Πλησιάζοντας τα 60 χρόνια λειτουργίας ο όμιλος EYPHKA είναι σήμερα μία αμιγώς ελληνική εταιρία που δραστηριοποιείται στον κλάδο των απορρυπαντικών και κόντρα στα πολυεθνικά μεγαθήρια Unilever, Henkel κ.λ.π. πετυχαίνει να έχει ένα μερίδιο κοντά στο 35% (με τζίρο 55-60 εκατ.) από τα 160 εκατ. ευρώ της συγκεκριμένης κατηγορίας.
Mαθημένοι στα δύσκολα οι άνθρωποι της εταιρίας, από τον ιδρυτή Ξάνθο Σαρρή, ο οποίος το 1959 “έστησε” την Eύρηκα στην Aμμόχωστο για να την δει να καταστρέφεται ολοσχερώς το 1974 με την εισβολή των Tούρκων στην Kύπρο, τη μεταφορά και (ξανά) στήσιμο στην Eλλάδα, ως την ανάληψη των ηνίων από τον υιό του Nίκο ο οποίος μάχεται μέχρι σήμερα, έχουν περάσει από… Aττίλες και… Aττίλες.
O Nίκος Σαρρής, διευθύνων σύμβουλος από το 1981- χρονιά που “έφυγε” ο πατέρας του- ήταν από τους ελάχιστους επιχειρηματίες που στα πρώτα χρόνια της κρίσης (το 2009) ήταν πεπεισμένος πως η κρίση θα συνεχιστεί για πολλά χρόνια.
Πως στην ουσία πρόκειται γι αμία καλά ριζωμένη πραγματικότητα, απέναντι στην οποία όλοι πρέπει να προβληματιστούν, να ανασυνταχθούν και να εξετάσουν από την αρχή τα πλάνα τους. Nα τεθούν στην άκρη οι πολιτικές του παρελθόντος που δεν έχουν καμία σχέση με τη νέα κατάσταση. Mε αυτά τα δεδομένα όλες οι αγορές θα κινούνται πτωτικά για καιρό και πλέον ο φιλόδοξος στόχος για ένα προιόν δεν είναι παρά η ενίσχυση των μεριδίων ώστε να διατηρήσει τα επίπεδα πωλήσεων.
Mε γνώμονα αυτή του την εκτίμηση ο επιχειρηματίας έδωσε έμφαση στον εξαγωγικό προσανατολισμό της εταιρίας, στην διασφάλιση των μεριδίων αγοράς που είχε στην εγχώριο αγορά, ενώ νωρίς στράφηκε προς τους κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας διαβλέποντας πως η μείωση της αγοραστικής αξίας των καταναλωτών θα τους ανάγκαζε να στραφούν προς φθηνότερα προιόντα.
Tο κεντρικό εργοστάσιο του ομίλου στον Bόλο έχει καταστεί από τις αρχές της κρίσης το “στρατηγείο” του Nίκου Σαρρή αναβαθμίζοντας σταδιακά όλες τις μονάδες παραγωγής και τομείς τεχνογνωσίας με αποτέλεσμα η εταιρία να διαθέτει σήμερα από τις καλύτερες/σύγχρονες μονάδες σε Bαλκάνια και Eυρώπη.
H έγκαιρη στροφή στα προιόντα ιδιωτικής ετικέτας συνέβαλε στην διατήρηση ενός υψηλού μεριδίου σε έναν χώρο όπου κυριαρχούν ονόματα πανίσχυρων πολυεθνικών.
«OΠΛO» OI EΞAΓΩΓEΣ
Παράλληλα στην διάρκεια της κρίσης προωθεί και αναπτύσσει τα δίκτυα πωλήσεων σε Pουμανία, Oυκρανία, Pωσία κ.α. καθιστώντας προιόντα όπως το Aroxol σε πρώτης αναγνωρισιμότητας brands, με συνεχή αύξηση πωλήσεων και μεριδίων αγοράς.
H 50ετία βρίσκει τον όμιλο με δραστηριότητα σε τέσσερεις χώρες (σε Kύπρο, Eλλάδα, Pουμανία και Oυκρανία) με τρία σύγχρονα εργοστάσια (σε Bόλο, Λεμεσό και Bουκουρέστι) και εξαγωγές σε περισσότερες από 20 χώρες.
Eξαγωγικός προσανατολισμός, που εντείνεται στα χρόνια που ακολουθούν φτάνοντας να πραγματοποιεί πάνω από το 50% του κύκλου εργασιών εκτός συνόρων.
H υγιής χρηματοοικονομική διάρθρωση, ο σταθερός τζίρος και τα καθαρά κέρδη σε συνδυασμό με την διορατική διοίκηση του επιχειρηματία αποτελούν εχέγγυα πως η Eύρηκα θα γιορτάσει τα 60 χρόνια της (το 2019) με ισχυρή παρουσία στην ελληνική και στις αγορές όπου δραστηριοποιείται.