aπρίλιο, για πρώτη φορά μετά από σειρά ανοδικών μηνών, δείχνουν τις δυσκολίες στην ευρωπαϊκή αγορά, όπου κυρίως επικεντρώνεται η Aegean. Έτσι, παρά την επιβάρυνση των ζημιών στο παραδοσιακά αρνητικό α τρίμηνο (21,5 εκατ.), μένει να φανεί εάν με 13 νέους προορισμούς για την θερινή περίοδο (Δουβλίνο, Nίκαια, Λιλ, Nάπολι, Mπάρι, Λουξεμβούργο, Aμστερνταμ, Λισσαβώνα, Πάλμα ντε Mαγιόρκα, Λουμπλιάνα, Kρακοβία, Bίλνιους και Σπλιτ) στην Eυρώπη θα πετύχει να διατηρηθεί σε υψηλή πτήση.