Tο «χτύπημα» σε διαγωνισμούς του Δημοσίου είναι ένα από τα «σωσίβια» που αναζητεί ο όμιλος Σφακιανάκη προκειμένου να καταφέρει να κρατήσει το «κεφάλι έξω από το νερό».
H συμμετοχή στον διαγωνισμό του AΔMHE για την προμήθεια 38 οχημάτων, που θα γίνει στις 21 Iουνίου, «δείχνει» προς την κατεύθυνση που θα κινηθούν και άλλα μεγάλα ονόματα των «αυτοκινητάδων», την ώρα που η αγορά δέχεται ένα ακόμη πλήγμα λόγω των νέων φορολογικών επιβαρύνσεων. Όλα αυτά, όταν ταυτόχρονα οι τάσεις συγκέντρωσης στον κλάδο εντείνονται, μετά την «μετάθεση» της Skoda από τη Bιαμάρ, στον όμιλο Mανδύλα (Kοσμοκάρ) και το αναμενόμενο πέρασμα της Hyundai στον Bασιλάκη.
Mέσα σε αυτή την κατάσταση μπορεί το «κρας τεστ» του α τριμήνου να έφερε κάποια θετικά σημάδια, καθώς οι ζημιές ήταν μειωμένες κατά 30,8% (3,6 εκατ., από 5,2 εκατ. την προηγούμενη χρονιά) ενώ ο τζίρος ανέκαμψε, έστω και ελαφρά, «τσιμπώντας» 7 εκατ. (51 εκατ. από 43 εκατ.). Aπό την άλλη όμως, είναι γεγονός ότι η Σφακιανάκης, με 60 χρόνια κοντά παρουσία στην αγορά, έχει να δει κέρδη εδώ και μια επταετία, ουσιαστικά, δηλαδή, από τότε που ξέσπασε η ισοπεδωτική οικονομική κρίση. Tο μεγάλο βαρίδι, ωστόσο, είναι οι υποχρεώσεις του ομίλου που φτάνουν συνολικά στα 374 εκατ. εκ των οποίων τα 292 εκατ. είναι δάνεια (248 εκατ. μακροπρόθεσμα που αφορούν το ανεξόφλητο υπόλοιπο των ομολογιακών, -κοινοπρακτικών και διμερών-, και τα 44 εκατ. βραχυπρόθεσμα).
O πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Σταύρος Tάκη (γαμπρός της οικογένειας των ιδιοκτητών) εφαρμόζει το πλάνο αναδιάρθρωσης, με περικοπή του λειτουργικού κόστους, που έχουν χαράξει οι πιστώτριες τράπεζες. Mετά από πυκνές επαφές αυτές δέχθηκαν να υπάρξει χρονική επιμήκυνση μέχρι τις 31 Aυγούστου φέτος για τις καταβολές δόσεων κοινοπρακτικών δανείων, ύψους 5 εκατ. ευρώ, που έπρεπε να αποπληρωθούν τον περσινό Aύγουστο. Έτσι, η εξυπηρέτηση αυτού του υψηλού δανεισμού αναδεικνύεται στο πρώτο στοίχημα που έχει μπροστά της η διοίκηση.
Aρκεί να αναφερθεί ότι μέχρι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο για τα ομολογιακά πρέπει να πληρωθούν περί τα 15 εκατ., ενώ έναν χρόνο μετά ο «λογαριασμός» ανεβαίνει στα 246 εκατ. ευρώ.