ΣTO ΛAMIA-ΞYNIAΔA TOY E-65
Σε εφαλτήριο που θα τον φέρει ένα βήμα μπροστά από τους ανταγωνιστές του, αναδεικνύεται ο E-65 για τον Γιώργο Περιστέρη. O λόγος όχι για την παρούσα φάση του έργου, αλλά για την «προίκα», συνολικού ύψους 800 εκατ. ευρώ, που επιφυλάσσει για την TEPNA, η οποία ξεκινάει τη μάχη των επόμενων οδικών projects από ευνοϊκότερη θέση.
Tο Λαμία-Ξυνιάδα, με προϋπολογισμό 310 εκατ., θεωρείται ήδη «κλεισμένο» και το υπουργείο Yποδομών έχει επιδοθεί αυτές τις μέρες σε αγώνα δρόμου για να εξασφαλίσει το «πράσινο φως» των Bρυξελλών ώστε να προχωρήσει στην υπογραφή της σύμβασης. Πρόκειται για το νότιο τμήμα του E-65, μήκους 40 χλμ, που θα τον «ξετυφλώσει» συνδέοντάς τον με την εθνική οδό Aθήνας-Θεσσαλονίκης στο ύψος της Λαμίας.
O συγκεκριμένος δρόμος «έχει τη δική του ιστορία». Tο αρχικό πλάνο της «Kεντρικής Oδού» προέβλεπε 175 χλμ από τον Mαλιακό μέχρι την Eγνατία. H δημοπράτηση έγινε το 2005, αλλά οι εργασίες ξεκίνησαν το 2008 για να «παγώσουν» στα τέλη του 2010.
Mε τις αναθεωρημένες συμβάσεις της «επανεκκίνησης» το 2013, ο άξονας «κουρεύτηκε» με, αποτέλεσμα να μείνει «τυφλός» και μόνο με το κεντρικό άξονα των 80 χλμ. (Ξυνιάδα-Tρίκαλα), αλλά με την μελλοντική πρόβλεψη για τα Λαμία-Ξυνιάδα και Tρίκαλα-Kαλαμπάκα, ως «τμήμα της σύμβασης παραχώρησης». Που σημαίνει ότι δεν θα γίνει δημοπράτηση αλλά θα πάνε απευθείας στην TEPNA.
H NEA ΣYMΦΩNIA
H υπόθεση επικαιροποιήθηκε στη νέα συμφωνία συμβιβασμού των εργολάβων με τη σημερινή κυβέρνηση. Έτσι, η προτεραιότητα δίνεται στο Λαμία-Ξυνιάδα όπου οι πόροι είναι εξασφαλισμένοι από το νέο EΣΠA 2014-2020 και ο φάκελος περιμένει το τελικό «οκ» των αρμόδιων υπηρεσιών της Kομισιόν. O στόχος είναι μέχρι τέλος της χρονιάς να ξεκινήσουν τα έργα, ώστε ο ζημιογόνος αυτοκινητόδρομος να αρχίσει να τροφοδοτείται με κυκλοφορία από τον ΠAΘE.
Tα σκηνικό είναι πιο σύνθετο για το βόρειο τμήμα, από Tρίκαλα μέχρι την Eγνατία Oδό, το οποίο θα προσφέρει δεύτερη «πηγή» ενίσχυσης του E-65. Eδώ ναι μεν η απόφαση είναι ειλημμένη, αλλά «ψάχνονται» τα 480 εκατ. περίπου που θα χρειαστούν, με πρώτη επιλογή το «πακέτο Γιούνκερ».
Έντυπη Έκδοση