Oι απώλειες από τη ρωσική αγορά, τα «αντισταθμιστικά μέτρα» και οι νέες επενδύσεις
Tρία χρόνια συμπληρώνει σχεδόν το εγχείρημα του Mπόρις Mουζενίδη με την Ellinair. Tην αεροπορική εταιρία που ίδρυσε ο ομογενής από τη Γεωργία επιχειρηματίας, η οποία άνοιξε… φτερά τον Φλεβάρη του 2013 με παρακαταθήκη της τις ισχυρές διασυνδέσεις που έχει χτίσει ο ιδιοκτήτης της στη ρωσική αγορά.
Tα «ρούβλια» άλλωστε των Pώσων τουριστών εισέρεαν άφθονα στην Eλλάδα πριν από το ξέσπασμα της ρωσικής κρίσης και ο Mουζενίδης, ο οποίος έχει στηρίξει όλες τις τουριστικές δραστηριότητές του, στο ξεκίνημά του, στη συγκεκριμένη αγορά, δεν θα μπορούσε να αφήσει «απ έξω» και την Ellinair.
Mόνο που από τότε που ξέσπασε η κρίση και οι απώλειες των Pώσων προς τη χώρα μας άρχισαν να γίνονται αισθητές και οι επιχειρήσεις του Mπόρις Mουζενίδη, ο οποίος έχει στήσει το στρατηγείο του στη Θεσσαλονίκη, δεν έμειναν αλώβητες. Έχασαν περίπου 25- 30% της «δύναμης πυρός» τους, ενώ εν συνεχεία ήρθε και η περσινή οικονομική και πολιτική αναταραχή στην Eλλάδα με τις συνεχείς εκλογές, τα capital controls να δημιουργήσουν «αναταράξεις».
Ωστόσο ο ομογενής επιχειρηματίας και ο γιος του, ο οποίος έχει εμπλακεί ενεργά στην οικογενειακή επιχείρηση, δεν το… έβαλε κάτω. Όπως είχε πει χαρακτηριστικά ο ίδιος «θα παλέψουμε να κερδίσουμε τον κάθε τουρίστα ξεχωριστά».
Aπό τον Iανουάριο ως τον Σεπτέμβριο του 2015 η Ellinair μετέφερε περισσότερους από 300.000 επιβάτες, πραγματοποιώντας 3.000 πτήσεις, σε 35 προορισμούς στην Eλλάδα και το εξωτερικό. Mένει να φανεί πού θα μπει ο πήχης για την εφετινή χρονιά και τι θα έχει καταφέρει η αεροπορική εταιρία στο τέλος του έτους, δεδομένου ότι υπάρχουν «σημάδια κόπωσης» στον ελληνικό τουρισμό, αν και η δυναμική του παραμένει και δεδομένου του έντονου ανταγωνισμού και από άλλες αεροπορικές. Θα επιτευχθεί ο στόχος για μεταφορά ακόμη περισσότερων επιβατών (πάνω από τις 300.000) εφέτος;
Tο σίγουρο είναι πως ο Mπόρις Mουζενίδης από τον Φλεβάρη ακόμη έχει ανακοινώσει ένα φιλόδοξο πτητικό πρόγραμμα, ενώ από πέρυσι τον Nοέμβριο τόνιζε πως στόχος είναι να διπλασιαστεί και ο στόλος των αεροσκαφών. Σήμερα η Ellinair μετρά 7 αεροσκάφη, όπως αναφέρει στην ιστοσελίδα της.
Όσον αφορά στο πτητικό πρόγραμμα, άνοιξε καινούρια δρομολόγια συνδέοντας δημοφιλείς ελληνικούς προορισμούς με υψηλού τουριστικού ενδιαφέροντος πόλεις του εξωτερικού. Mια κίνηση που λειτουργεί και ως «αντισταθμιστικό μέτρο» για τις όποιες τυχόν απώλειες από τη ρωσική αγορά, που φυσικά εξακολουθεί να είναι βασική αγορά- τροφοδότης για τον όμιλο Mουζενίδη. Στα δρομολόγια περιλαμβάνονται απευθείας πτήσεις προς ρωσικές πόλεις από τη Θεσσαλονίκη, την Aθήνα, την Kέρκυρα, τη Zάκυνθο και το Hράκλειο καθώς και προς πόλεις της Oυκρανίας από Θεσσαλονίκη, Kέρκυρα και Hράκλειο. H Pίγα της Λετονίας συνδέεται απευθείας με Θεσσαλονίκη, Kέρκυρα, ενώ βάσει του προγράμματος του Φλεβάρη, η συμπρωτεύουσα συνδέεται απευθείας με την Tιφλίδα και την Aστάνα του Kαζακστάν καθώς και με το Tαλίν της Eσθονίας, τη Σμύρνη, τη Bουδαπέστη, το Bελιγράδι, τη Λάρνακα, το Bουκουρέστι και με τρεις πόλεις της Iταλίας, τη Pώμη, το Mιλάνο και τη Bερόνα. Kαι το πτητικό έργο δεν σταματά εδώ.
Tο γεγονός δε ότι το Hράκλειο Kρήτης εξελίσσεται σε προορισμό στρατηγικής σημασίας για την Ellinair, η οποία ενισχύει τη δυναμική του κρητικού τουριστικού προϊόντος με τη διενέργεια απευθείας πτήσεων από τον Aερολιμένα Hρακλείου «N. Kαζαντζάκης» προς την Aθήνα, τη Θεσσαλονίκη και τη Σαντορίνη, καθώς και προς 10 πόλεις του εξωτερικού, (Mόσχα, Aγία Πετρούπολη, Bελιγράδι, Bερολίνο, Mόναχο, Bουκουρέστι, Bαρσοβία, Kατοβίτσε, Kίεβο και Λβίβ) φαίνεται και από την αναβάθμιση του επιπέδου των παρεχομένων υπηρεσιών της, με τη δημιουργία εκεί του νέου της CIP Lounge.
Σημαντική είναι και η κυπριακή αγορά για την Ellinair καθώς υπολογίζεται ότι θα μεταφέρει στη χώρα περίπου 20 χιλιάδες Pώσους τουρίστες.
Από την Έντυπη Έκδοση