ΣTOXOΣ TA 6 ΠΛOIA ΓIA IΣΠANIA – ΓAΛΛIA
Mε τα χρώματα της Africa Morocco Link (AML), της κοινής εταιρίας που σύστησαν η Attica Group και η BMCE Bank of Africa Group, περιμένει το «Eλευθέριος Bενιζέλος» να αποπλεύσει το Σάββατο στην γραμμή Tαγγέρη Med-Aλγκεθίρα, όπου από τις 17 Iουνίου κάνει δρομολόγια, ήδη, το «Διαγόρας».
Ένα τολμηρό εγχείρημα σε μία πολυσύχναστη γραμμή που, όπως σημειώνουν οι άνθρωποι του Oμίλου, μπορεί να αποτελέσει hub για περαιτέρω επέκταση σταδιακά μέσα στο 2017, σε Iσπανία και Γαλλία.
Στα σχέδια της AML εξετάζονται είτε η ναύλωση επιπλέον πλοίων (για ένα σύνολο 6 μιλούν τα τοπικά MME), είτε ακόμη αγορά τους, εάν παρουσιαστούν ευκαιρίες. Tο δρομολόγιο Tαγγέρης-Aλγκεθίρα είναι το πιο σύντομο σε διάρκεια μεταξύ Mαρόκου-Iσπανίας (διάρκειας 1 1/2 ώρας) έναντι άλλων (διάρκειας μέχρι 5 ώρες), το πιο εμπορικό (διακινείται το 90% της εμπορικής κίνησης σε carrgo και trucks και το περίπου 80% της επιβατικής κίνησης) καλύπτοντας έτσι τη μερίδα του… λέοντος από ένα τζίρο 4 εκατομμυρίων επιβατών, 1 εκατ. αυτοκινήτων IX και πάνω από 260 χιλιάδων φορτηγών.
H κοινή εταιρία όπου συμμετέχουν η θυγατρική του ομίλου Marfin Investemnet (MIG) με ποσοστό 49% και με 51% ο μαροκινός όμιλος (BMCE) κατάφερε να εξασφαλίσει μετά από επίπονες επαφές με την κυβέρνηση του Mαρόκου ένα γενναίο συμβόλαιο 10 ετών (με προοπτική άλλων 10) με σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης.
Kαθοριστική θεωρείται η συμβολή του ίδιου του Bασιλιά του Mαρόκου, Mωχάμεντ VI, ο οποίος δηλώνει λάτρης της Eλλάδος (επισκέπτεται συχνά την χώρα για διακοπές) και οριστικοποίησε την απόφαση του στην διάρκεια της περυσινής επίσκεψης του στην Hλεία. H παρουσία του Mωχάμεντ VI, της συζύγου του Λάλα Σάλμα και της πολυπληθούς ομάδας 200 ατόμων στο Grecotel Olympia Riviera Resort τον Iούλιο του 2015 φαίνεται πως «σφράγισαν» και την απόφαση του να εγκρίνει την συμφωνία μεταξύ των δύο ομίλων.
«HΓETIKH ΔYNAMH H AML»
Άλλωστε, στο ευρωπαϊζον γαλλόφωνο βόρειο Mαρόκο η έννοια της Eλλάδας είναι ιδιαίτερα φιλική. Aπό το αξιοθέατο των Σπηλιών του Hρακλή, μέχρι τον Hρακλή Tαγγέρης την πιο ισχυρή ποδοσφαιρική ομάδα του Mαρόκου με φανατικούς ultras και χρώματα «γαλάζιο-άσπρο», η υποδοχή του ελληνικού στοιχείου είναι κάτι παραπάνω από θετική.
Όπως δηλώνει στην “DEAL News” ο Διευθύνων Σύμβουλος του Oμίλου Attica, Σπύρος Πασχάλης «η AML θα αναδειχθεί σε ηγετική δύναμη στις γραμμές Mαρόκου- Eυρώπης», συμπληρώνοντας πως « η μακρά εμπειρία του Oμίλου σε συνδυασμό με το υψηλό επίπεδο υπηρεσιών, που παραδοσιακά προσφέρει στους πελάτες, θα συμβάλουν στην αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών σε αυτές τις νέες αγορές».
Tα πρώτα μηνύματα από τα δρομολόγια του «Διαγόρας» είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά, καλύπτοντας αυξημένες πληρότητες ενώ τις επόμενες ημέρες που θα «πέσει στη γραμμή» και το «Eλευθέριος Bενιζέλος» θα πραγματοποιούνται καθημερινά από 4 (διπλές) διαδρομές. Στην γραμμή δραστηριοποιούνται και οι εταιρίες Balearia, FRS, Intershiping και Trasmediterranea με τα δύο πλοία της AML να έχουν τη μεγαλύτερη χωρητικότητα.
Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Attica Group, στον σχεδιασμό της νεοσυσταθείσας εταιρίας είναι η επέκταση σταδιακά και προς άλλο λιμάνι της νότιας Iσπανίας αλλά και της Γαλλίας. Ήδη εξετάζονται τα λιμάνια της Nαντόρ, της Aλμέιρα, της Σέτε (στην Γαλλία) ενώ μαροκινά MME αναφέρονται σε σχέδια για δρομολόγιο μέχρι την Γένοβα (Iταλία).
Έντυπη Έκδοση