Στην πενταετία 2010 – 2015, ο ρυθμός αύξησης των διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων στον ΟΛΠ είναι της τάξεως του 698%
Με το ένα ρεκόρ στην διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων να καταρρίπτει το άλλο, η κινεζική Cosco βαδίζει ολοταχώς προς την οριστική περάτωση των έργων στο δυτικό τμήμα του προβλήτα ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά, ενώ τον Αύγουστο θα δοθεί πιλοτικά σε λειτουργία, ώστε σε συνδυασμό με τον ανατολικό προβλήτα ΙΙ να επιτευχθεί ο στόχος των 6,8 εκατ. διακινούμενων από την θυγατρική της ΣΕΠ ΑΕ εμπορευματοκιβωτίων.
Έτσι, σε συνδυασμό με την δυναμικότητα του προβλήτα Ι, ο ΟΛΠ θα μπορέσει να εξυπηρετήσει κατά προσέγγιση 7,5 εκατ. εμπορευματοκιβώτια και προς τον σκοπό αυτόν ήδη έχουν αφιχθεί οι πρώτες πρώτες γερανογέφυρες τύπου RPG. Για την εξυπηρέτηση των μεγαλύτερων φορτηγών πλοίων καταφθάνουν οι τρεις από τις συνολικά πέντε γερανογέφυρες τύπου ενώ Super Post Panamax που σαφώς είναι μεγαλύτερης ισχύος.
Το εν λόγω επενδυτικό πλάνο θα στοιχίσει στην Cosco περί τα 230 εκατ. ευρώ και το κόστος αυτό, που βαρύνει εξολοκλήρου την εταιρεία, εντάσσεται στο πλαίσιο του «φιλικού διακανονισμού» που είχε υπογραφεί στα τέλη του 2014. Επομένως το ποσό των 350 εκατ. ευρώ, που η εταιρεία έχει δεσμευτεί να επενδύσει στο λιμάνι (όρος της συμφωνίας για την εξαγορά του 67% του ΟΛΠ) δεν περιλαμβάνει την προαναφρθείσα επένδυση.
Πέραν αυτών, η ΣΕΠ θα δαπανήσει επιπλέον 20 εκατ. ευρώ για τις συμβατικές υποχρεώσεις της που απορρέουν από τον φιλικό διακανονισμό για την κατασκευή του νέου προβλήτα πετρελαιοειδών. Το έργο κατασκευής του προβλήτα ΙΙΙ έχει αναλάβει για λογαριασμό της Cosco η ΤΕΚΑΛ, αναμένεται δε να ολοκληρωθεί περίπου έναν χρόνο νωρίτερα από την ημερομηνία που προέβλεπε η αρχική σύμβαση.
Ο λόγος της επίσπευσης δεν είναι άλλος από τον όγκο των φορτίων που προβλέπεται ότι θα προκύψει σύμφωνα με το πλάνο των Κινέζων για πλήρη αξιοποίηση του λιμένος ως διαμετακομιστικό κέντρο προς την υπόλοιπη Ευρώπη. Ο συνολικός όγκος διακινούμενων από την ΣΕΠ εμπορευματοκιβωτίων ήδη τον Μάιο σημείωσε νέο υψηλό ρεκόρ υπερβαίνοντας τα 300 χιλ. φορτία, αυξάνοντας τον συνολικό όγκο του πρώτου εξαμήνου κατά 10% και, μάλιστα, σε περίοδο ύφεσης των εισαγωγών, με απεργίες εν εξελίξει και τα γνωστά συμβάντα στην Ειδομένη, όπου για αρκετές εβδομάδες η σιδηροδρομική γραμμή είχε μπλοκαριστεί από τους μετανάστες.
Σύμφωνα με στοιχεία της έκθεσης της UNCTAD «Review of Maritime Transport» και της «Containerisation International», για την περίοδο 2010-2015, ο ρυθμός αύξησης των διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων στον ΟΛΠ είναι της τάξεως του 698%. Το Λιμάνι του Πειραιά θεωρείται ως το 3ο μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο, χωρίς μάλιστα μεγάλη διαφορά όγκου από τα προπορευόμενα ισπανικά λιμάνια της Βαλένθια και της Αλχεθίρας.
H Cosco, εκτός από τον Πειραιά, ελέγχει ποσοστά σε έξι ακόμη μεγάλα ευρωπαϊκά λιμάνια. Στην Ολλανδία ελέγχει ποσοστό της τάξεως του 35% στον τερματικό λιμένα εμπορευματοκιβωτίων Euromax Terminal Rotterdam BV και στην Ιταλία το 50% του λιμένα Conateco της Νάπολης. Κατέχει επίσης το 20% του τερματικού σταθμού FOS στη Μασσαλία, το 20% τερματικού σταθμού στην Αμβέρσα, το 20% του Πορτ Σάιντ στην Αίγυπτο και το 67% του Kumport Terminal στον κόλπο του Μαρμαρά της Τουρκίας.