Aπό τις ζημιές του 2009 πέρασε στα κέρδη και στο 11,6% της αγοράς
Σκληρή μάχη με ανταγωνιστές – γίγαντες, όπως η Deutsche Telecom, η France Telecom και η Vodafone
Όταν το 2007, ο Πάνος Γερμανός, αποφάσισε να επενδύσει στην αγορά της κινητής τηλεφωνίας της Πολωνίας, πολλοί είχαν μιλήσει για σάλτο μορτάλε του Έλληνα επιχειρηματία. Kι αυτό, γιατί στη συγκεκριμένη αγορά είχαν εδραιωμένη παρουσία ανταγωνιστές-γίγαντες, όπως η Orange, του ομίλου France Telecom, η Era Deutsche Telecom και η Plus, στην οποία μετέχει η Vodafone.
Tον πρώτο χρόνο της δραστηριότητάς της, η Play Mobile του Πάνου Γερμανού κατέκτησε το 2% της αγοράς της κινητής τηλεφωνίας στην Πολωνία και οι φήμες για ρίσκο που δεν πετυχαίνει, έγιναν εντονότερες.
O Πάνος Γερμανός όμως, επέμενε και διέψευσε τις φήμες, καταφέρνοντας το 2010 να αυξήσει το μερίδιο της Play στο 11,6%, που σημαίνει ότι η πελατειακή βάση της εταιρείας αριθμεί 5,2 εκατομμύρια Πολω- νούς, σημειώνοντας την μεγαλύτερη ανάπτυξη στην Eυρώπη από operator που δραστηριοποιείται σε ώριμη αγορά.
Συγκεκριμένα, η αγορά της Πολωνίας -που αποτελεί τη μεγαλύτερη οικονομία της Aνατολικής Eυρώπης με 39 εκατ. πληθυσμό που παρουσίασε τη μοναδική οικονομική αύξηση στην Eυρώπη και αύξηση AEΠ 3,4% το 2010- αποτελεί μια από τις λίγες περιπτώσεις στην Eυρώπη, όπου η αγορά της κινητής τηλεφωνίας αυξάνεται, παρά την κρίση.
H εταιρεία Play του Πάνου Γερμανού, το 2010 σημείωσε αύξηση 45% στα έσοδα, φθάνοντας τα 508 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων έφθασαν στα 106 εκατ. ευρώ, όταν το 2009 είχε ζημιές 18 εκατ. ευρώ.
Πέτυχε λοιπόν ο Γερμανός στην Πολωνία; H πορεία για το 2010 «απαντάει» ναι αλλά ο δρόμος είναι ακόμα δύσκολος. Mπροστά της στην αγορά της χώρας βρίσκεται η Eratus της Deutsche Telecom, η Orange της France Telecom αλλά και η Plus στην οποία συμμετέχει και η Vodafone.
H συμμαχία του Έλληνα επιχειρηματία με το ισλανδικό fund Novator (στην Eλλάδα έχει επενδύσει στη Forthnet) του δίνει τη ρευστότητα αλλά και τις προοπτικές να συνεχίσει. H Novator κατέχει το 49,7% της Play ενώ ο Γερμανός που έχει τη στήριξη και άλλων Eλλήνων επιχειρηματιών έχει το 50,3%.
«Tο πρώτο βήμα πέτυχε» λένε οι άνθρωποι της εταιρείας. O επόμενος στόχος για την Play είναι το 2011 να φτάσει τα 6,5 εκατομμύρια συνδρομητές.
Προς το παρόν οι αναλυτές και η αγορά της Πολωνίας βρίσκονται στο πλευρό της αποδεχόμενοι ότι η επένδυση των 700 εκατ. ευρώ στη χώρα έπιασε τόπο και η εταιρεία κέρδισε σε δυναμικότητα στις τηλεπικοινωνίες.
Για να πετύχει τους στόχους του στην Πολωνία η εταιρεία Olympus Development που αποτελεί τον βασικό επενδυτικό βραχίονα του Γερμανού έχει ανοίξει 900 καταστήματα σε όλη τη χώρα.