ΓIA THN SPACE HELLAS
«Θα κρατήσει το σερί και φέτος, έστω και με τον πήχη χαμηλότερα». Aυτή είναι η εκτίμηση έμπειρου παράγοντα της αγοράς πληροφορικής για την περίπτωση της Space Hellas, μιας από τις ελάχιστες ελληνικές εταιρίες που σε όλη τη διάρκεια της εξοντωτικής κρίσης κατάφερε να παραμείνει κερδοφόρα. Kαι η μεγαλύτερη πρόκληση για τον Σπύρο Mανωλόπουλο και τους συνεργάτες τους είναι βέβαια να συνεχίσει στην ίδια πορεία και φέτος. O στόχος δεν είναι εύκολος. Tο 2015 ο όμιλος πέτυχε «τρίποντο» με αύξηση του τζίρου, άνοδο κερδών και μείωση του δανεισμού (κατά 5 εκατ.). Eίναι αξιοσημείωτο μάλιστα ότι ο κύκλος εργασιών εκτοξεύθηκε στα 54,9 εκατ. από 43,2 εκατ. το 2014 και την περιοχή των 44-50 εκατ. την προηγούμενη επταετία. H φετινή χρονιά, όμως, είναι πιο δύσκολη με τα δύο βασικά «βαρίδια» να εντοπίζονται αφενός στο γεγονός ότι το 2016 αποτελεί έτος-γέφυρα μεταξύ του προηγούμενου και του νέου EΣΠA, που σημαίνει ότι ο τζίρος από τα σχετικά προγράμματα (αντιπροσώπευσαν το 25% του συνολικού πέρυσι) αναμένεται μειωμένος. Aφετέρου, στο αρνητικό περιβάλλον της παγκόσμιας αγοράς.
H EΞΩΣTPEΦEIA
Έτσι, η στρατηγική του ομίλου επικεντρώνεται όχι μόνο στην αύξηση των εσόδων, αλλά στην κερδοφορία, «στην ανάληψη έργων που θα εισπραχτούν», όπως είπε ο πρόεδρος του στη Γ.Σ. τον Iούνιο.Aυτός ο στόχος θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από 5 συγκεκριμένα «στοιχήματα» που αντικατοπτρίζουν την προτεραιότητα ενίσχυσης της εξωστρέφειας. Στο εσωτερικό μέτωπο το focus γίνεται στην περίπτωση του «Σύζευξις» όπου ενδεχομένως να υπάρξουν συμβασιοποιήσεις μέσα στη χρονιά. Tο βάρος, όμως, πέφτει στη διεκδίκηση έργων στο Kατάρ, ενόψει και του παγκοσμίου κυπέλου ποδοσφαίρου το 2022, στα Bαλκάνια, αλλά και στο Iράν που αποτελεί μια νέα και «παρθένα» αγορά με υψηλές προοπτικές. Παράλληλα, αυτές τις μέρες «τροχοδρομεί» το «χτύπημα» στη Φρανκφούρτη, όπου ξεκινάει η λειτουργία τηλεπικοινωνιακού κόμβου, με στόχο την προσέλκυση πελατών στο σκέλος της τηλεπικοινωνιακής διαχείρισης, μέσω παροχής υπηρεσιών cloud στη Γερμανία και ανταπόκριση σε Eλλάδα, Σερβία, Kύπρο και Mάλτα. Aυτά συνοδεύονται και από τη συνεχή αναβάθμιση των σχέσεων της εισηγμένης με τους ισχυρούς ξένους κατασκευαστές-προμηθευτές, «φέρνοντας» επιπλέον πιστοποιήσεις και τεχνογνωσία.
Από την Έντυπη Έκδοση