«Έχουμε ζήσει αρκετές κρίσεις τα τελευταία χρόνια από το 2008 και μετά και δε μας τρομάζουν οι νέες συνθήκες που δημιουργεί το ΒREXIT. Θεωρούμε ότι θα υπάρξει εξισορρόπηση του νομίσματος, και μένει να δούμε το πώς θα επηρεαστεί η εσωτερική κατανάλωση».
Καθησυχαστικός εμφανίστηκε χθές από το βήμα της γενικής συνέλευσης του FF Group ο Τζ. Κουτσολιούτσος, για το μεγάλο ζήτημα της επικαιρότητας, το BREXIT, επισημαίνοντας ότι «στο κομμάτι όπου δραστηριοποιείται ο όμιλος, ο οποίος έχει ξεπεράσει πλέον το ”φράγμα” των 1.000 καταστημάτων (980 καταστήματα στο τέλος του 2015 με 5.162 εργαζομένους) δε θεωρούμε ότι υπάρχει κάποια μεγάλη ανατροπή.
Αυτό που βλέπουμε να επηρεάζεται άμεσα είναι οι συναλλαγματικές ισοτιμίες, ως μία πρώτη αντίδραση απέναντι στο BREXIT και θα περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει τελικά, ωστόσο από το 2008 και μετά έχουμε ζήσει, ως FF Group μεγάλες κρίσεις εντός κι εκτός Ευρώπης, τις οποίες αντιμετωπίσαμε με επιτυχία, φθάνοντας το 2015 σε ιστορικά υψηλά επίπεδα ως προς τον τζίρο και τον αριθμό των καταστημάτων. Θεωρούμε ότι η πτώση της στερλίνας, αυτή την στιγμή ευνοεί τον όμιλο, γιατί η αγορά του Λονδίνου ”υπέφερε” και ήταν πολύ ακριβή για τους τουρίστες. Φυσικά, μένει να δούμε αν ψυχολογικά το BREXIT θα επηρεάσει τα επίπεδα κατανάλωσης των ίδιων των Βρετανών”.
O κ. Κουτσολιούτσος έφερε κι ένα παράδειγμα για το ύψος των τιμών στη Μεγάλη Βρετανία επισημαίνοντας ότι «ο όμιλος για δύο καταστήματα της βρετανικής αλυσίδας Links of London και της Folli Follie στην Oxford Street στο Λονδίνο, 170 τ.μ. καταβάλλει ενοίκιο 800 χιλ. στερλίνες το χρόνο. Οσον αφορά τις τιμές των ακινήτων λοιπόν υπάρχει η άποψη ότι θα υπάρξει πτώση των τιμών, κάτι ωστόσο το οποίο ευνοεί τις τιμές των επαγγελματικών ακινήτων και ειδικότερα τους μισθωτές των καταστημάτων».
Ως προς την πορεία του ομίλου, με παρουσία πλέον σε 30 χώρες, ο κ. Κουτσολιούτσος ανέφερε ότι για τη χρήση του 2015 δε θα διανεμηθεί μέρισμα «επειδή είμαστε σε φάση αυξημένων επενδύσεων σε ένα περιβάλλον αστάθειας και θέλουμε να έχουμε επαρκή ρευστότητα. H αγορά αλλάζει πολύ πιο γρήγορα από ό,τι προβλέπουμε εμείς. Το on line περιβάλλον αυξάνει συνεχώς τις πωλήσεις, άρα και η στρατηγική μας θα πρέπει να αλλάζει και χρειάζεται ένας συνδυασμός διαχείρισης on line πωλήσεων και πωλήσεων μέσω των παραδοσιακών καταστημάτων».
Στον κλάδο των αρωμάτων και καλλυντικών, με βασικά ”όπλα”, τις δύο νεότερες προσθήκες, τη Shiseido και τη Μax Factor ο κ. Κουτσολιούτσος προέβλεψε ότι πολύ σύντομα ο όμιλος, ενδεχομένως έως και το τέλος του 2016, «θα γίνει ο δεύτερος μεγαλύτερος παίκτης της ελληνικής αγοράς».