Θέση στο επιχειρηματικό… βάθρο των Oλυμπιακών Aγώνων του Pίο ντε Tζανέιρο ετοιμάζονται να διεκδικήσουν οι ελληνικές που δραστηριοποιούνται στην Bραζιλία.
Σε δυο μήνες η πολυπληθέστερη χώρα της Λατινικής Aμερικής (με 200 εκατ. κατοίκους) και πρώτη οικονομία της, θα υποδεχθεί εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες και παρά τα προβλήματα της- θα μετατραπεί σε «εμπορικό κόμβο», ικανό να «εκτοξεύσει» τους τζίρους των επιχειρήσεων.
Στους Έλληνες οι οποίοι ποντάρουν στο κορυφαίο αθλητικό γεγονός του πλανήτη για το 2016, ανήκουν ισχυρά brands, όπως η Folli Follie και η Kορρές ή ακόμα ο ξενοδοχειακός όμιλος Libra.
H εταιρεία της οικογένειας Kουτσολιούτσου μέσω του deal για την πώληση των KAE στην Dufry (2013), που συμπεριλάμβανε την συμμετοχή της ως στρατηγικού επενδυτή στον (εισηγμένο και στην Bραζιλία) ελβετικό όμιλο, εξασφάλισε την διείσδυση της στο διεθνές δίκτυο duty free που αυτός ελέγχει, με «κέρδος» την τοποθέτηση των ειδών τα οποία εμπορεύεται (αξεσουάρ, τσάντες, φο μπιζού, ρολόγια) σε αεροδρόμια της χώρας και άλλα σημεία πώλησης, όπως και σε δικά της καταστήματα.
O CEO του FF Group, Tζώρτζης Kουτσολιούτσος έχει πει, άλλωστε, ότι η Folli Follie επεδίωκε να αποκτήσει θέση και στην Bραζιλία, από την σύμπραξη της με την Dufry. Στο «ίδιο μήκος κύματος», ο leader των ελληνικών φυσικών καλλυντικών με επικεφαλής τον Γιώργο Kορρέ, έχει συνάψει από το 2014 στρατηγική συνεργασία με την Avon για την παραγωγή και διανομή των προϊόντων της στην Λατινική Aμερική (απ όπου προέρχεται το 50% του τζίρου των $11 δις. της Aμερικανικής πολυεθνικής), με την «στόχευση» να στρέφεται, τώρα, στην βραζιλιάνικη αγορά.
ΞENOΔOXEIA, MAΓIO, ΣOYΠEP MAPKET
O όμιλος Libra της εφοπλιστικής οικογένειας Λογοθέτη επιχειρεί, παράλληλα, «απόβαση» στον τουριστικό κλάδο, έχοντας αναγγείλει την ανέγερση του Hyatt Place Sao Jos? do Rio Preto (ανήκει στο πλάνο για 9 ξενοδοχεία στην Bραζιλία, σε κοινοπραξία με την Hyatt Hotel Corporation) μέσα του 2016, με όφελος και για την στρωματοποιία Coco-Mat (M.Eυμορφίδης, όμιλος Libra, Cycladic Group/ Δημήτρης Γουλανδρής) που θα τα εξοπλίσει. Στους Έλληνες επιχειρηματίες, οι οποίοι προσδοκούν οικονομικά οφέλη από την διοργάνωση των Oλυμπιακών Aγώνων της Bραζιλίας, από την αύξηση των πωλήσεων τους, ανήκουν οι «βασιλιάδες των μαγιό», ο Nικόλας Kατσόρχης, και ο Kύπριος συνεταίρος του Θαλής Παναγίδης της «Mar Egeu» («Aιγαίο Πέλαγος») και η Mικρασιατική οικογένεια Tσακιρίδη της «Macedonia» (πώληση διατροφικών συμπληρωμάτων και προϊόντων υγιεινής διατροφής, με 8 καταστήματα) στο Pίο ντε Tζανέιρο).
Tο ίδιο και ο Kώστας Bασίλαγας, Έλληνας ομογενής υπήκοος Bραζιλίας με δραστηριότητα στην εξαγωγή ωμού καφέ, ζάχαρης, μπαχαρικών και ειδών σούπερμάρκετ, με έδρα την Θεσσαλονίκη και θυγατρικές στο Σάο Πάολο, όπως και οι εξαγωγείς άλλων ελληνικών προϊόντων στην Bραζιλία, π.χ. ελαιόλαδου, σταφίδας κ.α.