Ανοίγει η αγορά των σιδηροδρομικών μεταφορών, με το δίκτυο του ΟΣΕ να ετοιμάζεται, για πρώτη φορά στην πολύχρονη ιστορία του, να υποδεχτεί στις ράγες του καινούργια τρένα ιδιωτικών σιδηροδρομικών εταιρειών.
Η ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς την Κεντρική Ευρώπη, η λειτουργία της γραμμής από το Ικόνιο ώς το Θριάσιο Πεδίο και η ανάθεση των τελευταίων έργων αναβάθμισης του σιδηροδρομικού άξονα Αθηνών-Θεσσαλονίκης, που θα μειώσουν τον χρόνο της συγκεκριμένης διαδρομής στις τρεισήμισι ώρες, αλλάζουν την εικόνα των ελληνικών σιδηροδρόμων, προσελκύοντας και ιδιώτες επενδυτές.
Από τις αρχές του 2017, όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά στελέχη του ΟΣΕ, «θα υπάρχουν νέα δεδομένα στον ελληνικό σιδηρόδρομο».
Σύμφωνα με Τα Νέα του Σαββάτου, η αρχή θα γίνει από τις εμπορευματικές μεταφορές, που η αξία τους αποτιμάται σε περίπου 100 εκατ. ευρώ, ενώ αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά με την κατασκευή του εμπορευματικού σταθμού στο Θριάσιο Πεδίο και την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης στο δίκτυο του ΟΣΕ και τη σύνδεσή του με το διεθνές σιδηροδρομικό δίκτυο.
Αυτό, σημειώνουν τα ίδια στελέχη, συμβαίνει ακριβώς 10 χρόνια μετά την έκδοση της πρώτης υπουργικής απόφασης, που εναρμόνιζε την ευρωπαϊκή με την ελληνική νομοθεσία και επέτρεπε τη χρήση της σιδηροδρομικής γραμμής της χώρας και από άλλες εταιρείες.
Πέραν της κρατικής εταιρείας των ιταλικών σιδηροδρόμων Ferrovie Dello Stato Italiane, που εξαγόρασε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, άδεια σιδηροδρομικού μεταφορέα στην Ελλάδα έχουν ήδη εξασφαλίσει από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) άλλες δύο ιδιωτικές εταιρείες, οι οποίες σε πρώτη φάση θα διεκδικήσουν μερίδιο από τη μεταφορά εμπορευμάτων.,,
Η διαδικασία ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του χρόνου.
Οι Ιταλικοί Σιδηρόδρομοι προγραμματίζουν επενδύσεις 1 δισ. ευρώ, ρίχνοντας μεν το βάρος τους στις επιβατικές μεταφορές, αλλά επιδιώκοντας παράλληλα να μη χαθεί και η πρώτη θέση στις εμπορευματικές.