Λήγει σήμερα, 3 Αυγούστου, η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τις 20 άγονες αεροπορικές γραμμές της περιόδου 1/10/2016 – 30/9/2020,με τους ενδιαφερόμενους να διασταυρώνουν τα «ξίφη» τους μέχρι την τελευταία στιγμή.
Η συμμετοχή στον εν λόγω διαγωνισμό είναι ανοιχτή σε όλους όσοι διαθέτουν άδεια εκμετάλλευσης σε ισχύ, ωστόσο αναμένεται μόνον τρεις εταιρείες να καταθέσουν προσφορές.
Η «κόντρα» μεταξύ Aegean Airlines/Olympic Air, Sky Express και Astra έχει ενταθεί, με αποτέλεσμα την μείωση των 28 γραμμών σε 20 και την εκτέλεση οκτώ γραμμών επιδοτούμενων μέχρι τώρα από το κράτος να εκτελύνται χωρίς κρατική οικονομική υποστήριξη.
Συγκεκριμένα τα οκτώ δρομολόγια που εκδηλώθηκε πρόθεση από αερομεταφορείς για μηδενικό κρατικό οικονομικό αντιστάθμισμα είναι τα Αθήνα – Σκιάθος, όπου το μέγιστο καταβλητέο οικονομικό αντιστάθμισμα ετησίως είχε οριστεί από το υπουργείο Υποδομών στα 500.000 ευρώ, Αθήνα – Ζάκυνθος, με μέγιστο ετήσιο οικονομικό αντιστάθμισμα στα 12.000 ευρώ, Αθήνα – Πάρος, επίσης 12.000 ευρώ, Αθήνα – Κύθηρα, στα 500.000 ευρώ, Αθήνα – Κάρπαθος, στα 700.000 ευρώ, Αθήνα – Ικαρία, στα 400.000 ευρώ, Θεσσαλονίκη – Χίος στα 12.000 ευρώ, και Θεσσαλονίκη – Σάμος, επίσης στα 12.000 ευρώ.
Με μηδενικό τίμημα για αυτά τα δρομολόγια, το ελληνικό Δημόσιο θα εξοικονομήσει περί τα 2,148 εκατ. ευρώ (ως συνολικό αντιστάθμισμα, που είχε οριστεί έως 14,64 εκατ. ευρώ κατ’ έτος). Έτσι η επιδότηση για τις άγονες αεροπορικές γραμμές θα περιοριστεί στα 12,49 εκατ. ευρώ τον χρόνο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο προϋπολογισμός για τα 24 άγονα δρομολόγια μέχρι τον Απρίλιο του 2016 ήταν 157,4 εκατ. ευρώ (περίπου 39,3 εκατ. ευρώ τον χρόνο). Στον προηγούμενο διαγωνισμό που είχε προκηρύξει η ΥΠΑ, το 2009, το ετήσιο κόστος δεν ξεπερνούσε τα 22,1 εκατ. τον χρόνο.
Τα δρομολόγια
Αναλυτικότερα, οι 20 γραμμές για τις οποίες θα αναμετρηθούν σήμερα οι αεροπορικές εταιρείες με ετήσια επιδότηση ανά γραμμή, που έχει ορίσει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, είναι Αθήνα – Αστυπάλαια 650.000, Αθήνα – Λέρος 1.000.000, Αθήνα – Μήλος 1.000.000, Αθήνα – Νάξος 400.000, Αθήνα – Σητεία 500.000, Αθήνα – Κάλυμνος 600.000, Αθήνα – Σκύρος 12.000, Αθήνα – Σύρος 200.000, Αθήνα – Κοζάνη – Καστοριά 300.000, Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα 400.000, Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα 12.000, Θεσσαλονίκη – Σκύρος 12.000, Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Ικαρία 700.000, Αλεξανδρούπολη – Σητεία 500.000, Άκτιο – Σητεία 12.000, Κέρκυρα – Άκτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος 700.000, Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος 1.000.000, Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος 1.200.000, Ρόδος – Κως – Κάλυμνος – Λέρος – Αστυπάλαια 700.000 και Ρόδος – Καστελόριζο 900.000.