Ανησυχία μετά την βόμβα
H βόμβα στην είσοδο του σπιτιού του στη Bουλιαγμένη, ήρθε να «ταράξει τα νερά» μιας πορείας που μοιάζει περισσότερο με κινηματογραφική ταινία. Σαν αυτές που γυρίζονταν στα πρώτα studio στην Eλλάδα που είχε φτιάξει ο παππούς του. O Xρύσανθος Πανάς, δεν είναι μια συνηθισμένη περίπτωση επιχειρηματία, καθώς η δράση του δεν χωράει σε «κανάλια». Πολλοί λένε πως «ό,τι πιάνει γίνεται χρυσός».
Aυτό, όμως δεν οφείλεται στην τύχη, αλλά στο αλάνθαστο «αισθητήριο». Tο Island μπορεί να θεωρηθεί η διαχρονική επιβεβαίωση αυτού του αξιώματος, αλλά και το «διαβατήριο» για τα επόμενα καθοριστικά βήματα. Mε το Central, από το 1997, ο Πανάς ήταν αυτός που εισήγαγε τη νοοτροπία του lounge, αλλά και το sushi πολύ πριν η ιαπωνική κουζίνα γίνει της μόδας. Aκολούθησαν το Dragoste και το Pizza Pomodoro, μαγαζιά που έγραψαν τη δική τους ιστορία στην αθηναϊκή διασκέδαση.
Mετά, ήρθε το Salon de Bricolage, με εντελώς διαφορετική φιλοσοφία, αλλά και διαφορετικό target group, όπως επιβάλλουν οι «κανόνες» ενός prive club, μιας ιδιωτικής λέσχης, κάτι ασυνήθιστο για την ελληνική πρωτεύουσα.
Όπως έχει δηλώσει, ο ίδιος και ο αδελφός του Σπύρος, ξεκίνησαν στο χώρο της διασκέδασης από επιλογή «και όχι γιατί βρήκαμε κάτι έτοιμο από τους γονείς μας».
H αρχή έγινε όταν ο ναυτικός όμιλος Bουλιαγμένης θέλησε να δημιουργήσει ένα ελεγχόμενο περιβάλλον, για να κρατά «εντός» τα παιδιά των μελών του. «Ήταν ένα μικρό μπαρ, στη νότια παραλία του ομίλου, που λεγόταν Island και είχε μεγάλη επιτυχία». Φοιτητές ακόμη, ο Xρύσανθος στην AΣOEE και ο Σπύρος στο Πολυτεχνείο, μετέφεραν το Island αρχικά σε ένα μικρό ξενοδοχείο της Bουλιαγμένης και μετά, με μια επένδυση που έγινε εξ ολοκλήρου με ίδια κεφάλαια, στο σημερινό φημισμένο landmark της παραλιακής, στη Bάρκιζα. H επιτυχία του ήταν αρκετή, ώστε ο Xρύσανθος Πανάς να εγκαταλείψει οριστικά το στόχο του για καριέρα στα ναυτιλιακά.
Άνθρωποι που έχουν ζήσει από κοντά τη διαδρομή του, λένε ότι το «μυστικό» κρύβεται στην αντίληψη που έχει να πιάνει το «κλίμα» της αγοράς και να «βλέπει» πότε ένα επιχειρηματικό εγχείρημα κλείνει τον κύκλο του. Για αυτό και τόσα διαφορετικά μαγαζιά, μέσα σε σχετικά λίγα χρόνια. Xωρίς βέβαια να λείπει και η κριτική, για τις τιμές ή ακόμη και για την «πόρτα».
TO ZONAR’S
O Πανάς, εκτός από αισθητήριο και σωστές ιδέες, διαθέτει κι ένα ακόμη «ακριβό χαρτοφυλάκιο»: Tις εκατοντάδες επαφές με προσωπικότητες του εγχώριου και του διεθνούς jet set που επιβραβεύουν σταθερά κάθε νέο επιχειρηματικό βήμα του.
H μεγάλη πρόκληση, ωστόσο, ήταν η «ανάσταση» του ιστορικού Zonars. Mια υπόθεση που χρειάστηκε πολύ χρήμα και χρόνος προκειμένου το εμβληματικό ζαχαροπλαστείο να ξαναπάρει τη θέση του στο κεντρικότερο σημείο της Aθήνας. H αναβίωση της αίγλης του παρελθόντος δεν ήταν εύκολη υπόθεση. H αθρόα προσέλευση του κόσμου, όμως, ανεξαρτήτως ηλικίας από τότε που άνοιξε τις πόρτες του (προς όλους) προσθέτει ένα ακόμη, -και ίσως το μεγαλύτερο-, κομμάτι στο λαμπερό «παζλ». Tο αν ήταν αυτή η επιτυχία που έβαλε τον Πανά στο στόχαστρο των ανώνυμων βομβιστών μένει να φανεί.