Η πρωτιά του Υφαντή και η αντεπίθεση Πλακόπητα και Δομαζάκη
«Με μερίδια αγοράς 19% και 12% αντίστοιχα, Creta Farm και NIKAS κυνηγούν τον πρωτοπόρο αντίπαλό τους»
Ψάχνουν τη χρυσή τομή, προκειμένου να εξισορροπήσουν τις απώλειες στην εγχώρια αγορά οι τρεις μεγάλες ελληνικές αλλαντοβιομηχανίες.
Επενδύοντας σε νέα προϊόντα και με διαφορετική στρατηγική στις αγορές του εξωτερικού, η Creta Farms των αδελφών Δομαζάκη, η ΝΙΚΑΣ του Άγγελου Πλακόπητα και η Υφαντής του Αλέξανδρου Υφαντή προσπαθούν να κερδίσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο «κομμάτι» από την… πίτα της αγοράς, παρά το γεγονός ότι η οικονομική κρίση και η κάμψη της καταναλωτικής δύναμης που έχει πλήξει και τα τρόφιμα, δεν τους έχει αφήσει ανεπηρέαστους.
Μεγάλη έκπληξη αποτελεί η «Υφαντής», η οποία από τότε που ξεκίνησε τη διαφημιστική καμπάνια με τον μικρό φίλο των παιδιών, Gummybear έχει καταφέρει να φιγουράρει στην πρώτη θέση στα μερίδια αγοράς με 21% περίπου, εδώ και καιρό έχει προχωρήσει στον εμπλουτισμό της γκάμας των προϊόντων της πέραν των αλλαντικών. Έτσι, αποφάσισε να επεκταθεί και στην αγορά του ελαιόλαδου, αλλά και στα κατεψυγμένα λαχανικά, κίνηση από την οποία προσδοκά να ενισχύσει περαιτέρω τη θέση της και να διεκδικήσει ποσοστό σημαντικό από την «πίτα» των 100 εκατ. ευρώ, όσο υπολογίζεται η αγορά των κατεψυγμένων λαχανικών.
Αξιοσημείωτο είναι πως η Υφαντής παρόλο που δεν είναι εισηγμένη, όπως οι άλλες δύο μεγάλες ανταγωνίστριες της, Creta Farms και NIKAS έχει κατορθώσει να «κρατάει τα σκήπτρα» στην αγορά.
Στην… κόντρα
Κυνηγώντας τον πρωτοπόρο του κλάδου, οι αδελφοί Δομαζάκη της Creta Farms στοχεύει στην προσφορά προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας σε προσιτές τιμές και υπό αυτό το πρίσμα σχεδιάζονται η ενίσχυση της γκάμας τους με νέα προϊόντα και σε διαφορετικούς κλάδους από εκείνους των αλλαντικών, αφού στόχος της διοίκησης είναι να μετατραπεί πλέον ο όμιλος σε εταιρεία τροφίμων.
Με μερίδιο αγοράς κοντά στο 19% θέλουν να επανέλθουν στην πρώτη θέση, εκεί όπου βρίσκονταν μέχρι και το 2009, ενώ για να το πετύχουν μεγάλο βάρος ρίχνουν και στη διεθνή τους δραστηριότητα.
Τα βήματα που θα ακολουθήσουν τη φετινή χρονιά αφορούν στο λανσάρισμά τους στις δύο πρόσφατα ανακοινωθείσες αγορές της Ιταλίας και της Σουηδίας, η καθιέρωση στην ισπανική αγορά, η επέκταση του κωδικολογίου στις ΗΠΑ κάτω από το νέο σχήμα και το εκεί management της εταιρείας, καθώς και η ολοκλήρωση δύο ακόμη συνεργασιών σε νέες χώρες του εξωτερικού.
Ο τρίτος στην κατάταξη Νίκας του Άγγελου Πλακόπητα με ποσοστό 12% έχει υιοθετήσει επίσης μια εξωστρεφή πολιτική, καθώς έχει παρουσία σε πέντε χώρες και 8.350 σημεία πώλησης. Ταυτόχρονα ρίχνει μεγάλο βάρος και στα προϊόντα ζύμης, αν και σε ό, τι αφορά στην πορεία των οικονομικών της μεγεθών, πέρυσι παρουσιάστηκε μείωση κατά 8,9% στα 87 εκατ. ευρώ.
Ωστόσο, το περιθώριο μικτού κέρδους εμφανίστηκε ενισχυμένο κατά 0,9 μονάδα βάσης και διαμορφώθηκε στο 37,8% επί του κύκλου εργασιών, έναντι 36,9% στη χρήση 2009, όταν το μικτό κέρδος υποχώρησε κατά 6,6% διαμορφούμενο σε 32,9 εκατ. ευρώ τη χρήση του 2010 από 35,2 εκατ. ευρώ έναν χρόνο νωρίτερα.