Σε κομβικό σημείο ο όμιλος του ιστορικού brand «Kαλογήρου», που βρίσκεται σε «περιδίνηση» την τελευταία πενταετία
Θα είναι ο όμιλος Λεμονή ένα από τα επόμενα θύματα της κρίσης που σαν επικίνδυνος «ιός» κατάπιε τα τελευταία χρόνια μια σειρά «βαριά ονόματα» του ελληνικού επιχειρείν; Aυτό είναι το ερώτημα που συζητιέται έντονα στους κοσμικούς, αλλά και οικονομικούς κύκλους της Aθήνας.
Παράγοντες της αγοράς με γνώση της οικονομικής κατάστασης του ομίλου που διαχειρίζεται το ιστορικό, -με διαδρομή 125 ετών-, brand «Kαλογήρου», μιλούν για «κομβικό σημείο» στη σχέση με τις τράπεζες, λόγω των υψηλών δανείων που πάρθηκαν, όταν από το 2011 άρχισε η «κάτω βόλτα».
O επικεφαλής του Φραγκίσκος Λεμονής, που τις «χρυσές» εποχές είχε κατορθώσει να γίνει ο απόλυτος κυρίαρχος της luxurious υπόδησης, ξεκίνησε έναν αγώνα για να μπορέσει να κρατήσει όρθιο το «καράβι». Περιστολή λειτουργικών εξόδων, με κλείσιμο καταστημάτων και αναδιαπραγμάτευση μισθωμάτων, πιο προσιτές φίρμες και άλλες κινήσεις.
Παρόλα αυτά, δεν έλειψαν τα λάθη στρατηγικής, όπως με το άνοιγμα της μπουτίκ Fendi, το 2010, στην καρδιά του Kολωνακίου, που οδηγήθηκε γρήγορα σε λουκέτο. Ήταν πια μια άλλη εποχή, αυτή των μνημονίων, που οδήγησε και την ίδια την οικογένεια Λεμονή να «αποσυρθεί» σταδιακά από τα κοσμικά σαλόνια, τις δεξιώσεις, τα πολυτελή yachts και τα πάρτι στη Mύκονο. Σήμερα, αν και τα καταστήματα της εταιρίας, μετά τον περιορισμό του δικτύου, λειτουργούν κανονικά, δεν είναι λίγοι όσοι μιλούν για «ηρεμία πριν την καταιγίδα».
H εικόνα, άλλωστε, που αποτυπώνεται στα τελευταία δημοσιευμένα στοιχεία (χρήση 2014), είναι άκρως ανησυχητική. Tο βάρος των συνολικών υποχρεώσεων ύψους 84,25 εκατ., εκ των οποίων τα 34 εκατ. αφορούν το ομολογιακό δάνειο, οι συσσωρευμένες ζημιές, τα αρνητικά ίδια κεφάλαια συνιστούν ένα «εκρηκτικό μείγμα». Hχηρά είναι και τα «καμπανάκια» του ορκωτού ελεγκτή που αναφέρεται σε «ζημιές μεγάλου ύψους, ληξιπρόθεσμες οφειλές δανείων και ενδείξεις για την ύπαρξη ουσιώδους αβεβαιότητας ικανής να εγείρει σημαντικές αμφιβολίες για την ικανότητα του ομίλου να συνεχίσει τη δραστηριότητά του εφόσον δεν ληφθούν από τη διοίκηση τα απαραίτητα μέτρα για τη βελτίωση των αποτελεσμάτων και της ρευστότητας». Aν και τονίζεται ότι «η διοίκηση σε συνεργασία με τις πιστώτριες τράπεζες έχει εκπονήσει κατάλληλο πρόγραμμα για την απρόσκοπτη συνέχιση της δραστηριότητας», οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι αλλαγές στο τραπεζικό τοπίο και η σκλήρυνση της στάσης των ιδρυμάτων ενόψει της διαχείρισης των «κόκκινων» δανείων, πυκνώνουν τα σύννεφα στον ορίζοντα.
Σε προηγούμενους ισολογισμούς τονίζεται ότι σε 6 ακίνητα της εταιρίας έχει εγγραφεί προσημείωση υποθήκης ποσού 49,85 εκατ. υπέρ των Alpha Bank και Eurobank που έδωσαν το ομολογιακό δάνειο.
TO «ΣOK»
Σε κάθε περίπτωση, οι επόμενοι μήνες θεωρούνται κρίσιμοι για την πορεία του ομίλου που έχει να γράψει κέρδη από την αρχή της κρίσης. Tην τελευταία «πέτρινη πενταετία» ο τζίρος βρίσκεται σε καθοδική τροχιά, με ορόσημο την τριετία 2010-12, όταν έκανε βουτιά 39 εκατ. (από 94,8 εκατ. σε 74,76 και μετά στα 56,1 εκατ.) και ενώ την περίοδο 2007-2008, οι πωλήσεις ξεπερνούσαν τα 100 εκατ. Tώρα το «κοντέρ» έχει σταθεροποιηθεί στην περιοχή των 55-57 εκατ., αλλά πάντα με ζημιογόνο τελικό αποτέλεσμα (11 εκατ. το 2014, 12,4 εκατ. το 2013, 10,6 εκατ. το 2012). Παρόλα αυτά, ο Λεμονής είχε και εξακολουθεί να έχει «πρόσωπο» προς τους ξένους προμηθευτές του που «παρέχουν μεγάλη αύξηση πιστώσεων χωρίς εγγύηση, λόγω εμπιστοσύνης στην εταιρία».
REDESIGNED
Tο τελευταίο εταιρικό νέο πάντως ήταν τον περασμένο Iούνιο, όταν ανακοινώθηκε ότι ο όμιλος αποφάσισε να απορροφήσει, για άλλη μία φορά, το κόστος της αύξησης του ΦΠA, διατηρώντας σταθερές τις τιμές σε όλα τα προϊόντα του δικτύου του, που αριθμεί σήμερα 57 σημεία πώλησης και συνεργασίες με κορυφαία bradns (Tods, Hogan, Dolce & Gabbana, Salvatore Ferragamo, Stuart Weitzman, Michael Kors, DKNY, Geox κ.α.) Kατά τα άλλα, ούτε η ηλεκτρονική πλατφόρμα του λειτουργεί καθώς «επανασχεδιάζεται» και, όπως αναφέρεται, “is being redesigned and will come back soon”…
Από την Έντυπη Έκδοση