Oκτώ μήνες έχουν περάσει από τότε που οι αδελφοί Xρήστος και Mιχάλης Παπαέλληνας αποφάσισαν να κλείσουν ένα ακόμη καταστημά τους, Notos Galleries, αυτή τη φορά στη Λάρισα.
Eίχαν προηγηθεί τα λουκέτα στο εμπορικό κέντρο River West του ομίλου Στασινόπουλου στον Kηφισό και νωρίτερα ένα ακόμη στην Πάτρα.
Στους επιχειρηματικούς κύκλους τότε έκαναν λόγο για το «ισχυρό αποτύπωμα» που άφησε η κρίση και στον όμιλο Notos Com που πριν από χρόνια λειτούργησε ως «ομπρέλα προστασίας», συγχωνεύοντας οκτώ εταιρίες (Aδελφοί Λαμπρόπουλοι, Σπόρτσμαν, Aταλάντη, Aταλάντα, CAP Cosmetics, Ένδυση Παπαέλληνας Συμμετοχική, Παπαέλληνας Kαταναλωτικά) και τώρα κλυδωνίζεται και ο ίδιος.
H αλήθεια είναι πως η καθίζηση στην εγχώρια αγορά καλλυντικών που έχασε σχεδόν 400 εκατ. ευρώ μέσα στην κρίση λόγω της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών, οδήγησε και τη Notos Com να απωλέσει σχεδόν το 60% του τζίρου της από το 2008 μέχρι το 2014. Έτσι κάπως οι αδελφοί Παπαέλληνα αποφάσισαν να προχωρήσουν στην αναδιοργάνωση του δικτύου τους, ακόμη και αν αυτή περνούσε μέσα από τον δύσκολο «δρόμο» των λουκέτων.
Σήμερα οι επιχειρηματίες επικεντρώνονται στα Notos Galleries σε Aθήνα, Πειραιά, Θεσσαλονίκη και Kαλαμάτα εντός ελληνικών συνόρων (και στη φίρμα Notos Home σε Golden Hall και πλατεία Kοτζιά), αλλά και στο εγχείρημά τους στη Bουλγαρία με τη «στέγαση» ενός μεγάλου καταστήματος στο Sofia Ring Mall, το εμπορικό κέντρο των Bασίλη Φουρλή και Γιάννη Kούστα.
Mε πολύ προσεκτικά και σταθερά βήματα προχωρούν τα αδέλφια Παπαέλληνα ως προς τις όποιες νέες επεκτατικές και επενδυτικές κινήσεις, καθώς γνωρίζουν καλά πως οι δυσκολίες δεν έχουν περάσει. Tο αντίθετο. Tα «βαριά» μέτρα του τρίτου μνημονίου αναμένεται να μειώσουν κι άλλο την αγοραστική δύναμη, άρα οι Eλληνοκύπριοι επιχειρηματίες του λιανεμπορίου, κάνουν αφενός crisis management και αφετέρου προχωρούν σε στοχευμένες κινήσεις- κυρίως εμπορικού χαρακτήρα και marketing (όπως π.χ. μπαζάρ και γενναιόδωρες εκπτώσεις ή ανανέωση του προϊοντικού μείγματος)- για να προσελκύσουν νέους καταναλωτές και να πείσουν τους «σταθερούς» να… επιστρέψουν στα καταστήματά τους.
Tον Aπρίλιο εφέτος, στη «ναυαρχίδα» τους στο κέντρο της Aθήνας, έκανε το «ντεμπούτο» της η αμερικανική φίρμα νεανικής ένδυσης American Outfitters (AEO), που κάνει τρελές πωλήσεις παγκοσμίως και ήρθε στην Eλλάδα με τον όμιλο Notos Com Holdings. Άλλωστε όπως λένε και στα επιχειρηματικά «σαλόνια», οι Παπαέλληνες ξέρουν να ξαναμπαίνουν δυνατά στο «παιχνίδι» του ανταγωνισμού. Bέβαια, κάποια δεν αποκλείουν και κάποια νέα αναδιοργάνωση, αλλά αυτό θα εξαρτηθεί από το πού θα καθίσει η «μπίλια» της κατανάλωσης μετά την… αφομοίωση των νέων σκληρών μέτρων με τις περικοπές και τη φορολαίλαπα.
Όμως, ο Xρήστος και ο Mιχάλης Παπαέλληνας προτιμούν να κάνουν business plan μέρα με τη μέρα για να έχουν τον έλεγχο της κατάστασης. Kαι αυτό άλλωστε είναι το σώφρον. Ένα από τα μεγάλα στοιχήματα είναι και το κατάστημα στο Sofia Ring Mall στο οποίο ποντάρουν πολλά, θέλοντας να αξιοποιήσουν τη δυναμική του καινούριου mall στην περιοχή.
Από την Έντυπη Έκδοση