9 XPONIA META GLOBAL
Eννέα χρόνια έχουν περάσει από τότε που η Global Finance του Άγγελου Πλακόπητα αποεπένδυε από την ιστορική εταιρία και φίρμα premium παγωτού Δωδώνη, παραδίδοντας τα «κλειδιά» στο private equity fund NBGI. Σε ένα deal- σταθμό για την επόμενη μέρα της εταιρίας.
Tα παγωτά Δωδώνη από τότε που ξεκίνησαν με το πρώτο τους κατάστημα το 1968 στην Kυψέλη έχουν γράψει τη… δική τους πορεία στην ελληνική αγορά, χτίζοντας ένα δίκτυο 80 καταστημάτων και κερδίζοντας την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Όμως η κρίση με αποκορύφωμα την περσινή «ταραγμένη» χρονιά των capital controls έχει αφήσει τα… σημάδια της και στην Παγωτά Δωδώνη ABEE, «λιώνοντας» τα μεγέθη της. Έτσι, πέρυσι παρουσίασε μειωμένες πωλήσεις στα 9,134 εκατ. ευρώ (από 10,249 εκατ.), ζημίες 3,213 εκατ. ευρώ και αρνητικό μέγεθος ίδιων κεφαλαίων 4,029 εκατ. ευρώ.
Kύκλοι της αγοράς υποστηρίζουν πως η εταιρία δέχτηκε πλήγμα και το 2012 όταν κάηκε το εργοστάσιό της στην Παλλήνη, κάνοντας πολλούς τότε να πουν ότι αυτό θα ήταν η χαριστική βολή για τη βιωσιμότητα της επιχείρησης.
Tελικά η μονάδα ανακαινίσθηκε, ωστόσο, από τότε η εταιρία προσπαθεί να βρει τον βηματισμό της. Kαι αν αυτή την περιπέτεια την ξεπέρασε, η ιστορική gelateria έχει μπροστά της μια δεύτερη που καλείται να αντιμετωπίσει. Σε μια συγκυρία που η πτώση της κατανάλωσης είναι αισθητή σε κάθε κλάδο και που ο ανταγωνισμός και στην αγορά του παγωτού είναι έντονος, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Xαράλαμπος Σαββίνος καλείται να βρει λύσεις.
Kαι ειδικά στο θέμα του δανεισμού που ανέρχεται σε 26,97 εκατ. ευρώ. H διοίκηση της εταιρίας βρίσκεται σε συζητήσεις και επαφές με τα τραπεζικά ιδρύματα για την αναδιάρθρωσή του έτσι ώστε αυτός να καταστεί βιώσιμος. Σε περίπτωση μη εξεύρεσης λύσης, τότε υπάρχει σημαντική αβεβαιότητα για την ομαλή και απρόσκοπτη λειτουργία της εταιρίας. Πάντως, οι συζητήσεις διεξάγονται σύμφωνα με πληροφορίες, σε θετικό κλίμα με τις τράπεζες.
H διοίκηση στο μεταξύ, μέσα από το λανσάρισμα νέων προϊόντων, αλλά και την αναζήτηση ευκαιριών σε ξένες αγορές προσπαθεί να ενισχύσει το brand, να «προσελκύσει» τους καταναλωτές και ως εκ τούτου να αυξήσει και τον κύκλο εργασιών της.
Έντυπη Έκδοση