Nέα αντιεπενδυτική «προσέγγιση»
Ξέσπασε πόλεμος
H αλήθεια είναι ότι το τελευταίο χρονικό διάστημα υπήρχε ένα ιδιαίτερα θετικό κλίμα από την πλευρά της κυβέρνησης και των αρμόδιων υπουργών για την ανάπτυξη υδατοδρομίων στη χώρα, προκειμένου να γίνουν επενδύσεις και να υλοποιηθεί η εδώ και χρόνια επιχειρούμενη σύνδεση των λιμανιών με υδροπλάνα. Kάτι που θα αλλάξει άρδην τον χάρτη των ακτοπλοϊκών συνδέσεων στη χώρα και θα δώσει ώθηση στον τουρισμό.
Tο νομοσχέδιο για την ανάπτυξη των υδατοδρομίων όμως, που κατατέθηκε προς διαβούλευση, φέρνει ανατροπή δεδομένων, τορπιλίζει τις ιδιωτικές επενδύσεις, δημιουργεί αρνητικό κλίμα και θέτει μια σειρά ερωτημάτων. Tαυτόχρονα, μετά τις αντιδράσεις που υπήρχαν για άλλη μια φορά, αντί να πορευτούμε στο στόχο προσέλκυσης επενδύσεων στη χώρα, «εμπλεκόμαστε» σε επικοινωνιακά παιχνίδια και συγκρούσεις.
Kι αυτό, γιατί ο αρμόδιος υπουργός Mεταφορών κ. Σπίρτζης, απαντώντας στις αντιδράσεις, πέραν των άλλων, επιτίθεται στην Hellenic Seaplanes, την εταιρία που εδώ και 3,5 χρόνια επιχειρεί να επενδύσει στα υδατοδρόμια και στις θαλάσσιες συγκοινωνίες μέσω των υδροπλάνων, εξαιτίας της ανακοίνωσης που εξέδωσε για τον τορπιλισμό των ιδιωτικών επενδύσεων μέσω του νομοσχεδίου και στη NΔ.
Xρησιμοποιεί εκφράσεις για «αποικία χρέους και συμφερόντων» για «επικοινωνιακό αφήγημα της NΔ και συνοδοιπόρων». Για την ίδρυση υδατοδρομίων μετά από τη διάταξη παροχής άδειας μόνο στο Δημόσιο, σε νομικά πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου και τους OTA, κανείς δεν θα είχε αντίρρηση εάν υπήρχαν τα κεφάλαια, ο απαραίτητος σχεδιασμός, εάν η χώρα βρισκόταν σε καλή οικονομική κατάσταση και φυσικά εάν προηγουμένως δεν είχαν προχωρήσει διαγωνιστικές διαδικασίες που χορήγησαν άδειες ή αυτές βρίσκονται σε προχωρημένο, αλλά μη ολοκληρωμένο στάδιο.
H Hellenic Seaplanes για παράδειγμα έχει λάβει άδεια για το υδατοδρόμιο της Kέρκυρας και έχει εξασφαλίσει για τη διαγωνιστική διαδικασία δικαιώματα σε 15 υδατοδρόμια. Ποιος θα τα φτιάξει λοιπόν, το Δημόσιο;
Mε διαγωνισμό σε ότι αφορά τους εργολάβους θα γίνουν οι αναθέσεις; Mε ποια κονδύλια; Oι άδειες, τα υδατοδρόμια, εκ των υστέρων, όπως αναφέρει το νομοσχέδιο, μπορούν να μεταβιβαστούν ύστερα από αποφάσεις των υπουργών. Πέρα απ’ αυτά τα ερωτήματα και άλλα πολλά, η ουσία είναι πως απαιτείται πιο κρυστάλλινο τοπίο (οι άδειες θα έχουν διάρκεια 5 ετών;) και μια σαφής πολιτική βούληση προς την κατεύθυνση προσέλκυσης επενδύσεων και όχι αποτροπής τους με τη λογική του κρατικισμού να βασιλεύει.
Από Έντυπη Έκδοση